Робота з маленькими дітьми не легка і водночас цікава. Аби навчити дошкільнят елементарним правилам поведінки, виявити індивідуальність і творчі здібності малюка, доводиться докладати чимало зусиль.
Про тонкощі виховання і розвитку хлопчиків і дівчаток ми поспілкуємося з досвідченим вихователем дитячого садка «Капітошка» Валентиною Моргулець.
- Валентино Іванівно, розкажіть, чому вирішили стати вихователем?
- З дитинства дуже захоплювалася математикою. Навіть хотіла вчитися на бухгалтера, але не склалося. Тому вирішила, що це просто не моя робота. На той час в мене з’явилася маленька племінниця. І мені настільки сподобалося спілкуватися з нею, навчати її, що я без вагань визначилася з майбутньою професією. І про свій вибір не шкодую.
- Як розпочалася ваша робота у дитячих закладах?
- Сама я родом із сусіднього з Бучею села Мироцьке. Закінчивши Переяслав-Хмельницьке педагогічне училище, прийшла працювати у Бучанський дитячий садок «Горобинка», де протягом 31 року виховувала маленьких дітей.
- А відколи працюєте у садочку «Капітошка»?
- Коли відкривали «Капітошку», то завідувач дитсадка Алла Ященко запросила працювати мене на новому місці. Я не відмовилася. Кожна людина шукає, де їй ліпше, і мені захотілося спробувати щось нове. Безумовно, цей дитсадок один із кращих – тут прекрасна матеріальна база, високий професійний рівень фахівців, творчий і відповідальний підхід до будь-якої справи. Завідувач вклала свою душу у цей заклад, працювала над дизайном груп, щоб діткам було затишно проводити свій час, навчатися. Із великим задоволенням я тут працюю уже 4 рік. Маю 31 вихованця у групі «Метелик».
- Чи правда, що з нинішніми дітьми набагато важче працювати? У чому це проявляється?
- Дійсно, зараз з дітками трохи важче ніж колись. Раніше вони були, здається, більш слухняними. Нині вони наполегливі, вольові – «От я сказав, і все тут!»… Чому так? Складно відповісти. Можливо так виховують батьки, може, так проявляють свою особистість. При цьому вони залишаються хорошими, добрими та милими.
- Як зараз навчаєте малюків, які методи використовуєте?
До кожної дитини – індивідуальний підхід. Саме на це й зорієнтовані нові програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та «Впевнений старт», за якими працюємо в дитячому садку. Моя група логопедична, тому з дітьми працюю в тісному взаємозв’язку із вчителем-логопедом та використовую універсальну медико-педагогічну здоров’я зберігаючу технологію елітного навчання «Гармонія інтелекту та здоров’я дитини «ПіснеЗнайко». З «ПіснеЗнайкою» навчання є комфортним для кожної дитини, незалежно від рівня її інтелекту та стану здоров’я. Вона легка і доступна у використанні, дає можливість досягти ефективного комплексного результату – одночасного навчання, виховання і оздоровлення дітей, що особливо важливим є саме для дітей із особливостями мовлення. Уже впродовж декількох років я працюю з дітьми в логіко-математичному напрямку, зібрала, систематизувала матеріал та видала авторський збірник. Суть методики в тому, щоб навчити дітей не лише математичним та арифметичним операціям згідно віку, а основне – навчити логічно мислити. Всі завдання, ігри, заняття будую так, щоб кожна дитина доходила висновку: «Чому саме так, а не інакше?». Використовую даний метод у всіх видах діяльності.
- Завжди вдається знаходити спільну мову з батьками дітей?
- З батьками своїх вихованців знаходжу порозуміння. Увечері обов’язково кожному розказую, як пройшов день, що зробила їх дитина. Спілкуємося і про здобутки, і про проблеми. А також татусі та мами самі повинні запитувати у дітей, чим вони займалися, що цікавого відбувалося протягом дня. Адже це рідні люди і між ними повинен існувати зв’язок, вони повинні жити інтересами один одного.
- Чи трапляються конфлікти між дітьми і як ви їх вирішуєте?
- На жаль багато батьків через свою зайнятість мало приділяють уваги вихованню своїх дітей. Я сказала б точніше – спілкуванню. Діти багато часу проводять біля телевізора та комп’ютера. Тому і виникають ситуації, коли вони сперечаються між собою. Ось тут і приходить на допомогу вихователь, щоб пояснити, розказати, навчити, як правильно поступити чи зробити. А потім проводимо бесіди з батьками.
- Кажуть, що сучасні діти більш розвинені, розумніші. Це правда чи черговий стереотип?
- Дійсно так. Я б сказала, більш кмітливіші й комунікабельні. Вони дуже динамічні, набагато швидше мислять. Не в останню чергу завдяки своїм батькам. У групі є діти, яким два рази щось прочитаєш, а на третій – вони вже розповідають на пам’ять. Оперативно вирішують непрості завдання. Вміють швидко та чітко пояснювати.
- Наприклад, що діти вміють робити у старшій групі?
- Найважливіше завдання вихователя старшої групи – підготувати дитину до школи. Але це не завжди означає, що необхідно навчити писати, читати, рахувати. Цьому вчать у школі. Головне – сформувати мотиваційну готовність дітей. І звичайно ж, щоб дитина комфортно почувала себе в оточенні своїх однолітків. Діти мають вміти висловлювати свою думку, вирішувати певні завдання, давати відповіді на запитання. Весь обсяг знань, який передбачений нашою програмою, вони засвоюють і до школи йдуть підготовленими.
- Знаємо, що до вас часто звертаються молоді вихователі? Які поради їм даєте?
- Ділюся усім, що є: і досвідом, і певним демонстраційним, роздатковим матеріалом(виготовленим власними руками). Розмовляємо, обмінюємось досвідом, радимося як краще зробити для наших вихованців. Ми прагнемо гармонійного поєднання інтелектуального і фізичного розвитку дитини.
- На будь-якій роботі важко, але коли йдеш на неї з охотою, то це – справа твого життя. Я дуже люблю дітей і не мислю себе без маленьких бешкетників. За весь час своєї роботи переконалася, що поганих дітей не буває! Лише потрібно знайти правильний підхід до кожного.
Про тонкощі виховання і розвитку хлопчиків і дівчаток ми поспілкуємося з досвідченим вихователем дитячого садка «Капітошка» Валентиною Моргулець.
- Валентино Іванівно, розкажіть, чому вирішили стати вихователем?
- З дитинства дуже захоплювалася математикою. Навіть хотіла вчитися на бухгалтера, але не склалося. Тому вирішила, що це просто не моя робота. На той час в мене з’явилася маленька племінниця. І мені настільки сподобалося спілкуватися з нею, навчати її, що я без вагань визначилася з майбутньою професією. І про свій вибір не шкодую.
- Як розпочалася ваша робота у дитячих закладах?
- Сама я родом із сусіднього з Бучею села Мироцьке. Закінчивши Переяслав-Хмельницьке педагогічне училище, прийшла працювати у Бучанський дитячий садок «Горобинка», де протягом 31 року виховувала маленьких дітей.
- А відколи працюєте у садочку «Капітошка»?
- Коли відкривали «Капітошку», то завідувач дитсадка Алла Ященко запросила працювати мене на новому місці. Я не відмовилася. Кожна людина шукає, де їй ліпше, і мені захотілося спробувати щось нове. Безумовно, цей дитсадок один із кращих – тут прекрасна матеріальна база, високий професійний рівень фахівців, творчий і відповідальний підхід до будь-якої справи. Завідувач вклала свою душу у цей заклад, працювала над дизайном груп, щоб діткам було затишно проводити свій час, навчатися. Із великим задоволенням я тут працюю уже 4 рік. Маю 31 вихованця у групі «Метелик».
- Чи правда, що з нинішніми дітьми набагато важче працювати? У чому це проявляється?
- Дійсно, зараз з дітками трохи важче ніж колись. Раніше вони були, здається, більш слухняними. Нині вони наполегливі, вольові – «От я сказав, і все тут!»… Чому так? Складно відповісти. Можливо так виховують батьки, може, так проявляють свою особистість. При цьому вони залишаються хорошими, добрими та милими.
- Як зараз навчаєте малюків, які методи використовуєте?
До кожної дитини – індивідуальний підхід. Саме на це й зорієнтовані нові програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та «Впевнений старт», за якими працюємо в дитячому садку. Моя група логопедична, тому з дітьми працюю в тісному взаємозв’язку із вчителем-логопедом та використовую універсальну медико-педагогічну здоров’я зберігаючу технологію елітного навчання «Гармонія інтелекту та здоров’я дитини «ПіснеЗнайко». З «ПіснеЗнайкою» навчання є комфортним для кожної дитини, незалежно від рівня її інтелекту та стану здоров’я. Вона легка і доступна у використанні, дає можливість досягти ефективного комплексного результату – одночасного навчання, виховання і оздоровлення дітей, що особливо важливим є саме для дітей із особливостями мовлення. Уже впродовж декількох років я працюю з дітьми в логіко-математичному напрямку, зібрала, систематизувала матеріал та видала авторський збірник. Суть методики в тому, щоб навчити дітей не лише математичним та арифметичним операціям згідно віку, а основне – навчити логічно мислити. Всі завдання, ігри, заняття будую так, щоб кожна дитина доходила висновку: «Чому саме так, а не інакше?». Використовую даний метод у всіх видах діяльності.
- Завжди вдається знаходити спільну мову з батьками дітей?
- З батьками своїх вихованців знаходжу порозуміння. Увечері обов’язково кожному розказую, як пройшов день, що зробила їх дитина. Спілкуємося і про здобутки, і про проблеми. А також татусі та мами самі повинні запитувати у дітей, чим вони займалися, що цікавого відбувалося протягом дня. Адже це рідні люди і між ними повинен існувати зв’язок, вони повинні жити інтересами один одного.
- Чи трапляються конфлікти між дітьми і як ви їх вирішуєте?
- На жаль багато батьків через свою зайнятість мало приділяють уваги вихованню своїх дітей. Я сказала б точніше – спілкуванню. Діти багато часу проводять біля телевізора та комп’ютера. Тому і виникають ситуації, коли вони сперечаються між собою. Ось тут і приходить на допомогу вихователь, щоб пояснити, розказати, навчити, як правильно поступити чи зробити. А потім проводимо бесіди з батьками.
- Кажуть, що сучасні діти більш розвинені, розумніші. Це правда чи черговий стереотип?
- Дійсно так. Я б сказала, більш кмітливіші й комунікабельні. Вони дуже динамічні, набагато швидше мислять. Не в останню чергу завдяки своїм батькам. У групі є діти, яким два рази щось прочитаєш, а на третій – вони вже розповідають на пам’ять. Оперативно вирішують непрості завдання. Вміють швидко та чітко пояснювати.
- Наприклад, що діти вміють робити у старшій групі?
- Найважливіше завдання вихователя старшої групи – підготувати дитину до школи. Але це не завжди означає, що необхідно навчити писати, читати, рахувати. Цьому вчать у школі. Головне – сформувати мотиваційну готовність дітей. І звичайно ж, щоб дитина комфортно почувала себе в оточенні своїх однолітків. Діти мають вміти висловлювати свою думку, вирішувати певні завдання, давати відповіді на запитання. Весь обсяг знань, який передбачений нашою програмою, вони засвоюють і до школи йдуть підготовленими.
- Знаємо, що до вас часто звертаються молоді вихователі? Які поради їм даєте?
- Ділюся усім, що є: і досвідом, і певним демонстраційним, роздатковим матеріалом(виготовленим власними руками). Розмовляємо, обмінюємось досвідом, радимося як краще зробити для наших вихованців. Ми прагнемо гармонійного поєднання інтелектуального і фізичного розвитку дитини.
- На будь-якій роботі важко, але коли йдеш на неї з охотою, то це – справа твого життя. Я дуже люблю дітей і не мислю себе без маленьких бешкетників. За весь час своєї роботи переконалася, що поганих дітей не буває! Лише потрібно знайти правильний підхід до кожного.