3 квітня 2007 року на черговій сесії Ірпінської міської Ради відбулась безпрецедентна для міста Ірпінь подія. Депутати абсолютною більшістю голосів (30 із 35 присутніх) прийняли рішення про оголошення недовіри Ірпінському міському голові Мирославі СВИСТОВИЧ.
Засідання сесії, як зазвичай, розпочалось з обговорення пунктів порядку денного, під час якого слова попросив депутат Іван КОЛОБОВ, який вніс пропозицію на підставі спільної заяви постійних депутатських комісій включити до порядку денного питання щодо оголошення недовіри Ірпінському міському голові. Питання було включене до порядку денного під №1.
На час розгляду зазначеного питання за пропозицією депутатів та за згоди Мирослави СВИСТОВИЧ головування на сесії взяв на себе секретар Ради Анатолій МОРОЗ.
Як тільки розпочався розгляд питання про оголошення недовіри, сесійну залу заповнили представники громади, які розташувались навіть у проходах. Багато людей тримали в руках прапори, зокрема "Народної самооборони", та плакати на підтримку Мирослави СВИСТОВИЧ. Як відмітили деякі депутати, серед присутніх були представники не тільки Ірпінської громади, а й інших регіонів області.
Коли почалось обговорення, депутат Колобов знову попросив слова і повністю зачитав текст спільної заяви депутатських комісій, згаданої вище. В заяві зазначалися факти порушення Мирославою СВИСТОВИЧ норм та вимог чинного законодавства, які, на думку депутатів, які підписалися під заявою, мали місце під час перебування Мирослави СВИСТОВИЧ на посаді мера Ірпеня. На жаль, наша газета в зв'язку з обмеженою площею не має змоги надрукувати такий об'ємний текст, тому й коментувати його не будемо.
Після оголошення тексту заяви слово взяла Мирослава СВИСТОВИЧ. В своїй промові вона намагалась спростувати більшість звинувачень, тому її доповідь затягнулась на тривалий час. Мабуть, це негативно вплинуло на деяких присутніх в залі, оскільки по закінченні виступу Мирослави Богданівни деякі "гарячі голови" спробували скопіювати події, які ми з вами могли неодноразово спостерігати по телевізору на інших, не менш популярних засіданнях. На щастя, "вариводи" досить швидко охололи і покинули сесійну залу.
Після обговорення депутати перейшли безпосередньо до процедури голосування.
Саме голосування, як того вимагає законодавство, відбувалось таємно, з дотриманням всіх необхідних процедур (на наш погляд). Цей процес зайняв досить тривалий час, і близько 14 години 30 хвилин голова регламентної комісії міськради Юрій РОМАНЕНКО, який на черговому засіданні Ради виконував і функції голови лічильної комісії, оголосив результати голосування. "За" оголошення недовіри Мирославі СВИСТОВИЧ на посаді міського голови Ірпеня проголосувало 30 депутатів, "проти" - 5 (згідно норм законодавства, для прийняття позитивного рішення по цьому питанню необхідно мінімум дві третини голосів, тобто, у нашому випадку, 24 депутатські голоси).
Звичайно, Мирослава Богданівна із прийнятим рішенням не погодилась, і пообіцяла вкотре звернутися до суду (а досвід спілкування з судовою системою вона, як ми знаємо, має чималий). Так що Ірпінь знову, на невизначений термін, буде втягнутий у різноманітні процесуальні перипетії з усіма їх наслідками.
Виконуючим обов'язки міського голови, згідно закону, став секретар ради Анатолій Єлізарович МОРОЗ. Будемо сподіватися, що він належно справиться з цим подвійним тягарем.
Нагадаємо, що на попередній сесії депутати Ірпінської міськради відправили у відставку виконавчий комітет, посадові особи якого, таким чином, на даний час є "виконуючими обов'язки". Враховуючи політичну ситуацію в державі... Далі коментувати події не хочеться. Тому пропонуємо ознайомитись з короткими інтерв'ю головних учасників та фоторепортажем "з місця подій".
Мирослава СВИСТОВИЧ,
на даний момент — колишній мер Ірпеня
— Я вважаю, що це звичайне політичне рейдерство. Депутати, "під'юджувані" окремими особами, які зазнали поразки на виборах, з одного боку. З іншого боку — частина депутатів, яка має дуже великий вплив на більшість міськради, яка прийшла за списком рейтингових політичних партій з єдиною метою — використовувати отримані депутатські мандати для отримання преференції у власному бізнесі. Коли вони зрозуміли, що є "міський голова", який не буде їм давати цього робити, вони вирішили зняти його з посади. Про це яскраво свідчить хоча б те, що виконавчим комітетом Ірпінської міської ради на сьогоднішній день було підготовлено проект рішення про винесення на розгляд сесії 11 земельних ділянок, які мають продатися з аукціону. Після неодноразового обговорення цього проекту рішення в депутатських комісіях було залишено одну земельну ділянку, яка має продатися з аукціону, і одну — на конкурсних засадах. Пояснюється це все дуже просто: депутати самі мають види на ці землі, і вже давно їх між собою поділили. Власне кажучи, земля і перерозподіл власності є основною причиною того, що відбувається на сьогоднішній день не тільки в Ірпені, а й по всій Київській області й в усій Україні.
Я, коли йшла на вибори, давала певні обіцянки своїм виборцям, і я не збираюсь цим обіцянкам зраджувати. На відкуп людям, які прийшли вирішувати свої меркантильні інтереси в раді, я місто не віддам. Тому я буду звертатися до громади для того, щоб провести референдум про довіру чи недовіру, відповідно, міському голові і раді. Нехай громада знає всю інформацію, все, що дійсно відбувалось. Нехай вона прийме відповідне рішення. І я, звичайно, буду оскаржувати прийняте Ірпінською міською радою рішення в суді, тому що, згідно Закону "Про місцеве самоврядування", повноваження міського голови можуть бути припиненні достроково в тому випадку, коли він порушує законодавство України, Конституцію. Але кваліфікувати порушення тих чи інших законів, Конституції, може тільки суд. Тобто депутати мали право прийняти відповідне рішення, якби у них на руках були рішення суду про те, що міський голова порушує відповідні закони. А таких рішень у них немає.
ОлегСОТНІКОВ,
голова фракції БЮТ
— По питанню оголошення недовіри Іранському міському голові позиції фракції як такої не існує. Це не передбачено діючим законом "Про місцеве самоврядування". Все, що відбувалось в залі — це була позиція постійних депутатських комісій Ірпінської міської ради, позиція окремих депутатів, тому, згідно закону, в звернені до міського голови їй враховані матеріали спільного засідання постійних депутатських комісій, і позиція під час голосування почалася самостійно кожним депутатом Ірпінської міської ради, без всякого обговорення цього питання принаймні, нашій фракції.
Тут немає ніякої політики, ці це питання додержання чинного законодавства, конституції України, а також питань життєдіяльності ш, які на сьогоднішній день ми всі бачимо. Щодо перспектив розвитку подій: оскільки міський голова має право оскаржити дане рішення в суді, очевидно, це буде зроблено. Поки що секретар міської ради виконує обов'язки міського голови. А далі — згідно законодавства. Все покажуть рішення суду і позиція Верховної Ради з цього питання.
Андрій ГАЧКОВ,
голова фракції Партії Регіонів
— Я вважаю, що рішення сьогоднішньої сесії наочно продемонструвало консолідацію в міськраді, яка серйозно і виважено ставиться до вирішення всіх поставлених питань.
І мене особисто, як депутата міської ради і як представника громади, як жителя міста, дуже дивує той факт, що Мирослава Богданівна, спостерігаючи впродовж останніх місяців прийняття майже одноголосних рішень депутатським корпусом по різним питанням, за кожним з яких стоїть мешканець нашого міста, який потребує нашої уваги — адже для цього і створена влада; спостерігаючи, як депутати неодноразово долають вето міського голови, не звернула уваги на ці процеси, не зробила жодного кроку, щоб вирішити проблему непорозуміння між нею та депутатським корпусом.
Юрій РОМАНЕНКО,
голова постійної комісії з питань регламенту та депутатської етики
— Сьогоднішнє рішення було ухвалено згідно статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування". Воно стало оцінкою роботи пані Свистович на посаді міського голови. Рішення було ухвалене 30-ма голосами із 35. Між іншим, зупинюсь на тому, що закон вимагає 24-ох голосів, при нинішньому кількісному складі Ірпінської міськради, тобто двох третин. Як бачите, показник набагато перевищив необхідний.
Повторюсь, що таке рішення є реальним результатом оцінки діяльності Мирослави Богданівни.
Пропозиція щодо внесення питання щодо недовіри міському голові до порядку денного була результатом роботи спільного засідання кількох постійних депутатських комісій. В регламенті ради записано, що в виключних випадках питання до порядку денного можуть включатись за добу.
Пропозиція щодо включення питання була зроблена. Голосуванням включено до порядку денного. Стосовно процедури — там жодних порушень. Я, у всякому випадку, не бачу. А стосовно самої суті обговорюваного питання, зазначу, що його суть якраз і закладено у вже згадуваній статті 79. Це право депутатів — вирішувати питання щодо дострокового припинення повноважень міського голови . Саме тому їм дано право реальної оцінки міського голови, бо вони представляють всю місцеву громаду загалом і мають діяти в інтересах громади. В виступі депутата Колобова, який зачитав спільну заяву депутатських комісій, були констатовані факти неодноразового порушення Мирославою Свистович Конституції, законів України, регламенту ради, права громадян на вчасні відповіді на запити громадян і таке інше.
Процедура голосування в законі достеменно не виписана. Написано лише, що голосування відбувається в таємному режимі. Безпосередньо процедура була взята з Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад, міських, селищних, сільських голів". Тобто, був затверджений бюлетень з відривним талоном, навіть колір бюлетеня був визначений-шляхом жеребкування. Процедура була цілком прозора. Присутні в залі це все спостерігали. Дотримано було все до йоти, що називається. Протоколи були потім опечатані, перед тим погашені невикористані та зіпсований бюлетені. Щодо процедурних питань, я абсолютно спокійний, тому що, по-перше, лічильна комісія проявила себе з найкращого боку, чітко організувавши роботу. Хочу віддячити депутатів Гачкова й Грачова, вони молодці, доклали максимум зусиль для того, щоб організувати все швидко, ефективно й прозоро.
Які можуть бути заперечення? Всі заперечення ми вже в залі чули. Заперечення полягають в тому, що зауваження, зазначені в протоколі спільного засідання депутатських комісій, містять суб'єктивну оцінку і суб'єктивне трактування фактів і подій. Але, вибачте, доки є люди на землі, доти будь-яка оцінка будь-яких подій буде містити в собі знаки суб'єктивності. Але ж суб'єктивну оцінку виносять судді, лікар суб'єктивно ставить діагноз, суб'єктивні висновки робить навіть науковець, при якихось дослідженнях, достатньо тонких і точних. Все одно суб'єктивний чинник нікуди не дінеться. Але, скажемо так, є поняття переходу кількості в якість. Коли тридцять чоловік з одного питання висловлюють спільну думку, то суб'єктивізм, в даному разі, відходить на задній план. Можливо, суб'єктивна думка кожної людини стає об'єктивною оцінкою діяльності іншої людини на посаді.
опубліковано в Ірпінському регіональному
щотижневику "Таймер" №17 від 4 квітня 2007 року.
Засідання сесії, як зазвичай, розпочалось з обговорення пунктів порядку денного, під час якого слова попросив депутат Іван КОЛОБОВ, який вніс пропозицію на підставі спільної заяви постійних депутатських комісій включити до порядку денного питання щодо оголошення недовіри Ірпінському міському голові. Питання було включене до порядку денного під №1.
На час розгляду зазначеного питання за пропозицією депутатів та за згоди Мирослави СВИСТОВИЧ головування на сесії взяв на себе секретар Ради Анатолій МОРОЗ.
Як тільки розпочався розгляд питання про оголошення недовіри, сесійну залу заповнили представники громади, які розташувались навіть у проходах. Багато людей тримали в руках прапори, зокрема "Народної самооборони", та плакати на підтримку Мирослави СВИСТОВИЧ. Як відмітили деякі депутати, серед присутніх були представники не тільки Ірпінської громади, а й інших регіонів області.
Коли почалось обговорення, депутат Колобов знову попросив слова і повністю зачитав текст спільної заяви депутатських комісій, згаданої вище. В заяві зазначалися факти порушення Мирославою СВИСТОВИЧ норм та вимог чинного законодавства, які, на думку депутатів, які підписалися під заявою, мали місце під час перебування Мирослави СВИСТОВИЧ на посаді мера Ірпеня. На жаль, наша газета в зв'язку з обмеженою площею не має змоги надрукувати такий об'ємний текст, тому й коментувати його не будемо.
Після оголошення тексту заяви слово взяла Мирослава СВИСТОВИЧ. В своїй промові вона намагалась спростувати більшість звинувачень, тому її доповідь затягнулась на тривалий час. Мабуть, це негативно вплинуло на деяких присутніх в залі, оскільки по закінченні виступу Мирослави Богданівни деякі "гарячі голови" спробували скопіювати події, які ми з вами могли неодноразово спостерігати по телевізору на інших, не менш популярних засіданнях. На щастя, "вариводи" досить швидко охололи і покинули сесійну залу.
Після обговорення депутати перейшли безпосередньо до процедури голосування.
Саме голосування, як того вимагає законодавство, відбувалось таємно, з дотриманням всіх необхідних процедур (на наш погляд). Цей процес зайняв досить тривалий час, і близько 14 години 30 хвилин голова регламентної комісії міськради Юрій РОМАНЕНКО, який на черговому засіданні Ради виконував і функції голови лічильної комісії, оголосив результати голосування. "За" оголошення недовіри Мирославі СВИСТОВИЧ на посаді міського голови Ірпеня проголосувало 30 депутатів, "проти" - 5 (згідно норм законодавства, для прийняття позитивного рішення по цьому питанню необхідно мінімум дві третини голосів, тобто, у нашому випадку, 24 депутатські голоси).
Звичайно, Мирослава Богданівна із прийнятим рішенням не погодилась, і пообіцяла вкотре звернутися до суду (а досвід спілкування з судовою системою вона, як ми знаємо, має чималий). Так що Ірпінь знову, на невизначений термін, буде втягнутий у різноманітні процесуальні перипетії з усіма їх наслідками.
Виконуючим обов'язки міського голови, згідно закону, став секретар ради Анатолій Єлізарович МОРОЗ. Будемо сподіватися, що він належно справиться з цим подвійним тягарем.
Нагадаємо, що на попередній сесії депутати Ірпінської міськради відправили у відставку виконавчий комітет, посадові особи якого, таким чином, на даний час є "виконуючими обов'язки". Враховуючи політичну ситуацію в державі... Далі коментувати події не хочеться. Тому пропонуємо ознайомитись з короткими інтерв'ю головних учасників та фоторепортажем "з місця подій".
Мирослава СВИСТОВИЧ,
на даний момент — колишній мер Ірпеня
— Я вважаю, що це звичайне політичне рейдерство. Депутати, "під'юджувані" окремими особами, які зазнали поразки на виборах, з одного боку. З іншого боку — частина депутатів, яка має дуже великий вплив на більшість міськради, яка прийшла за списком рейтингових політичних партій з єдиною метою — використовувати отримані депутатські мандати для отримання преференції у власному бізнесі. Коли вони зрозуміли, що є "міський голова", який не буде їм давати цього робити, вони вирішили зняти його з посади. Про це яскраво свідчить хоча б те, що виконавчим комітетом Ірпінської міської ради на сьогоднішній день було підготовлено проект рішення про винесення на розгляд сесії 11 земельних ділянок, які мають продатися з аукціону. Після неодноразового обговорення цього проекту рішення в депутатських комісіях було залишено одну земельну ділянку, яка має продатися з аукціону, і одну — на конкурсних засадах. Пояснюється це все дуже просто: депутати самі мають види на ці землі, і вже давно їх між собою поділили. Власне кажучи, земля і перерозподіл власності є основною причиною того, що відбувається на сьогоднішній день не тільки в Ірпені, а й по всій Київській області й в усій Україні.
Я, коли йшла на вибори, давала певні обіцянки своїм виборцям, і я не збираюсь цим обіцянкам зраджувати. На відкуп людям, які прийшли вирішувати свої меркантильні інтереси в раді, я місто не віддам. Тому я буду звертатися до громади для того, щоб провести референдум про довіру чи недовіру, відповідно, міському голові і раді. Нехай громада знає всю інформацію, все, що дійсно відбувалось. Нехай вона прийме відповідне рішення. І я, звичайно, буду оскаржувати прийняте Ірпінською міською радою рішення в суді, тому що, згідно Закону "Про місцеве самоврядування", повноваження міського голови можуть бути припиненні достроково в тому випадку, коли він порушує законодавство України, Конституцію. Але кваліфікувати порушення тих чи інших законів, Конституції, може тільки суд. Тобто депутати мали право прийняти відповідне рішення, якби у них на руках були рішення суду про те, що міський голова порушує відповідні закони. А таких рішень у них немає.
ОлегСОТНІКОВ,
голова фракції БЮТ
— По питанню оголошення недовіри Іранському міському голові позиції фракції як такої не існує. Це не передбачено діючим законом "Про місцеве самоврядування". Все, що відбувалось в залі — це була позиція постійних депутатських комісій Ірпінської міської ради, позиція окремих депутатів, тому, згідно закону, в звернені до міського голови їй враховані матеріали спільного засідання постійних депутатських комісій, і позиція під час голосування почалася самостійно кожним депутатом Ірпінської міської ради, без всякого обговорення цього питання принаймні, нашій фракції.
Тут немає ніякої політики, ці це питання додержання чинного законодавства, конституції України, а також питань життєдіяльності ш, які на сьогоднішній день ми всі бачимо. Щодо перспектив розвитку подій: оскільки міський голова має право оскаржити дане рішення в суді, очевидно, це буде зроблено. Поки що секретар міської ради виконує обов'язки міського голови. А далі — згідно законодавства. Все покажуть рішення суду і позиція Верховної Ради з цього питання.
Андрій ГАЧКОВ,
голова фракції Партії Регіонів
— Я вважаю, що рішення сьогоднішньої сесії наочно продемонструвало консолідацію в міськраді, яка серйозно і виважено ставиться до вирішення всіх поставлених питань.
І мене особисто, як депутата міської ради і як представника громади, як жителя міста, дуже дивує той факт, що Мирослава Богданівна, спостерігаючи впродовж останніх місяців прийняття майже одноголосних рішень депутатським корпусом по різним питанням, за кожним з яких стоїть мешканець нашого міста, який потребує нашої уваги — адже для цього і створена влада; спостерігаючи, як депутати неодноразово долають вето міського голови, не звернула уваги на ці процеси, не зробила жодного кроку, щоб вирішити проблему непорозуміння між нею та депутатським корпусом.
Юрій РОМАНЕНКО,
голова постійної комісії з питань регламенту та депутатської етики
— Сьогоднішнє рішення було ухвалено згідно статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування". Воно стало оцінкою роботи пані Свистович на посаді міського голови. Рішення було ухвалене 30-ма голосами із 35. Між іншим, зупинюсь на тому, що закон вимагає 24-ох голосів, при нинішньому кількісному складі Ірпінської міськради, тобто двох третин. Як бачите, показник набагато перевищив необхідний.
Повторюсь, що таке рішення є реальним результатом оцінки діяльності Мирослави Богданівни.
Пропозиція щодо внесення питання щодо недовіри міському голові до порядку денного була результатом роботи спільного засідання кількох постійних депутатських комісій. В регламенті ради записано, що в виключних випадках питання до порядку денного можуть включатись за добу.
Пропозиція щодо включення питання була зроблена. Голосуванням включено до порядку денного. Стосовно процедури — там жодних порушень. Я, у всякому випадку, не бачу. А стосовно самої суті обговорюваного питання, зазначу, що його суть якраз і закладено у вже згадуваній статті 79. Це право депутатів — вирішувати питання щодо дострокового припинення повноважень міського голови . Саме тому їм дано право реальної оцінки міського голови, бо вони представляють всю місцеву громаду загалом і мають діяти в інтересах громади. В виступі депутата Колобова, який зачитав спільну заяву депутатських комісій, були констатовані факти неодноразового порушення Мирославою Свистович Конституції, законів України, регламенту ради, права громадян на вчасні відповіді на запити громадян і таке інше.
Процедура голосування в законі достеменно не виписана. Написано лише, що голосування відбувається в таємному режимі. Безпосередньо процедура була взята з Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад, міських, селищних, сільських голів". Тобто, був затверджений бюлетень з відривним талоном, навіть колір бюлетеня був визначений-шляхом жеребкування. Процедура була цілком прозора. Присутні в залі це все спостерігали. Дотримано було все до йоти, що називається. Протоколи були потім опечатані, перед тим погашені невикористані та зіпсований бюлетені. Щодо процедурних питань, я абсолютно спокійний, тому що, по-перше, лічильна комісія проявила себе з найкращого боку, чітко організувавши роботу. Хочу віддячити депутатів Гачкова й Грачова, вони молодці, доклали максимум зусиль для того, щоб організувати все швидко, ефективно й прозоро.
Які можуть бути заперечення? Всі заперечення ми вже в залі чули. Заперечення полягають в тому, що зауваження, зазначені в протоколі спільного засідання депутатських комісій, містять суб'єктивну оцінку і суб'єктивне трактування фактів і подій. Але, вибачте, доки є люди на землі, доти будь-яка оцінка будь-яких подій буде містити в собі знаки суб'єктивності. Але ж суб'єктивну оцінку виносять судді, лікар суб'єктивно ставить діагноз, суб'єктивні висновки робить навіть науковець, при якихось дослідженнях, достатньо тонких і точних. Все одно суб'єктивний чинник нікуди не дінеться. Але, скажемо так, є поняття переходу кількості в якість. Коли тридцять чоловік з одного питання висловлюють спільну думку, то суб'єктивізм, в даному разі, відходить на задній план. Можливо, суб'єктивна думка кожної людини стає об'єктивною оцінкою діяльності іншої людини на посаді.
опубліковано в Ірпінському регіональному
щотижневику "Таймер" №17 від 4 квітня 2007 року.