Розвиток транспортної інфраструктури міста Бучі – вагомий напрямок роботи, який місцева влада намагається впродовж декількох років успішно реалізовувати. Адже, окрім позитивного іміджу населеного пункту, будівництво доріг дає змогу значно покращити надання послуг населенню з пасажирських перевезень, сприяє залученню інвестицій. Незабаром буде реалізовано ще один далекоглядний задум – реконструкція відрізка дороги загальнодержавного значення Київ-Ковель в межах Бучі.
Про цей проект та загалом про розбудову внутрішньоміських транспортних мереж розповідає Бучанський міський голова Анатолій Федорук.
- Анатолію Петровичу, нині в місті активно будуються нові дороги, відновлюється асфальтне покриття. Це реалізація напрацювань попередніх років чи нові проекти?
- Колись перший заступник Ірпінського міського голови Микола Голкевич, при розподілі фінансового ресурсу між Ірпенем і Бучею на будівництво та реконструкцію доріг, запитав: «Хіба в Бучі є дороги?» Я відповів, що, дійсно, якщо не будувати, не виділяти на це кошти, то доріг як не було, так і не буде. Та це в минулому. Хоча й у ті часи досягали домовленостей, підтримували транспортну мережу нашого міста, поступово її розбудовували. Якщо говорити з позиції напрацювань, які були зроблені в минулому – рішень, проектів, відповідних галузевих постанов по Мінтрансу, Кабінету Міністрів України, то сьогодні ми маємо чітку перспективу реалізації задуманого. Найактивніше будівельні роботи відбуватимуться починаючи з нинішнього 2009 року і триватимуть до 2012 року, тому що є хороший орієнтир – підготовка до «Євро-2012».
- На якій стадії перебуває реконструкція відрізка дороги «Київ-Ковель» в межах Бучі? Що вже вдалося зробити?
- Ще в позаминулому році ми розпочали виконувати проект реконструкції автомобільної дороги загальнодержавного значення «Київ-Ковель» в межах міста Бучі. Це відрізок протяжністю від вулиці Ярослава Мудрого до розв’язки – «Ковель-Забуччя-Ворзель» із будівництвом підземного переходу. Проектні роботи ми практично завершили. Зроблені відповідні коригування, виходячи із індексації, нормативів, які діють станом на 2009 рік (а вони суттєво змінилися).
Із забудовниками узгодили, що по узбіччю проїжджої частини буде передбачена дощова каналізація, тротуари, освітлення тощо. Це один момент з того, що вже зроблено. Одночасно зі службою автомобільних доріг України ми розглянули питання реконструкції та облаштування проїжджої частини від вул. Ярослава Мудрого до виїзду з Бучі в бік Києва. Даний відрізок шляху відповідатиме стандартам першої категорії доріг (загальнодержавного значення).
Ми маємо зробити все для того, щоб Служба автомобільних доріг України реалізувала даний проект, тому що рано чи пізно цей відрізок дороги буде вважатися внутрішньоміською мережею і її утримання здійснюватиметься за рахунок місцевого бюджету.
- За таких умов, чи не стане дорога основним транзитним шляхом, який проходитиме через наше місто? Адже це може спричинити значні незручності для жителів…
- У недалекому майбутньому буде побудовано декілька обхідних маршрутів навколо нашого міста і таким чином це питання буде знято.
Ми вийшли з пропозицією до Служби автомобільних доріг, аби побудувати в обхід Бучі об’їзну дорогу. Відповідне звернення з нашого боку надійшло, як результат низки нарад, зокрема й тієї, яка нещодавно відбувалася в області за участі Служби автомобільних доріг. Його суть у тому, щоб від селища Мироцьке, вздовж пойми річки Рокач, з виїздом на розвилку «Гостомель-Ірпінь-Буча» зробити об’їзний шлях. Вважаю, що задум буде цікавим і для жителів селища Гостомель, Блиставиці, адже ми матимемо ще один шлях, а це значно поліпшить транспортну інфраструктуру нашого регіону.
-Керівництво області неодноразово говорило про необхідність будівництва кільцевої дороги. Які переваги вона дасть для жителів Київщини?
- Цим питанням особливо переймається голова Київської облдержадміністрації Віра Ульянченко, яка постійно тримає це питання на особистому контролі. Переконаний, що в неї все вийде. Громада Київщини зацікавлена в кільцевій дорозі, бо це, насамперед, розвиток територій. Тому ми сьогодні повинні максимально задіяти державний фінансовий ресурс, який виділяється на автомобільну службу, для того, щоб розбудувати дороги, під’їздні шляхи в нашому регіоні і місті зокрема. А оскільки ми тісно пов’язані з нашими добрими сусідами – іншими адміністративними одиницями, то практично це будуть наші внутрішні транспортні артерії. Якщо ж є дороги, то буде й транспортна інфраструктура, розвиток міста і регіону загалом.
- Ви сказали, що нещодавно проходила нарада в області за участі Служби автомобільних доріг. Які її результати?
- На цій нараді розглядалося питання про найближчу перспективу будівництва автомобільної дороги «Київ-Ірпінь» з під’їздом до аеропорту Гостомель. До речі, даним завданням переймається ректор Національного університету державної податкової служби України Петро Мельник, який, докладає максимум зусиль, аби цей шлях був. При всіх тих непорозуміннях, які виникали і виникають, він єдиний, хто наполягає на тому, аби дорога до Ірпеня була побудована. В силу цих обставин і рухається проект будівництва автомобільного шляху «Київ-Ірпінь-Буча», який виходитиме до селища Ворзель, а далі буде спрямований до аеропорту в Гостомелі.
- Мабуть, будівництво дороги певною мірою торкнулося й власників приватних земель, які межують з даною територією. Яким чином вдалося узгодити це питання?
- Намагаємося максимально враховувати інтереси цих землекористувачів (в силу поступку, який вони мають зробити на користь будівництва проїжджої частини). Навіть не зважаючи на те, що в державі не прийнятий закон про вилучення територій під загально-суспільні потреби, вони бачачи необхідність цієї дороги, з розумінням ставляться до всіх незручностей і йдуть на зустріч.
Що ж, схоже, що поточний рік буде досить вдалим щодо розвитку транспортної інфраструктури Бучі…
Так, якщо не буде великих потрясінь і змін у фінансово-бюджетній та політичний сферах, то дійсно 2009 рік принесе місту значний поштовх в будівництві автомобільних доріг, їх реконструкції. І мені, як міському голові, приємно констатувати, що в багатьох починаннях Бучанська міська рада має вже не просто пропозиції, а конкретні напрацювання щодо проектів по відводу територій, де яких мають проходити автомобільні шляхи. Це дасть нам можливість розвантажити існуючу транспортну мережу, мати зручні під’їзди та комфортні умови для того, щоб жителі нашої територіальної громади могли вільно пересуватися, користуватися послугами.
- Чи будуть розвиватися внутрішньоміські транспортні мережі?
- Відносно довгий період розглядаємо питання транспортної внутрішньоміської мережі з розміщенням об’єктів соціальної сфери. Це дало б можливість зробити певні «закольцовки» транспорту – не було б пробігу пустого маршруту, максимально враховувалися інтереси як перевізників, так і пасажирів. Але в повній мірі реалізувати задумане складно, бо територію міста розділяє залізниця. Те, що вже запроектовано, дає нам можливість забезпечити «мікрорайонність» транспортних маршрутів із розміщенням певних соціальних об’єктів, які будуть притягувати до себе жителів.
- Щодо залізничного сполучення. Яка доля двох переїздів, що розташовані на території Бучі?
- Питання закриття переїздів у нашому місті стоїть практично кожного дня, особливо при прийнятті бюджету, на рівні держави, стосовно Укрзалізниці. Адже утримання цих двох об’єктів на території міста є досить «накладним» для Південно-західної залізниці. Вони нам постійно надсилають листи, свої рішення, пропозиції. Ми, відповідно, на них реагуємо. Коли питання стоять досить гостро – приймаємо рішення виконавчого комітету, сесії Бучанської міської ради, готуємо відповідні звернення від жителів, працівників підприємств, які користуються послугами залізничних перевезень. У свою чергу, Південно-західна залізниця йде нам на зустріч. Та все таки реконструкцію потрібно проводити. Але мова не йде про закриття цих переїздів, принаймні до будівництва альтернативних варіантів.
- Що саме Ви маєте на увазі, говорячи про альтернативні варіанти переїздів?
- Зокрема, це будівництво шляхопроводу в районі вулиці Тарасівської з виходом на вулицю Яснополянську.
Наскільки цей задум вдасться реалізувати, залежить від фінансових можливостей (вартість шляхопроводу – близько 72 млн. грн.). Розуміючи, що переїзди, які є в місті, особливо в межах станції «Буча», не зручні для обох сторін, ми вийшли з пропозицією до Південно-західної залізниці збудувати шляхопровід. Уже виконали перед проектні пропозиції і зараз будемо думати про спільну фінансову дольову участь міста у цьому будівництві. Думаю, що й область, Міністерство транспорту, Південно-західна залізниця також долучаться до робіт. Тим більше, що наше місто є одним із базових населених пунктів для прийому делегацій, спортсменів в ході підготовки до проведення «Євро 2012». Приємно, що сьогодні вже немає категоричного «ні», в тому сенсі, що, мовляв «ви хочете, пропонуєте, тож і робіть». Є порозуміння. На жаль, відбувається швидка плинність кадрів урядовців. Зокрема, знову зависло питання по міністру транспорту, а воно в свою чергу впливає на вирішення тих напрацювань, які в нас досягнуті з Укрзалізницею і в цілому з Міністерством транспорту. Але віримо – все те добре, що було напрацьовано спільною з Бучанською міською радою і тою чи іншою галуззю, буде сприйнято і майбутнім керівництвом, бо все це робиться задля добробуту людей.