» » » І ще раз про стосунки Ірпеня та Бучі

І ще раз про стосунки Ірпеня та Бучі

Останнім часом неодноразово доводилося читати в місцевих ЗМІ про медицину в Ірпені та Бучі, а також про відносини між цими містами. Очолюючи тимчасову депутатську комісію Бучанської міської ради щодо вирішення питань в галузі охорони здоров'я, розподілу майна та утримання установ по інших напрямах (освіта, ЖКГ), задля вирішення питання по суті я довгий час утримувався від висловлення власної думки або коментарів на випади з боку ірпінської влади. На жаль, або на щастя, з фінансово-економічною кризою в Україні це питання загострилося, тому є вірогідність його вирішення. Та все ж спочатку хотів прокоментувати деякі вислови різних посадовців.

По-перше, хотів би виправити місцевих функціонерів, що це питання виникло з моменту набуттям Бучі статусу міста обласного значення. Що стосується майна, то відповідно до ст.ст. 18, 19 Закону України «Про державно-правовий експеримент розвитку місцевого самоврядування в місті Ірпені, селищах Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське Київської області», який лобіював народний депутат України ректор Податкової академії Петро Мельник разом з колишнім Ірпінським міським головою Володимиром Скаржинським, комунальна власність територіальних громад складається з об'єктів комунальної власності кожної з територіальних громад регіону та об'єктів спільної комунальної власності цих територіальних громад. А об'єктами спільної комунальної власності є об'єкти, які задовольняють колективні потреби усіх територіальних громад Ірпінського регіону. Перелік таких об'єктів визначається міською радою за погодженням з селищними радами. На той час Бучанська селищна рада виконала ці норми закону ще у вересні 2002 року. А Ірпінська міська рада, на жаль, проігнорувала ці вимоги, що стало наразі причиною непорозумінь щодо комунальної власності Ірпеня і Бучі.

Що ж стосується якості медицини, то за даними Головного управління охорони здоров'я Київської облдержадміністрації з 29 районів та міст обласного значення Ірпінь займав:
— рейтингова оцінка за результатами моніторингу стану здоров'я населення, діяльності та ресурсного забезпечення закладів охорони здоров'я за 2007р. - 27 місце;
— витрати бюджетних коштів у розрахунку на одного жителя - 27 місце;
— по залученню позабюджетних коштів у розрахунку на одного жителя -21 місце.

Про яку якість медичного обслуговування може йти мова? І це було в 2007 році, коли Бучанська міська рада передала повноваження у галузі охорони здоров'я та кошти на виконання делегованих повноважень. Натомість не отримала ні звіту за використані кошти, ні якісних послуг для жителів, ні виконання відповідних домовленостей щодо комунального майна, яке розташоване на території м. Буча. Головне, ми не бачили бажання щось змінювати на краще і вести діалог на рівних партнерських засадах.

Звісно, тут є також прорахунок Бучанського міського голови Анатолія Федорука та інших посадовців Бучі, які за вісім місяців 2007 року не виконали рішення Бучанської та Ірпінської міських рад та не оформили акти передачі майна. Але ж і посадовці Ірпеня нічого не бажали зробити на краще, від них можна було почути лише одні відмовки. На цьому хотів зупинитися детальніше.

Зараз представники Ірпеня кажуть, що були ініціаторами багатьох переговорів і хотіли вирішити питання медицини. То чому ж не вирішили? Чому, коли залишалось підписати акт передачі майна (на підставі рішень обох рад) не зробили цього? Зрозуміло, що краще та вигідніше замінити мера, аніж виконувати рішення та медичні питання. Чому після численних звернень Бучі в 2007 році приймається рішення про розподіл майна, а в 2008 році, взагалі, кримінальне рішення про відмову бучанцям у наданні медичних послуг.

Чому такі рішення приймаються щодо жителів Бучі, хоч на таких умовах завжди лікувались мешканці Блискавиці, Рубежівки, Мироцького, Києва та інші. Можливо, тому що чверть депутатів Ірпінської міської ради обирались в Бучі, і таким чином представляють Бучу та турбуються за її жителів та своїх сусідів. А можливо, в ірпінських депутатів «синдром старшого брата чи сестри» і вони не можуть уявити Бучу містом. Ірпінські представники кажуть, що спілкувались і офіційно, і так би мовити «без краваток» з Бучанським головою А. Федоруком, і, що міські голови повинні між собою порозумітись і самі повинні вирішити це питання. На це хочу сказати наступне: хоч донька А.П. Федорука Настя і спілкується з батьком у приватній бесіді, але це не означає, що вона обговорює і вирішує державницькі питання.

Коли ірпінським депутатам необхідно було вирішити свої земельні питання, а міський голова О. Бондар не підписував державні акти на право власності на землю, вони винесли це питання на сесії, прийняли відповідне рішення і вирішили свою, і не тільки, справу. То в чому питання? Просто в не бажанні. Підтвердження! Будь-ласка, відповідь секретаря Ірпінської міської ради А.Є.Мороза.


Фінансування закладів охорони здоров'я, які обслуговували протягом 2008 року населення не тільки міста Ірпінь, а й селищ Коцюбинське, Ворзель, Гостомель та міста Буча, за рахунок місцевого бюджету міста Ірпінь здійснювалося не за рахунок зменшення вартості обслуговування на одного жителя, а за рахунок залучення Ірпінською міською радою коштів місцевого бюджету, які надійшли позапланово та сформували перевиконання «першого кошика» (закріплених доходів). Тобто, протягом 2008 року до бюджету м. Ірпінь надійшла разова сума коштів податку з доходів фізичних осіб у сумі майже 43 млн. грн. Саме за рахунок цього Ірпінська міська рада безболісно утримувала охорону здоров'я на майже 100-тисячний регіон. Зважаючи на таку складну ситуацію в охороні здоров'я, та наявність такої маси вільних коштів, сума в 6 млн., яка додатково була виділена, є досить невеликою в порівнянні з тим, що необхідно для повноцінної життєдіяльності цієї галузі. Окрім цього, представники ірпінської влади інформують, як громадськість та медичних працівників, так і вищестоящі органи виконавчої влади, зрозумілим для себе жаргоном, що «Буча кинула Ірпінь», або «Буча вкрала кошти в Ірпеня» і т.п., гроші, які повинні були б перерахувати на зарплатню, медикаменти і т.д. бо не вистачало в ірпінському бюджеті коштів.

Але хай тоді дадуть відповідь на запитання, якщо не вистачає коштів на заробітну плату, то навіщо відділ охорони здоров'я купує не машини швидкої допомоги, не медичне обладнання, а легкові автомобілі для себе. Гадаю, що компетентні органи дадуть на це відповідь.
Хотів би також звернути увагу читачів, що за цей короткий час Бучанська міська рада придбала три машини швидкої допомоги і передала безкоштовно в користування для обслуговування населення Ірпеня, Бучі, Ворзеля, Гостомеля, Рубежівки, Мироцького, Блиставиці та інших, одну машину швидкої допомоги для дітей, медичне обладнання для дорослої поліклініки та забезпечили її повноцінне функціонування, відкрили дитячу поліклініку, стоматологічне відділення з сучасним обладнанням, виділили приміщення для організації двох амбулаторій сімейної медицини (на Склозаводській та Тарасівській). І ніяких скорочень, скарг медиків на недофінансування. І це тільки в медичній галузі!

Повірте, якби Бучанська міська рада дійсно порушила фінансове, господарське законодавство, не кажучи про конституційні права, то контролюючі та правоохоронні органи давно б прийняли відповідні рішення та притягнули б винних до відповідальності. Про це б Ірпінська влада нагадала, а так тільки можна побачити та почути, як О.Бондар воює з підприємцями або як за хабарництво затримують ірпінських посадовців.
Тому закликаю колег з Ірпінської міської ради, міських голів А. Федорука та О. Бондаря до порозуміння та вирішення проблем міст, бо хочеш - не хочеш а ми сусіди, і від цього нікуди не дітись.


Депутат Бучанської міської ради
Ігор БАРТКІВ


-------------------------------------------------------
повна версія бюлетеню №6 - квітень 2009р. : скачати
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.