18 березня за ініціативи Центру місцевої демократії спільно з Клубом мерів і Національним демократичним інститутом (НДІ США) відбувся круглий стіл на тему «Політичні партії в системі місцевого самоврядування: проблеми, тенденції, перспективи». Під час дискусії обговорювалися програма політичних партій у практичній діяльності місцевих рад — декларації чи план дій для громади?; вплив політичних партій на діяльність та рішення органів місцевого самоврядування — аналіз вітчизняного і світового досвіду; проблемні питання у взаємодії політичних партій з органами місцевого самоврядування: аналіз причин і шляхи їх вирішення.
На круглому столі були присутні депутат Верховної Ради Іван Заєць, міські голови Українки, Ізяслава, Острога, Славутича, Коростишева, представники різних політичних партій й організацій, депутати райради Оболонського району Києва, Бориспільської міськради та інші. Бучанську міську раду представляли двоє депутатів — Ігор Бартків та Іван Лисенко, представники депутатської групи «Правиця». Проводив засідання Володимир Удовиченко, президент клубу мерів.
Майкл Персонс, представник НДІ, розповів про місцеве самоврядування у Сполучених Штатах Америки. Використовуються дві його форми: рада-мер — люди обирають мера напряму, депутатів — в одному чи декількох округах та рада-управитель, де люди напряму обирають і депутатів, і мера — наймають управителя, який займається менеджментом. Для успішності міст мери опікуються нагальними проблемами, працює поліція, пожежні бригади, міста чисті, а комунальні зручності, громадський транспорт функціонують належним чином. Водночас створюється клімат, в якому розвивається бізнес, створюються нові робочі місця для жителів. Політичні партії у США мають прямий зв’язок з виборцями, навіть для незалежних мерів пріоритет — хороші стосунки з партіями, якщо вони не можуть знайти спільної мови з народними обранцями, неефективно працюють — не отримують необхідні ресурси для надання послуг своїй громаді.
Конфлікти виникають у двох сферах — між федеральним урядом і великими містами, надання федеральної допомоги на розбудову міст, його інфраструктуру, стосовно середніх міст — виникають проблеми щодо землі, інфраструктури і транспорту. Близько 10 років йде постійна боротьба, оскільки бюджети урізаються, зросла ціна на нафту — жителі США все більш нервуються, вони не використовують свої автомобілі — хвилюються. Мери більше залежні від місцевого фінансування штату (обласний рівень), з центрального бюджету надходить близько 15 відсотків дотацій, фінансування — на конкурентній основі на спеціальні проекти місцевої влади, залучення інвестиційні кошти.
В Україні ж за останні кілька років виникло чимало партій, громадяни напряму обирають тільки президента, а виконавчу гілку влади фактично формує парламент, який через партії формує уряд. Партії сьогодні дуже змінилися, але при всіх досягненнях у громадян України є багато претензій до них, оскільки не можуть порівнюватися за багатьма критеріями з європейськими партіями. Ключові проблеми — виборча система, якою практично всі незадоволені: діяльність партій сьогодні непрозора, вибори — за закритими списками, що породжує систему корупції. Депутати проходять за списками однієї політичної сили, а потім різко змінюють позицію, на що впливають різні чинники. Отож, треба реформувати політичні партії: мають бути відомі всі рішення, прозоре обрання депутатів. Необхідно відновити мажоритарну систему виборів, за якою люди голосують за особистості, а мерів обирати напряму, комунального майна не має бути.
Йшлося і про те, те що жителі малих міст (до 50 тисяч населення) мають вирішувати: залишати чи ні на посаді міського голову. Як зазначалося, мер, перш за все, повинен бути менеджером. Зокрема, говорилося і про те, що політичні партії, їхні центральні штаби не враховують інтереси місцевих виборців. Потрібен тісніший контакт між виборцем і депутатами. Партії повинні об’єднуватися задля вирішення нагальних питань. Присутні обмінялися досвідом управління містами, думками щодо багатьох інших нагальних питань і проблем сьогодення.
На круглому столі були присутні депутат Верховної Ради Іван Заєць, міські голови Українки, Ізяслава, Острога, Славутича, Коростишева, представники різних політичних партій й організацій, депутати райради Оболонського району Києва, Бориспільської міськради та інші. Бучанську міську раду представляли двоє депутатів — Ігор Бартків та Іван Лисенко, представники депутатської групи «Правиця». Проводив засідання Володимир Удовиченко, президент клубу мерів.
Майкл Персонс, представник НДІ, розповів про місцеве самоврядування у Сполучених Штатах Америки. Використовуються дві його форми: рада-мер — люди обирають мера напряму, депутатів — в одному чи декількох округах та рада-управитель, де люди напряму обирають і депутатів, і мера — наймають управителя, який займається менеджментом. Для успішності міст мери опікуються нагальними проблемами, працює поліція, пожежні бригади, міста чисті, а комунальні зручності, громадський транспорт функціонують належним чином. Водночас створюється клімат, в якому розвивається бізнес, створюються нові робочі місця для жителів. Політичні партії у США мають прямий зв’язок з виборцями, навіть для незалежних мерів пріоритет — хороші стосунки з партіями, якщо вони не можуть знайти спільної мови з народними обранцями, неефективно працюють — не отримують необхідні ресурси для надання послуг своїй громаді.
Конфлікти виникають у двох сферах — між федеральним урядом і великими містами, надання федеральної допомоги на розбудову міст, його інфраструктуру, стосовно середніх міст — виникають проблеми щодо землі, інфраструктури і транспорту. Близько 10 років йде постійна боротьба, оскільки бюджети урізаються, зросла ціна на нафту — жителі США все більш нервуються, вони не використовують свої автомобілі — хвилюються. Мери більше залежні від місцевого фінансування штату (обласний рівень), з центрального бюджету надходить близько 15 відсотків дотацій, фінансування — на конкурентній основі на спеціальні проекти місцевої влади, залучення інвестиційні кошти.
В Україні ж за останні кілька років виникло чимало партій, громадяни напряму обирають тільки президента, а виконавчу гілку влади фактично формує парламент, який через партії формує уряд. Партії сьогодні дуже змінилися, але при всіх досягненнях у громадян України є багато претензій до них, оскільки не можуть порівнюватися за багатьма критеріями з європейськими партіями. Ключові проблеми — виборча система, якою практично всі незадоволені: діяльність партій сьогодні непрозора, вибори — за закритими списками, що породжує систему корупції. Депутати проходять за списками однієї політичної сили, а потім різко змінюють позицію, на що впливають різні чинники. Отож, треба реформувати політичні партії: мають бути відомі всі рішення, прозоре обрання депутатів. Необхідно відновити мажоритарну систему виборів, за якою люди голосують за особистості, а мерів обирати напряму, комунального майна не має бути.
Йшлося і про те, те що жителі малих міст (до 50 тисяч населення) мають вирішувати: залишати чи ні на посаді міського голову. Як зазначалося, мер, перш за все, повинен бути менеджером. Зокрема, говорилося і про те, що політичні партії, їхні центральні штаби не враховують інтереси місцевих виборців. Потрібен тісніший контакт між виборцем і депутатами. Партії повинні об’єднуватися задля вирішення нагальних питань. Присутні обмінялися досвідом управління містами, думками щодо багатьох інших нагальних питань і проблем сьогодення.