Одним із проблемних питань в Бучі досі залишаються ліфти. Адже в багатьох будинках термін їхньої експлуатації минув, а на модернізацію необхідні значні кошти. На заміну одного ліфта треба витратити близько 90 тис. грн.
Інша ситуація в новобудовах – ліфти нові та не всі працюють. Чому – довелося з’ясовувати.
Переважну частину будинків, в центральній частині Бучі, зводила відома холдингова компанія «Київміськбуд». Мабуть, як і будь-який забудовник, вирішили зекономити, щоб отримати більші прибутки. В даному разі – на ліфтах.
Найбільше нарікань у тамтешніх жителів на те, що не працюють вантажні ліфти – ніколи.
Щодо пасажирських, ситуація – спокійніша. Поспілкувавшись із мешканцями, зрозуміли, що проблеми трапляються, але їздити можна. Зайшли до четвертого під’їзду будинку по бульв. Б. Хмельницького, 6. Викликали ліфт – кабінка приїхала, але двері заклинило. Звернули увагу, що там якийсь «погнутий» метал, ніби їх колись ломом відчиняли. В інших ліфтах ніби все було гаразд.
Як повідомив відповідальний за ліфтове господарство в місті Олексій Машкін, організація, яка монтувала ліфти у багатоповерхівках по вул. Нове шосе та бульв. Б. Хмельницького, купувала їх у броварської фірми «ПІГ «Столиця». Зараз цієї «контори» не існує – чи збанкрутували, чи вирішили змінити бізнес. Не відомо кому це було вигідно, але ліфти нагадують «солянку». Наприклад, механіка вітчизняного виробництва, електроніка – турецька, вентиля – ще іншої країни.
Нам також не вдалося знайти контакти цієї фірми. На сторінках Інтернет-видань лише залишилася інформація про те, що фірма відома виробництвом сучасного ліфтового обладнання та ескалаторів спільно із зарубіжними партнерами, а також надає «якісні послуги»… «Якісні» настільки, що нові ліфти майже відразу вийшли з ладу. Замінити обладнання дуже складно, бо виготовити аналогічні згорілі «специфічні» плати – не під силу вітчизняному виробнику.
За словами начальника «Бучанського управління житлово-комунального господарства» Володимира Кравчука (житловий фонд є на балансі цього комунального підприємства), вийшли на одну компанію, яка ніби може через Туреччину ці плати закуповувати. Крім того, знайшли людей, які безпосередньо працювали на фірмі-виробнику встановлених у новобудовах ліфтів. На цьому тижні вони приїдуть в Бучу і будуть їх приводити у належний стан.
У даній ситуації можна зрозуміти і мешканців, і балансоутримувачів. У кожного з них своє правда.
Жителів цікавить лише одне питання – вони хочуть отримати належні послуги. Як їх забезпечуватимуть – це не хвилює. Іншої думки спеціалісти «БУЖКГ».
«По-перше, хотілося б прояснити: в Бучі немає вантажних ліфтів. Згідно правил безпечного користування ліфтів, чітко написано: вантажний ліфт – це коли кладеш у нього вантаж і ліфт викликається диспетчером. Люди в таких ліфтах не можуть знаходитися. У нас всі ліфти – пасажирські. А ті, що називають «вантажними» - це для підйому пасажирів з ручною поклажею або негабаритом – велосипед, візочок тощо.
По-друге, чому люди, коли придбали в «Київміськбуду» квартиру, не поцікавилися у забудовника, яка насправді ситуація? Багато хто заселився ще коли не було дозволу на експлуатацію ліфтів і місцеві електрики – працівники «Київміськбуду», включали ці ліфти за певну плату від інвесторів. І на цьому заробляли. Тепер вони «угробили» ліфти підняттям мішків з цементом і будівельними матеріалами та скаржаться, що вони не працюють. До того ж і забудовники «молодці»: жодного разу не поцікавилися, які ліфти нам краще обслуговувати, як зробити так, аби всім від того було добре. Наприклад, є вітчизняні ліфти, які абсолютно нічим не поступаються дорогим іноземним виробникам і при цьому простіші в експлуатації. А з існуючих – масло з двигунів виливається, двері заклинюють, механізми виходять з ладу», - пояснює Олексій Машкін.
До речі, надалі ліфти у новобудовах обслуговуватиме ПП «Вертикаль».
Попри всі думки, проблема залишається і так звані «вантажні» ліфти не працюють. Спеціалісти запевняють, що її вирішення – питання декількох тижнів. А ми – слідкуватимемо за тим, як розгортатимуться події.
«Ліфти ламаються, бо їх недбало експлуатують»
Яка загалом ситуація з ліфтами міста – запитали у відповідального за цей спектр роботи в Бучі Олексія Машкіна.
- Є скарги, що в ліфтах новобудов не горить світло…
- Там часто замінюють лампочки. Але є пасажири, які заходять і бачать, що лампочка мигає – потрібно по ній стукнути, бо може десь «відійшов контакт». Зокрема, по Б.Хмельницького, 6 у четвертому під’їзді за останні два місяці замінили вже близько 10 лампочок. У людей немає культури поведінки, ми не звикли до автоматики. І щоб ліфт не закрився – часто не натискають потрібну кнопку, а тримають двері руками. Обладнання виходить з ладу – горять плати, вартість яких близько 3,5 тис. грн.
- Окреме питання – велика заборгованість за ліфти. Як його вирішуєте?
- Люди не хочуть сплачувати кошти. Зокрема, по бульв. Б.Хмельницького, 6 – 21 тис. грн боргу, а по бульв. Б. Хмельницького,16 – 24 тис. грн. Всі добре знають про свої права, але часто забувають про обов’язки.
Раніше всі ліфти в Бучі обслуговувала фірма «ДІЮН». Але через велику заборгованість від населення (близько 200 тис. грн) у минулому році вони «склали свої повноваження».
З 52 ліфтів у Бучі, 14 – перевищили термін своєї експлуатації. Тож, треба або робити капітальний ремонт, або повністю замінювати ліфти. У результаті вийшли на організацію, яка «реанімувала» ліфти Бородянки – це житомирська фірма ПП «Вертикаль». Нею була запропонована карткова система ліфтів. Поки що обладнали 15 ліфтів, а решту – поступово. І є результати. Якщо раніше від жителів надходило 10-13 заявок на добу по ліфтам, то зараз 1-2 заявки.
Разом із тим вандали ламають автоматику, аби їздити безкоштовно. Вже пошкоджено чотири апарати; вартість кожного – близько 4 тис. грн.
- Але карткова система також не досконала?
- Дійсно, картки часто блокуються. Але причина – в неправильній експлуатації. Не потрібно, щоб перепустка гнулася або лежала поряд з іншими картками. У будь-якому разі завод-виробник цих карток пообіцяв, що наступна партія буде більш захищеною, і проблем стане менше. Крім того, цю картку можна розблокувати як в «БУЖКГ», так і в «Ощадбанку». Хоча погоджуюся, що так незручно.
- Люди скаржаться, що вартість послуги недешева – 37 коп. за один підйом…
- У Бородянці вартість – 52 коп. за підйом, у Житомирі – більше 40 коп.
Ми пройшли всі етапи комісії, зокрема по ціноутворенням і жодних порушень не виявлено. Нас постійно перевіряє антимонопольний комітет, Спілка захисту прав споживачів. Скажу, що і ця вартість не покриває витрати на повноцінне обслуговування ліфтів. Так, недешево, але в таких умовах нині живемо.
Кажуть, що на цих картах – мільйони прибутків. Спеціально піднімав документацію і дивився. За останні 3-4 місяці «прибутку» всього близько 5 тис. грн. Якщо цю суму розділити на 15 під’їздів, то один ліфт обходиться в 389 грн. Це замало для обслуговуючої фірми, але раніше ситуація була ще гіршою.
- Які ліфти в Бучі вже вдалося модернізувати? Які найближчі плани щодо покращення стану ліфтового господарства?
- У минулому році у шести ліфтах провели капітальний ремонт: Енергетиків, 19-А (перший під’їзд), Енергетиків, 19 (другий під’їзд), Островського, 36 (вирізали всю систему – взяли на металобрухт), вул. Вокзальна,101 та по вул. Тарасівська, 12-А. Попри це, залишають бажати кращого і самі кабіни.
Основні плани – ліфти у новобудовах привести у належний режим роботи: і «вантажні», і пасажирські. Також поступово модернізувати ліфтове господарство міста: продовжити капітальний ремонт і перехід на карткову систему.
Коментарі
Про те, як працюють ліфти, запитали у самих мешканців новобудов.
Заодно поцікавилися у людей, чи сплачують вони за користування пасажирським підйомником?
Інша ситуація в новобудовах – ліфти нові та не всі працюють. Чому – довелося з’ясовувати.
Переважну частину будинків, в центральній частині Бучі, зводила відома холдингова компанія «Київміськбуд». Мабуть, як і будь-який забудовник, вирішили зекономити, щоб отримати більші прибутки. В даному разі – на ліфтах.
Найбільше нарікань у тамтешніх жителів на те, що не працюють вантажні ліфти – ніколи.
Щодо пасажирських, ситуація – спокійніша. Поспілкувавшись із мешканцями, зрозуміли, що проблеми трапляються, але їздити можна. Зайшли до четвертого під’їзду будинку по бульв. Б. Хмельницького, 6. Викликали ліфт – кабінка приїхала, але двері заклинило. Звернули увагу, що там якийсь «погнутий» метал, ніби їх колись ломом відчиняли. В інших ліфтах ніби все було гаразд.
Як повідомив відповідальний за ліфтове господарство в місті Олексій Машкін, організація, яка монтувала ліфти у багатоповерхівках по вул. Нове шосе та бульв. Б. Хмельницького, купувала їх у броварської фірми «ПІГ «Столиця». Зараз цієї «контори» не існує – чи збанкрутували, чи вирішили змінити бізнес. Не відомо кому це було вигідно, але ліфти нагадують «солянку». Наприклад, механіка вітчизняного виробництва, електроніка – турецька, вентиля – ще іншої країни.
Нам також не вдалося знайти контакти цієї фірми. На сторінках Інтернет-видань лише залишилася інформація про те, що фірма відома виробництвом сучасного ліфтового обладнання та ескалаторів спільно із зарубіжними партнерами, а також надає «якісні послуги»… «Якісні» настільки, що нові ліфти майже відразу вийшли з ладу. Замінити обладнання дуже складно, бо виготовити аналогічні згорілі «специфічні» плати – не під силу вітчизняному виробнику.
За словами начальника «Бучанського управління житлово-комунального господарства» Володимира Кравчука (житловий фонд є на балансі цього комунального підприємства), вийшли на одну компанію, яка ніби може через Туреччину ці плати закуповувати. Крім того, знайшли людей, які безпосередньо працювали на фірмі-виробнику встановлених у новобудовах ліфтів. На цьому тижні вони приїдуть в Бучу і будуть їх приводити у належний стан.
У даній ситуації можна зрозуміти і мешканців, і балансоутримувачів. У кожного з них своє правда.
Жителів цікавить лише одне питання – вони хочуть отримати належні послуги. Як їх забезпечуватимуть – це не хвилює. Іншої думки спеціалісти «БУЖКГ».
«По-перше, хотілося б прояснити: в Бучі немає вантажних ліфтів. Згідно правил безпечного користування ліфтів, чітко написано: вантажний ліфт – це коли кладеш у нього вантаж і ліфт викликається диспетчером. Люди в таких ліфтах не можуть знаходитися. У нас всі ліфти – пасажирські. А ті, що називають «вантажними» - це для підйому пасажирів з ручною поклажею або негабаритом – велосипед, візочок тощо.
По-друге, чому люди, коли придбали в «Київміськбуду» квартиру, не поцікавилися у забудовника, яка насправді ситуація? Багато хто заселився ще коли не було дозволу на експлуатацію ліфтів і місцеві електрики – працівники «Київміськбуду», включали ці ліфти за певну плату від інвесторів. І на цьому заробляли. Тепер вони «угробили» ліфти підняттям мішків з цементом і будівельними матеріалами та скаржаться, що вони не працюють. До того ж і забудовники «молодці»: жодного разу не поцікавилися, які ліфти нам краще обслуговувати, як зробити так, аби всім від того було добре. Наприклад, є вітчизняні ліфти, які абсолютно нічим не поступаються дорогим іноземним виробникам і при цьому простіші в експлуатації. А з існуючих – масло з двигунів виливається, двері заклинюють, механізми виходять з ладу», - пояснює Олексій Машкін.
До речі, надалі ліфти у новобудовах обслуговуватиме ПП «Вертикаль».
Попри всі думки, проблема залишається і так звані «вантажні» ліфти не працюють. Спеціалісти запевняють, що її вирішення – питання декількох тижнів. А ми – слідкуватимемо за тим, як розгортатимуться події.
«Ліфти ламаються, бо їх недбало експлуатують»
Яка загалом ситуація з ліфтами міста – запитали у відповідального за цей спектр роботи в Бучі Олексія Машкіна.
- Є скарги, що в ліфтах новобудов не горить світло…
- Там часто замінюють лампочки. Але є пасажири, які заходять і бачать, що лампочка мигає – потрібно по ній стукнути, бо може десь «відійшов контакт». Зокрема, по Б.Хмельницького, 6 у четвертому під’їзді за останні два місяці замінили вже близько 10 лампочок. У людей немає культури поведінки, ми не звикли до автоматики. І щоб ліфт не закрився – часто не натискають потрібну кнопку, а тримають двері руками. Обладнання виходить з ладу – горять плати, вартість яких близько 3,5 тис. грн.
- Окреме питання – велика заборгованість за ліфти. Як його вирішуєте?
- Люди не хочуть сплачувати кошти. Зокрема, по бульв. Б.Хмельницького, 6 – 21 тис. грн боргу, а по бульв. Б. Хмельницького,16 – 24 тис. грн. Всі добре знають про свої права, але часто забувають про обов’язки.
Раніше всі ліфти в Бучі обслуговувала фірма «ДІЮН». Але через велику заборгованість від населення (близько 200 тис. грн) у минулому році вони «склали свої повноваження».
З 52 ліфтів у Бучі, 14 – перевищили термін своєї експлуатації. Тож, треба або робити капітальний ремонт, або повністю замінювати ліфти. У результаті вийшли на організацію, яка «реанімувала» ліфти Бородянки – це житомирська фірма ПП «Вертикаль». Нею була запропонована карткова система ліфтів. Поки що обладнали 15 ліфтів, а решту – поступово. І є результати. Якщо раніше від жителів надходило 10-13 заявок на добу по ліфтам, то зараз 1-2 заявки.
Разом із тим вандали ламають автоматику, аби їздити безкоштовно. Вже пошкоджено чотири апарати; вартість кожного – близько 4 тис. грн.
- Але карткова система також не досконала?
- Дійсно, картки часто блокуються. Але причина – в неправильній експлуатації. Не потрібно, щоб перепустка гнулася або лежала поряд з іншими картками. У будь-якому разі завод-виробник цих карток пообіцяв, що наступна партія буде більш захищеною, і проблем стане менше. Крім того, цю картку можна розблокувати як в «БУЖКГ», так і в «Ощадбанку». Хоча погоджуюся, що так незручно.
- Люди скаржаться, що вартість послуги недешева – 37 коп. за один підйом…
- У Бородянці вартість – 52 коп. за підйом, у Житомирі – більше 40 коп.
Ми пройшли всі етапи комісії, зокрема по ціноутворенням і жодних порушень не виявлено. Нас постійно перевіряє антимонопольний комітет, Спілка захисту прав споживачів. Скажу, що і ця вартість не покриває витрати на повноцінне обслуговування ліфтів. Так, недешево, але в таких умовах нині живемо.
Кажуть, що на цих картах – мільйони прибутків. Спеціально піднімав документацію і дивився. За останні 3-4 місяці «прибутку» всього близько 5 тис. грн. Якщо цю суму розділити на 15 під’їздів, то один ліфт обходиться в 389 грн. Це замало для обслуговуючої фірми, але раніше ситуація була ще гіршою.
- Які ліфти в Бучі вже вдалося модернізувати? Які найближчі плани щодо покращення стану ліфтового господарства?
- У минулому році у шести ліфтах провели капітальний ремонт: Енергетиків, 19-А (перший під’їзд), Енергетиків, 19 (другий під’їзд), Островського, 36 (вирізали всю систему – взяли на металобрухт), вул. Вокзальна,101 та по вул. Тарасівська, 12-А. Попри це, залишають бажати кращого і самі кабіни.
Основні плани – ліфти у новобудовах привести у належний режим роботи: і «вантажні», і пасажирські. Також поступово модернізувати ліфтове господарство міста: продовжити капітальний ремонт і перехід на карткову систему.
Коментарі
Про те, як працюють ліфти, запитали у самих мешканців новобудов.
Заодно поцікавилися у людей, чи сплачують вони за користування пасажирським підйомником?