» » » Туристично-краєзнавча робота в бучанській школі №3

Туристично-краєзнавча робота в бучанській школі №3

Краса рідної природи: темно-зелені ліси, чисті водойми, різноманітний тваринний і рослинний світ – все це заворожує людей на Землі. У час технічного прогресу людям особливо необхідне спілкування з живою природою. Багато хто ходить у туристичні походи, вивчає природу і милується її неповторною красою. У той же час кожен повинен знати, як берегти природу, адже вона – наше багатство.

Екскурсії і туристичні походи – важливий засіб формування світогляду школярів. Подорожі та екскурсії розширюють кругозір, дають можливість краще пізнати історію та географію своєї Батьківщини, пробуджують глибоку любов до природи, розвивають спостережливість дітей, уяву, допомагають пізнати життя у всій його різноманітності.

Туристично-краєзнавча робота дає учням багато вражень. Вони вчаться розкривати причинно-наслідкові зв?язки у природі, краще розуміти та усвідомлювати окремі явища і закони природи.

Значущість туристично-краєзнавчої роботи полягає насамперед у тому, що через неї можна здійснити один із головних принципів навчання і виховання – принцип єдності теорії та практики, зв?язку навчання з життям. Теоретичні знання, здобуті в школі під час походів та екскурсій, отримують практичне застосування в подальшому житті і впливають на вибір професії школярів.
У походах діти привчаються до самообслуговування, виробляють потрібні в житті навички та вміння, допомагають один одному, раціонально організовують і культурно проводять свій відпочинок, зміцнюють здоров’я, виховують силу волі, високі моральні якості.
Екскурсії і туристичні походи відіграють важливу роль у формуванні дитячого колективу, виховують в учнів самостійність, підвищують відповідальність за доручену справу.

Під час екскурсій та походів учні на конкретних прикладах переконуються у практичному значенні географічних знань і досліджень для господарської діяльності людини. Вони вчаться орієнтуватися на місцевості, вимірювати відстані та знімати план території, визначати швидкість течії ріки, витрати її води та енергетичну потужність, збирати зразки гірських порід і грунтів, розпізнавати корисні копалини, працювати з фото- та кінокамерою, надавати першу допомогу потерпілому товаришу тощо.
Юні туристи поповнюють зібраними матеріалами краєзнавчі куточки, кабінети та музеї своїх шкіл.

Вчителі Бучанської школи №3 надають велике значення туристично-краєзнавчій роботі, тому приділяють їй багато часу. Учні разом з учителями відвідують музеї, театри, історичні місця, ходять у походи. Наприклад, на літніх канікулах мандрували Кримськими горами, відвідали Чуфут-Кале, Бахчисарайський ханський палац, Воронцовський палац, Нікітський ботанічний сад. У пам’яті учнів незабутні спогади залишив туристичний похід до Карпат. Незабутні враження від струнких смерек, стрімких річок, безкраїх полонин, бурхливих водоспадів спонукатимуть учнів ще не раз побувати у цих чудових місцях.

Неодноразово вчителі Савчук М.І., Чистякова Т.В., Лозян С.М., Грищук С.В., Грабарчук Т.М., Ваховська І.І., Галкіна А.І. та Досяк Р.А. з учнями їздили на екскурсії в Умань у дендрологічний парк «Софіївка». Відвідали також стародавню фортецю у Кам?янці-Подільському, музей-аптеку та Личаківське кладовище у Львові, Свято-Успенську Почаївську Лавру, Переяслав-Хмельницький комплекс. Учні початкових класів були на екскурсії на страусиній фермі, де їм дуже сподобалося. У музеї народної архітектури і побуту під відкритим небом у Пирогово побували, напевне, всі учні нашої школи.

У Києві учні з учителями відвідали природничий та історичний музеї, водно-інформаційний центр, музей Великої Вітчизняної війни, музей Чорнобиля, Києво-Печерську Лавру, музей мініатюр та багато інших визначних місць.
Учні школи відвідали й Ірпінський краєзнавчий музей.

Туристичні подорожі та екскурсії є великою школою життя для підростаючого покоління. Це чудово розуміють і вчителі, і батьки наших учнів, тому всіляко підтримують і допомагають в їх організації та проведенні.

У Бучі є багато цікавих історичних місць, які приваблюють своєю історією і неповторністю. Це дачі Є.Патона, М.Булгакова, будинки гідропата Вітольда Камінського, художника А.Мурашко. Тюменцев Михайло Васильович проводить велику дослідницьку роботу по історії міста. Ми сподіваємось, що у Бучі незабаром буде гарне приміщення для краєзнавчого музею, який поповниться новими експонатами і який із задоволенням відвідають мешканці і гості нашого міста.

Тетяна Грабарчук,
вчитель географії Бучанської ЗОШ I- III ст. №3
------------------------------------------------------------------


Біля пам’ятника Івану Федорову (м. Львів)


Туристичні стежки Карпат



Прогулянка по Івано-Франківську

Біля пам’ятника Івану Федорову (м. Львів)
газета: "Бучанські новини" №47 від 27 листопада 2009 року
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар