» » Від незвичайного - до надзвичайного

Від незвичайного - до надзвичайного

Серед освітніх закладів, що належать до комунальної власності Бучі, є один, який завжди відрізнявся від інших загальноосвітніх закладів. Це – Бучанська Українська гімназія. Вона була створена першою в Київській області і діє як навчальний заклад для обдарованих і здібних дітей, які після його закінчення стануть інтелектуальною елітою держави.

Заклад ніколи не мав великого приміщення, особливих матеріальних умов, проте завжди мирно співіснував із СШ №4 та перетворився на сучасний навчально-виховний центр, оснащений комп'ютерною, аудіо- та відеотехнікою з вільним доступом до неї, оформлений яскравими вітражами, панно та дитячими роботами, якість яких захоплює.


За час своєї діяльності гімназія підготувала 17 призерів ІV (республіканського) етапу Всеукраїнських олімпіад з різних предметів, 6 призерів ІІІ (республіканського) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, переможців Всеукраїнських конкурсів, 38 золотих та 23 срібних медалісти. Бучанську Українську гімназію закінчили М. Мисниченко, володар патенту на винахід; А. Лебедєва, відзначена стипендією Президента України за науково-дослідницьку роботу; К. Каневська, нагороджена грамотою Голови Верховної ради України, М. Савельєва, «емблема» (візитна картка) гімназії, яка п'ять років поспіль готує в гімназії учасників і призерів республіканської олімпіади.

Незвичайність гімназії насамперед у створеній системі роботи щодо розвитку здібностей кожного її учня. Набираючи до п'ятого класу дітей з різних шкіл, педагоги вже з перших місяців навчання відкривають в дитині неабиякі здібності до творчості, прагнення до пізнання. П'ятикласники організовують виставки робіт з батику, є переможцями обласного етапу конкурсу на кращий відгук на сучасну прозу, отримують грамоти за участь у спортивних змаганнях. Упродовж навчання в гімназії кожен учень має змогу розвивати свої здібності та отримувати результат. Умовами для самореалізації учнів є участь в олімпіадах, конкурсах, фестивалях, традиційних святах. Цьому сприяє родинна атмосфера, теплі дружні стосунки між учнями, їх вчителями і батьками.

Незвичайність також у навчальних предметах, які, окрім обов'язкових для всіх шкіл, викладаються в гімназії. Цікаво, що з 2009 року Міністерством освіти і науки України в усіх навчальних закладах введено предмети, які викладались в гімназії м. Бучі з часу заснування: світова художня культура, етика..

Невелика кількість учнів (до 200 щороку) та значна насиченість навчально-виховної роботи, спрямованої на результат, спонукали дирекцію гімназії звернутись до вітчизняного і зарубіжного досвіду щодо структури розкладу занять та режиму роботи закладу. Запровадження спарених уроків з частини предметів, що зменшило навантаження домашніми завданнями та дозволило ефективніше використовувати час уроку, стало початком великої роботи, яка у 2004 році була затверджена як експеримент регіонального рівня з теми «Соціально-психологічні та організаційно-педагогічні умови збереження психічного, фізичного та духовного здоров’я учнів гімназії».

За майже сім років роботи в режимі експерименту зроблено чимало: стан здоров'я учнів середньої ланки за показниками рівня й гармонійності фізичного розвитку, функціонального стану серцево-судинної, дихальної та нервової систем досліджувався науковцями лабораторії гігієни навчальної діяльності дітей ДУ «Інститут гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва» АМН України, створено перший в місті кабінет основ здоров'я, проводиться моніторинг дотримання санітарно-гігієнічних норм у навчальних приміщеннях, більшість класних кімнат забезпечені питною водою, двічі на рік весь колектив гімназії відправляється в ліс для проведення Дня здоров'я.

На жаль, жодного року на фінансування експерименту не виділено коштів. Але гімназія завжди мала підтримку людей, яким не байдужа ця проблема. Це наукові керівники експериментальної програми Н.С. Полька, доктор медичних наук, заступник директора Державної установи «Інститут гігієни та медичної екології імені О. Марзеєва» АМН України та Л.М. Карамушка, доктор психологічних наук, завлабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г. Костюка АПН України; М.Г. Михайленко, головний лікар Бучанської поліклініки; Л.П. Федорук, начальник відділу освіти Бучанської міської ради.

Дякуючи тісній співпраці з батьківською громадськістю гімназії на чолі з головою батьківського комітету С.С. Руденком, головою Ради гімназії О.В. Герик, головою опікунської ради П.А. Вальком, з депутатами міської ради С.В. Остапою, С.П. Архипенко, О.О. Гайдаєм, гімназія щороку успішно реалізує програму своєї діяльності.

Над збереженням і зміцненням не тільки фізичного, а й психічного та духовного здоров'я учнів гімназії багато працює злагоджений, кваліфікований педагогічний колектив на чолі з незмінним директором М.П. Шевчуком. Вчителі міста розуміють, як непросто працювати в гімназії. Тому інколи чуєш від колег: «У вас такі діти!» А для вчителя гімназії це звичайні діти, ось тільки заспокоїтись не дають, спонукаючи вчителя до майстерно відточеної діяльності. Можливо, тому вчитель гімназії В.М. Карпенко, отримуючи від міського голови Бучі А.П. Федорука нагрудний знак «Василь Сухомлинський», скромно усміхалась, коли педагогічна громадськість міста почула, що її учні у 2009 році найкраще в Київській області склали Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури.

Грудень 2009 року ознаменувався значною для Бучанської Української гімназії подією - педагогічний колектив Бучанської Української гімназії визнано переможцем ІІ (обласного) та ІІІ (республіканського) етапу конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю. Наказом Міністерства освіти і науки України від 7 грудня 2009 р. № 1102 навчальному закладу оголошено подяку. У доповідній записці відзначено: «Цікавий досвід роботи Шкіл сприяння здоров`ю представила Київська область. Наприклад, Бучанська Українська гімназія працює за створеною системою „Учень і навчально-виховне середовище”, критерієм ефективності якої є успішність, здоров’я та життєві перспективи кожного учня гімназії. Робота педагогічного колективу спрямована на забезпечення розвантаження учнів без зниження загальноосвітнього рівня і створення умов для підвищення стану фізичного, психічного та духовного здоров’я дитини».

Щороку гімназія випускає у велике життя своїх учнів, щороку за її парти сідають маленькі гімназисти, які хочуть вчитися, хочуть бути успішними в житті, батьки яких дбають про майбутнє своїх дітей. «Ми перевершимо надії», - такі слова має улюблена пісня всіх поколінь гімназистів, гімн Бучанської Української гімназії. Нових злетів тобі, мій надзвичайний закладе!

Людмила Савельєва,
заступник директора Бучанської Української гімназії з науково-методичної роботи, відмінник освіти України
Людмила Савельєва, заступник директора Бучанської Української гімназії з науково-методичної роботи, відмінник освіти України 
Михайленко
  2
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 1
Додати коментар
rv17

OFFline

  • rv17 (17)
  • Місцевий
  • 16 квітня 2010 12:16
"мирне співіснування" з 4 школою - це міф. гімназія приваблює тільки ПЕРШОЮ зміною навчання.
4 школа СИЛЬНІША за викладачами, здобудками учнів, перемогами. поверніть приміщення, які займає гімназія ЧЕТВЕРТІЙ школі, забезпечте можливість учням 4, 5, 6 класів ЧЕТВЕРТОЇ школи навчатися в ПЕРШУ зміну - від в ПЯТОГО класу в гімназії відмовляться 99 відсотків учнів.
4 школа дає змогу навчатися всім дітям за їх уподобаннями - від математики до німецької, від образотворчого до фізики-хімії. ВІДДАЙТЕ ЧЕТВЕРТІЙ ШКОЛІ ЇЇ ПРИМІЩЕННЯ !!!!!! є в Бучі неперевантажені учнями школи - в яких є вільні приміщення !


переведіть гімназію в приміщення іншої школи !!!!!!

0
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.