» » » Мета Бучанської освіти - виховати сучасну і багатогранну особистість

Мета Бучанської освіти - виховати сучасну і багатогранну особистість

МЕТА ПРОЗОРА – виховати сучасну і багатогранну особистість


Про реалії бучанської освіти, про напрацювання, про її перспективи в розмові з начальником відділу Бучанської міської ради Олегом ЦИМБАЛОМ.



- Олеже Івановичу, 2017-ий рік, як відомо, у місті оголошено роком освіти. Якщо підходити до цього формулювання критично, то дехто зробить висновок, що всі минулі роки пройшли повз цієї проблематики. Дивлячись з іншого кута зору, вимальовується зовсім інша версія - в цьому році Буча впритул наблизиться до розв'язання такої складної проблеми як створення комфортних умов для навчання юних бучанців.
- Якщо чесно, то у Бучі кожного року велика увага приділяється освіті. І це не просто слова. Судити про рівень бучанської освіти можна за результатами вступу наших випускників до вищих навчальних закладів, за кількістю переможців конкурсів Малої академії наук, за технічною базою, яка забезпечує навчальний процес, за новаторськими ідеями педагогічного складу, які визнані на обласному і загальнодержавному рівні. Складових дуже багато. У 2016 році на фінансування закладів освіти було затверджено бюджет у сумі майже 70 млн. грн, що перевищує показник 2015 року на 4,7 млн. грн. З бюджету розвитку було виділено - 1 414 395,94 грн (державна субвенція на підручники та на капітальні ремонти ЗНЗ).
Вартість утримання одного учня в 2016 році по місту становила 8 737,41 грн, одного вихованця ДНЗ - 11 820,37 грн.

- Безперечно, цифри багато про що говорять. Та й самі люди схвально відгукуються про бучанські школи та дитсадки. Однак проблеми ж існують. А найбільш болючими є кількісне перена- вантаження закладів.
- Буча - це одне з небагатьох міст України, де спостерігається позитивна тенденція народжуваності. Населення збільшується й за рахунок нових мешканців. Добре це чи погано? Авжеж, добре, коли міська динаміка йде не донизу, а догори. Тому і не дивно, що діти потребують все більше простору для навчання і розвитку. Так, на сьогодні рівень укомплектованості дошкільних навчальних закладів складає 160%. На кінець 2015-2016 навчального року кількість учнів, що навчались у другу зміну по місту становила 908 учні, а у 2016/2017 навчальному році даний показник становить 997 учнів.

Слід відмітити, що наявна мережа задовольняє потребу населення у дошкільних навчальних закладах лише частково, адже на черзі на зарахування доних перебуває 2570 дітей. Стовідсотково охоплено дітей 5-річного віку дошкільною освітою (всіма формами). З метою охоплення дошкільною освітою якомога більшої кількості дітей у дошкільних навчальних закладах функціонує 7 груп короткотривалого перебування, в яких 133 дитини, 3 групи вихідного дня (41 дитина), 150 дітей міста охоплено соціально-педагогічним патронатом.

- Тобто Буча на сьогоднішній день досягла певного рубежу, коли нагально постало питання розширення бази освітніх закладів.
- І це добре розуміє керівництво міста. Зовсім не дивно, що мер міста Анатолій Федорук був ініціатором і докладає неабияких зусиль, аби в місті запрацювали нові заклади освіти. Ви ж подивіться, скільки об’єктів освітніх закладів уже будується по Бучі. Зокрема зводяться будівлі нових - це гімназія по вулиці Вишневій, два дитячих садка по вулиці Бориса Гмирі і Лесі Українки. Добудовується корпус для молодших класів в ЗОШ № 3, спорткомплекс при ЗОШ № 2. Розробляється проектно-кошторисна документація на будівництво ще одного садочка по вул. Кожедуба. Якщо говорити відверто, то це соціальний прорив за всі роки незалежності.

- Чи вистачає педагогічних кадрів у місті?
- У закладах освіти міста працює 881 чоловік. Взагалі ми маємо пишатися своїми педагогами. Серед них 40 мають педагогічне звання «вчитель-методист», 48 - «старший вчитель», 2 педагоги - «Заслужений вчитель України», 103 - вищу кваліфікаційну категорію. З них 33 педагоги мають державну нагороду «Відмінник освіти», 2 - «Заслужений вчитель».
У нас на початку навчального року був дефіцит з вчителями початкових класів. Ми залучили 17 молодих педагогів, кожен з них забезпечений місцем у гуртожитку.

- Колись звернула увагу на те, що Буча вважається базовим містом, де випробовуються нові методи соціалізації дітей з особливими потребами. У нас чи не в першому місті в Україні впроваджувалося інклюзивне навчання. Це, коли діти з інвалідністю навчаються у звичайному дитячому колективі. Ця практика поширена і сьогодні?
- У місті налічується 328 дітей з особливими освітніми потребами, з них дошкільного віку - 224, шкільного віку - 104. Інклюзивним навчанням та вихованням охоплено 24 дитини: 20 дітей у школах, 4 дитини - у дитячих садках. У місті функціонує 2 навчальних заклади з інклюзивною формою навчання: де налічується 12 інклюзивних класів, та 1 НВК (ДНЗ-ЗОШ), в якому працює 2 інклюзивні групи.
У 2016 році інклюзивних класів побільшало на 2 і на 1 групу - в садках. Всі дошкільні заклади комбінованого типу, де крім груп загального розвитку є 15 логопедичних груп, 2 тифлогрупи (групи для дітей з вадами зору).
На базі наших дошкільних закладів постійно проводяться спеціалізовані тренінги, конференції з тематики інклюзивної освіти. Уже напрацьовано багаторічний досвід. Адже виховання в суспільстві ставлення до людей з інвалідністю, як до рівних собі, має починатися з найперших років життя.

- Зазвичай батьків найбільше турбує питання: що робить дитина в по- зашкіллі, поки вони на роботі? Дуже важливо, щоб дитина не лише вчасно оволоділа знаннями за шкільною програмою, але й розвивалася фізично, естетично - різнобічно.
- Абсолютно слушно, адже як інакше відволікти, скажімо, підлітка від небажаних компаній і шкідливих звичок? Виключно спортом або улюбленим хобі. Дуже важливо як можна раніше визначити здібності і таланти дитини. А розвивати їх можна у Центрі позашкільної роботи або Дитячо-юнацькій спортивній школі.

На базі семи загальноосвітніх навчальних закладів діють 8 творчих об’єднань Центру позашкільної роботи, що включають в себе 29 гуртків (56 груп), у яких займаються 812 вихованців. Хотілося б, щоб іще більше дітей було охоплено позашкільною роботою. На даний час це 16,2% від загальної кількості школярів. Однак, ми спостерігаємо зростання інтересу до роботи Центру і з боку батьків, і з боку дітей. Напрямки найрізноманітніші: від прикладних занять до танців і співу. Отримати детальну інформацію можна у відділі освіти. Так що звертайтеся.
Те саме стосується роботи ДЮСШ. Наразі спортивна мережа включає 37 груп, які відвідують майже 500 дітей і підлітків.
Якщо ж взяти загальну кількість гуртків, клубів, де навчаються юні бучанці, то вийде, що більше половини дітей охоплені позашкільною діяльністю.

- Останнім часом в місті відкрилося багато міні-садочків. Навіть школа приватна працює. Як Ви до цього ставитеся?
- Ставлюся як до доброго починання. Ми ж робимо спільну справу. Дійсно, за останній період у місті відкрилося не менше десяти міні-садочків та навчально-виховний комплекс «Академія мудрості». В чому головна різниця? У фінансуванні. Якщо комунальні заклади фінансуються із бюджету міста, то приватні - на самофінансуванні. А щодо методик, програм, які застосовуються у навчанні, то вони загальні для всіх. Більше того, ми протягом цього року проводили круглі столи для власників міні-садочків, де обмінювалися досвідом. Дуже часто вони звертаються до фахівців відділу освіти за порадами, консультаціями. Так що співпрацюємо ми плідно і на одній освітянській ниві. Впевнений, що підводячи підсумки року освіти, ми матимемо багато добрих напрацювань, виконаних програм і проектів.
Алла БАГІРОВА 
газета: "Бучанські новини" №13 від 31 березня 2017 року
освіта нова школа
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
"Гостi" не можуть коментувати дану новину.