
Будь-яка лікарня, яка працює за договором з Національною службою здоров’я, має надавати пацієнтові безоплатну медичну допомогу в межах Програми медичних гарантій. Але є низка послуг, які не входять у Програму медичних гарантій.
Їх медичні заклади можуть надавати платно.
Але - згідно з переліком і тарифами, визначеними власником лікарні або уповноваженим органом. Оплата від пацієнтів здійснюється у вигляді офіційних платежів.
Послуги які державна лікарня може надавати платно
🔹 Корекція зору за допомогою окулярів та контактних лінз.
🔹 Протезування в тому числі зубне, слухове та очне.
🔹 для отримання виїзної візи (крім службових відряджень державних службовців та при виїзді на лікування за наявності відповідних медичних документів);
🔹 профілактичні медогляди при прийнятті на роботу та для отримання посвідчення водія транспортних засобів. Крім випадків, коли медичні огляди проводяться за направленнями органів державної служби зайнятості;
🔹 медогляди для отримання дозволу на право отримання та носіння зброї громадянами;
🔹 періодичні профілактичні медичні огляди.
Оздоровчий масаж, гімнастика, бальнеологічні процедури з метою профілактики захворювань та зміцнення здоров'я дорослого населення.
Лікування безпліддя, включаючи хірургічні методи, штучне запліднення та імплантацію ембріона.
Перебування у стаціонарі батьків у зв'язку з доглядом за дітьми віком понад 6 років, якщо це не зумовлено станом хворої дитини.
Весь перелік цих платних послуг, визначений у постанові Кабінету міністрів №1138, можна переглянути за посиланням ➡ zakon.rada.gov.ua.
Всі послуги, які входять до Програми медичних гарантій, надаються безкоштовно.
Для цього потрібне електронне направлення або від лікаря первинної ланки – педіатра, терапевта чи сімейного лікаря, з яким підписана декларація, або від лікуючого лікаря.
Що робити, коли вам відмовляють у консультації за направленням лікаря?

Для цього потрібне електронне направлення або від лікаря первинної ланки – педіатра, терапевта чи сімейника, з яким підписана декларація, або від лікуючого лікаря. Лікар створює таке направлення в електронній системі охорони здоров’я.
Вузького спеціаліста і конкретний заклад пацієнт може обрати самостійно, не спираючись на місце реєстрації чи фактичного проживання. Звернутись можна навіть у приватну клініку. Головне, щоб заклад мав договір із Національною службою здоров’я України.
Заклади, які мають договір з НСЗУ, можна подивитися на дашборді НСЗУ . Також дізнатись про них можна, подзвонивши до контакт-центру НСЗУ за номером 1677.
Іноді пацієнти скаржаться, що їм відмовляють у безоплатній консультації за електронним направленням.
1. Звернутись до головного лікаря медичного закладу.
2. Залишити скаргу на сайті Національної служби здоров’я, заповнивши електронне звернення.
3. Подзвонити за номером контакт-центру НСЗУ 16-77. Всі дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безоплатні.
Звертаємо вашу увагу, що дзвінок на 16-77 не є миттєвим рішенням проблеми пацієнта, яка стосується відмови лікаря у наданні безоплатної консультації. Оператор контакт-центру НСЗУ не подає офіційне звернення замість пацієнта. Але зафіксує факт порушення закладом умов договору з НСЗУ та допоможе правильно подати офіційне звернення.