Ситуація з ліфтами в Бучі набирає скандальних обертів. Тему господарства не піднімав хіба що лінивий, але який вихід знайти із даної ситуації – ніхто не може відповісти достеменно. Жителі скаржаться – підйомники стали для них «не підйомними» в плані ціни», а комунальники заявляють: без проплати ліфти нікому буде обслуговувати. То що робити?
Це і намагалися вирішити на останньому засіданні виконавчого комітету Бучанської міської ради. Посадовці заслухали позицію кожного із сторін «процесу», але остаточного рішення так і не прийняли. Надто вже багато нюансів і невирішених «зустрічних» питань.
Один із моментів – існує великий дисбаланс вартості послуги з карткою і без неї – ось в чому головне незадоволення жителів. Якщо раніше родина в середньому платила близько 30 грн у місяць за ліфти (якщо рахувати плату за 1 м кв) і могла «кататися» скільки заманеться, то тепер навіть дві поїздки у день обійдуться цій же родині мінімум у 110 грн.
Але посадовці апелюють: несправедливим було й те, що раніше самотня людина сплачувала за користування ліфтами стільки ж, як родина із п’яти чоловік.
Ще один із важливих чинників: квитанції на оплату ліфтів приходять окремо від квартплати. А отже, неплатоспроможні громадяни не можуть мати таких соціальних пільг, як субсидія.
Заслухавши кожного із доповідачів вирішили, що буде створено робочу групу, яка працюватиме над розв’язанням проблеми, щоб за можливості врахувати інтереси кожного і зняти існуючу соціальну напругу. Зокрема, міський голова Анатолій Федорук дав на це службам – місяць часу. І зазначив: «Якщо далі рухаємося по картковій системі, то проходимо процедуру погодження по кожному під’їзду, налагоджуємо роботу диспетчерських пунктів, щоб людина знала куди подзвонити і там її почули та вчасно відреагували. Також подивимося, наскільки зміниться ситуація, якщо цю послугу включити у квартплату. Охопимо всі соціально незахищені категорії населення, прорахуємо, що ми можемо виділити з бюджету.
Проаналізувавши все це – вийдемо на єдине рішення. Маємо підійти з чіткими розрахунками і цифрами. Але в будь-якому разі послуга є і вона коштує грошей», - сказав він.
Своє бачення ситуації вислови й інші учасники переговорного процесу.
Присутні поставили начальнику КП «БУЖКГ» Володимиру Кравчуку чимало запитань стосовно ліфтового господарства.
- Як працюють медики та екстрені служби, коли будинок обладнаний картковою системою? Їм картки видаються?
- Так. Всупереч законодавства ми звернулися до ПП «Вертикаль» і вони виділили нам 17 карток, які роздали відповідним службам. Хоча, це – приватне підприємство і в них немає пільги безкоштовно організовувати проїзд.
В інших міста на ці потреби кошти виділяються з місцевого бюджету.
- Яка вартість користування ліфтом без карткової системи?
- Розрахунок робиться за 1 м. кв і становить 29 копійок. Це не дуже всім вигідно, бо якщо людина живе одна у квартирі з великим метражем, їй доводиться багато платити.
- У середньому вартість квартплати становить 1,35 грн за 1 м кв. Коли запровадили карткову систему, вартість проїзду ліфтом входить у вартість житла чи «мінусується»?
- У нас існує окремий договір. Раніше квитанції за користування ліфтами приходили окремо від квартплати. А тепер є картки, тож рахунки вже не приходять. Тобто, плата за квартиру в усіх окремо, за ліфти – також.
- З якою метою ввели цю систему – щоб стимулювати платежі квартплати?
- До 2009 року ліфти в Бучі обслуговувало ПП «Діюн». Але 27 грудня вони написали лист, що не будуть далі обслуговувати ліфти у зв’язку з великою заборгованістю населення – 172 тис грн. Ми викликали 5 організацій, які б могли обслуговувати ліфти – спочатку всі погодилися. Але у договорі було мінімум 41 тис грн. – за обслуговування. Таку суму проплатити не могли. Тоді й підказали, як вийти з цього стану, перейнявши досвід інших міст, - запровадити карткову систему.
На сьогоднішній день відновили роботу всіх ліфтів, підприємство ПП «Вертикаль», яке зараз обслуговує ліфти, вклало свої кошти у їх модернізацію.
На сьогоднішній день по розрахунках вони отримують від 8 до 14 тис грн. від громадян, тоді як потрібно – 32 тис. грн.
Але все одно за весь період введення карткової системи є позитивні зрушення: на 30% зменшилося споживання електроенергії, всі ліфти працюють, немає довготривалих перерв у роботі.
Про особливості роботи ліфтів у Бучі розповідає директор обслуговуючої організації ПП «Вертикаль» Валентин Петренко.
- Ліфт – інженерна мережа підвищеної небезпеки, і щоб його експлуатація була безпечною –потрібні кошти. Нам, як підприємству, немає різниці, як їх отримати. Але є вартість технічного обслуговування ліфта, яка складається інспекцією контролю за цінами в Київській області, і вона повинна виконуватися, так як і квартплата. У вас чомусь квартплата була окремо, договір на ліфт – окремо. Тобто, за квартплату люди платили, бо треба було брати довідки, а за ліфт – ні, бо нічого не треба.
Це була не моя пропозиція вводити картки. Повірте, в мене є розрахунки, відповідні документи. Зараз ми несемо збитки. Ми витрачаємо на зарплату чотирьох працівників (три механіки і один майстер) у Бучі 13 тис грн, отримуємо від карток – 8 тис грн.
Але пробачте мені! Ми працюємо у вас з 2011 року і вже не отримали коштів за цей період 476 тисяч гривень. Ось така ситуація.
Для того, щоб мешканці не скаржилися – треба розглянути дві ситуації: якість послуги і «зняття» пільгової категорії громадян.
Тепер по тарифах
Ліфти «розраховуються» по будинках, під’їздах, і кожен окремо. Є ліфти, які «сплачують» в місяць 400 гривень, є й 1000 гривень. Залежить від типу ліфта, поверховості та ін. Але для розрахунку вартості картки беремо середній показник. Не можна робити в кожному під’їзді різну вартість поїздки.
Зараз, згідно нових розрахунків, дивимося скільки людей проїхало по картці, а не скільки проживає в під’їзді. З цього і робиться розрахунок.
Вартість технічного обслуговування залежить:
від вартості технічного обслуговування ліфта + коефіцієнт (вік ліфта і ступінь його зношеності, тип і марка ліфта, а також їх кількість в тому чи іншому місті). Чим більше ліфтів в місті, тим дешевше вони обходяться.
За всі ліфти ми повинні отримувати 32 тисячі гривень в місяць, а найбільше отримали – 14 тисяч гривень у серпні 2012 року. А в основному громадяни сплачують по 3-8 тисяч гривень. Люди навмисно забивають двері, заломлюють сірники у кнопках, б’ють і псують… То як це розуміти?! Людей зобов’язали платити за послугу – от і невдоволення. Звідси й виникла проблема. Це моє бачення цієї ситуації.
Для мене краще, щоб «БУЖКГ» платив мені щомісяця 32 тисячі гривень і я проблем не знав – ні картки закупляти, ні боротися з тим, що їх ламають, систему розрубують сокирою.
І наостанок наведу приклад Житомира. Коли до влади прийшло нове керівництво, провели опитування людей – хочуть вони залишити карткову систему чи ні (хоча також було чимало противників ідеї) і жоден під’їзд не написав, щоб зняти картки. Повірте, я кажу правду. Запрошую у місто – можете переконатися.
Анатолій Федорук, Бучанський міський голова:
- Те, що кожна послуга чогось коштує і за неї треба платити – факт. Ліфти треба якось утримувати. Але разом з тим повинна спрацьовувати система соціального захисту. Якщо цього не робити – результат буде плачевним і будь-які ініціативи наштовхуватимуться на соціальне невдоволення.
Потрібно зібрати керівників соціальних служб, ще раз добре проаналізувати ситуацію. Щодо пільгових категорій жителів Бучі – треба допомогти всім, хто цього потребує.
Зробити повну «вибірку» - скільки таких людей є, у яких умовах живуть, як часто користуються ліфтом тощо. І тоді із зворотного – прийдемо до розумного знаменника. Тоді й буде вирішуватися – треба карткова система чи ні.
Іншого виходу немає, бо якщо знову повертаємося до ситуації, яка була, то створимо наступну: «ліфт їздить – поки їздить», а далі господарство «зупиняється». І все повториться спочатку.
Лариса Матюшенко, заступник Бучанського міського голови:
- Коли плата за ліфт входила б у комунальні послуги, то розповсюджувалася і субвенція, і пільги, субсидія на послугу в цілому. І тоді не треба було з місцевого бюджету виділяти кошти.
А так, в Управління праці і соцзахисту населення немає повноваження оплачувати пільгу житлово-комунальної послуги саме по ліфтовому господарству.
Представник будинку по вул. Тарасівській, 10-Г:
- У нас – 10-поверховий будинок, у під’їзді – 40 квартир. А «тариф» на поїздку формуєте з розрахунку – 19 чоловік на під’їзд. Хіба це логічно?! Ми порахували, крім перших двох поверхів, у будинку проживає мінімум 96 осіб.
Крім того, є нарікання на якість обслуговування. Якщо ліфт поламається, у вихідні ніхто не приїжджає.
Просимо переглянути тарифну політику і підхід до розрахунків. Ми не спроможні платити щомісяця таку суму. Плату за ліфти потрібно знизити хоча б удвічі. Люди ходять пішки, бо нема чим платити.
А з боржниками можна боротися іншим способом – подавати до суду і стягувати кошти через судово-виконавчу службу. Треба просто не лінуватися це робити.
Це і намагалися вирішити на останньому засіданні виконавчого комітету Бучанської міської ради. Посадовці заслухали позицію кожного із сторін «процесу», але остаточного рішення так і не прийняли. Надто вже багато нюансів і невирішених «зустрічних» питань.
Один із моментів – існує великий дисбаланс вартості послуги з карткою і без неї – ось в чому головне незадоволення жителів. Якщо раніше родина в середньому платила близько 30 грн у місяць за ліфти (якщо рахувати плату за 1 м кв) і могла «кататися» скільки заманеться, то тепер навіть дві поїздки у день обійдуться цій же родині мінімум у 110 грн.
Але посадовці апелюють: несправедливим було й те, що раніше самотня людина сплачувала за користування ліфтами стільки ж, як родина із п’яти чоловік.
Ще один із важливих чинників: квитанції на оплату ліфтів приходять окремо від квартплати. А отже, неплатоспроможні громадяни не можуть мати таких соціальних пільг, як субсидія.
Заслухавши кожного із доповідачів вирішили, що буде створено робочу групу, яка працюватиме над розв’язанням проблеми, щоб за можливості врахувати інтереси кожного і зняти існуючу соціальну напругу. Зокрема, міський голова Анатолій Федорук дав на це службам – місяць часу. І зазначив: «Якщо далі рухаємося по картковій системі, то проходимо процедуру погодження по кожному під’їзду, налагоджуємо роботу диспетчерських пунктів, щоб людина знала куди подзвонити і там її почули та вчасно відреагували. Також подивимося, наскільки зміниться ситуація, якщо цю послугу включити у квартплату. Охопимо всі соціально незахищені категорії населення, прорахуємо, що ми можемо виділити з бюджету.
Проаналізувавши все це – вийдемо на єдине рішення. Маємо підійти з чіткими розрахунками і цифрами. Але в будь-якому разі послуга є і вона коштує грошей», - сказав він.
Своє бачення ситуації вислови й інші учасники переговорного процесу.
Квартплата окремо, ліфти – окремо
Присутні поставили начальнику КП «БУЖКГ» Володимиру Кравчуку чимало запитань стосовно ліфтового господарства.
- Як працюють медики та екстрені служби, коли будинок обладнаний картковою системою? Їм картки видаються?
- Так. Всупереч законодавства ми звернулися до ПП «Вертикаль» і вони виділили нам 17 карток, які роздали відповідним службам. Хоча, це – приватне підприємство і в них немає пільги безкоштовно організовувати проїзд.
В інших міста на ці потреби кошти виділяються з місцевого бюджету.
- Яка вартість користування ліфтом без карткової системи?
- Розрахунок робиться за 1 м. кв і становить 29 копійок. Це не дуже всім вигідно, бо якщо людина живе одна у квартирі з великим метражем, їй доводиться багато платити.
- У середньому вартість квартплати становить 1,35 грн за 1 м кв. Коли запровадили карткову систему, вартість проїзду ліфтом входить у вартість житла чи «мінусується»?
- У нас існує окремий договір. Раніше квитанції за користування ліфтами приходили окремо від квартплати. А тепер є картки, тож рахунки вже не приходять. Тобто, плата за квартиру в усіх окремо, за ліфти – також.
- З якою метою ввели цю систему – щоб стимулювати платежі квартплати?
- До 2009 року ліфти в Бучі обслуговувало ПП «Діюн». Але 27 грудня вони написали лист, що не будуть далі обслуговувати ліфти у зв’язку з великою заборгованістю населення – 172 тис грн. Ми викликали 5 організацій, які б могли обслуговувати ліфти – спочатку всі погодилися. Але у договорі було мінімум 41 тис грн. – за обслуговування. Таку суму проплатити не могли. Тоді й підказали, як вийти з цього стану, перейнявши досвід інших міст, - запровадити карткову систему.
На сьогоднішній день відновили роботу всіх ліфтів, підприємство ПП «Вертикаль», яке зараз обслуговує ліфти, вклало свої кошти у їх модернізацію.
На сьогоднішній день по розрахунках вони отримують від 8 до 14 тис грн. від громадян, тоді як потрібно – 32 тис. грн.
Але все одно за весь період введення карткової системи є позитивні зрушення: на 30% зменшилося споживання електроенергії, всі ліфти працюють, немає довготривалих перерв у роботі.
«Нам все рівно – будуть картки чи ні»
Про особливості роботи ліфтів у Бучі розповідає директор обслуговуючої організації ПП «Вертикаль» Валентин Петренко.
- Ліфт – інженерна мережа підвищеної небезпеки, і щоб його експлуатація була безпечною –потрібні кошти. Нам, як підприємству, немає різниці, як їх отримати. Але є вартість технічного обслуговування ліфта, яка складається інспекцією контролю за цінами в Київській області, і вона повинна виконуватися, так як і квартплата. У вас чомусь квартплата була окремо, договір на ліфт – окремо. Тобто, за квартплату люди платили, бо треба було брати довідки, а за ліфт – ні, бо нічого не треба.
Це була не моя пропозиція вводити картки. Повірте, в мене є розрахунки, відповідні документи. Зараз ми несемо збитки. Ми витрачаємо на зарплату чотирьох працівників (три механіки і один майстер) у Бучі 13 тис грн, отримуємо від карток – 8 тис грн.
Але пробачте мені! Ми працюємо у вас з 2011 року і вже не отримали коштів за цей період 476 тисяч гривень. Ось така ситуація.
Для того, щоб мешканці не скаржилися – треба розглянути дві ситуації: якість послуги і «зняття» пільгової категорії громадян.
Тепер по тарифах
Ліфти «розраховуються» по будинках, під’їздах, і кожен окремо. Є ліфти, які «сплачують» в місяць 400 гривень, є й 1000 гривень. Залежить від типу ліфта, поверховості та ін. Але для розрахунку вартості картки беремо середній показник. Не можна робити в кожному під’їзді різну вартість поїздки.
Зараз, згідно нових розрахунків, дивимося скільки людей проїхало по картці, а не скільки проживає в під’їзді. З цього і робиться розрахунок.
Вартість технічного обслуговування залежить:
від вартості технічного обслуговування ліфта + коефіцієнт (вік ліфта і ступінь його зношеності, тип і марка ліфта, а також їх кількість в тому чи іншому місті). Чим більше ліфтів в місті, тим дешевше вони обходяться.
За всі ліфти ми повинні отримувати 32 тисячі гривень в місяць, а найбільше отримали – 14 тисяч гривень у серпні 2012 року. А в основному громадяни сплачують по 3-8 тисяч гривень. Люди навмисно забивають двері, заломлюють сірники у кнопках, б’ють і псують… То як це розуміти?! Людей зобов’язали платити за послугу – от і невдоволення. Звідси й виникла проблема. Це моє бачення цієї ситуації.
Для мене краще, щоб «БУЖКГ» платив мені щомісяця 32 тисячі гривень і я проблем не знав – ні картки закупляти, ні боротися з тим, що їх ламають, систему розрубують сокирою.
І наостанок наведу приклад Житомира. Коли до влади прийшло нове керівництво, провели опитування людей – хочуть вони залишити карткову систему чи ні (хоча також було чимало противників ідеї) і жоден під’їзд не написав, щоб зняти картки. Повірте, я кажу правду. Запрошую у місто – можете переконатися.
Коментарі
Анатолій Федорук, Бучанський міський голова:
- Те, що кожна послуга чогось коштує і за неї треба платити – факт. Ліфти треба якось утримувати. Але разом з тим повинна спрацьовувати система соціального захисту. Якщо цього не робити – результат буде плачевним і будь-які ініціативи наштовхуватимуться на соціальне невдоволення.
Потрібно зібрати керівників соціальних служб, ще раз добре проаналізувати ситуацію. Щодо пільгових категорій жителів Бучі – треба допомогти всім, хто цього потребує.
Зробити повну «вибірку» - скільки таких людей є, у яких умовах живуть, як часто користуються ліфтом тощо. І тоді із зворотного – прийдемо до розумного знаменника. Тоді й буде вирішуватися – треба карткова система чи ні.
Іншого виходу немає, бо якщо знову повертаємося до ситуації, яка була, то створимо наступну: «ліфт їздить – поки їздить», а далі господарство «зупиняється». І все повториться спочатку.
Лариса Матюшенко, заступник Бучанського міського голови:
- Коли плата за ліфт входила б у комунальні послуги, то розповсюджувалася і субвенція, і пільги, субсидія на послугу в цілому. І тоді не треба було з місцевого бюджету виділяти кошти.
А так, в Управління праці і соцзахисту населення немає повноваження оплачувати пільгу житлово-комунальної послуги саме по ліфтовому господарству.
Представник будинку по вул. Тарасівській, 10-Г:
- У нас – 10-поверховий будинок, у під’їзді – 40 квартир. А «тариф» на поїздку формуєте з розрахунку – 19 чоловік на під’їзд. Хіба це логічно?! Ми порахували, крім перших двох поверхів, у будинку проживає мінімум 96 осіб.
Крім того, є нарікання на якість обслуговування. Якщо ліфт поламається, у вихідні ніхто не приїжджає.
Просимо переглянути тарифну політику і підхід до розрахунків. Ми не спроможні платити щомісяця таку суму. Плату за ліфти потрібно знизити хоча б удвічі. Люди ходять пішки, бо нема чим платити.
А з боржниками можна боротися іншим способом – подавати до суду і стягувати кошти через судово-виконавчу службу. Треба просто не лінуватися це робити.
Увага! У Вас немає прав для перегляду прихованого тексту.