» » » Провальна реконструкція: Чи вдасться відстояти інтереси людей?

Провальна реконструкція: Чи вдасться відстояти інтереси людей?



За легендою, назва міста Бучі пішла з часів, коли тут прокладалася залізниця. Робітникам не виплатили заробітну плату і вони влаштували справжню «бучу». Правда це чи ні – знати точно не судилося. Але через століття «бунт» повторюється. От тільки тепер ціна питання не фінанси, а інфраструктура – місто намагається відстояти право жителів на зручний і безпечний перехід через залізничні шляхи.

Ще влітку розпочалася реконструкція платформи залізниці з метою зарежимлення станції «Буча». Хтось новину сприйняв позитивну, бо старі «плити» ледь витримували навантаження і потребували заміни. Хтось не дуже зрадів будівельним роботам, адже це означало «кінець» безквитковому проїзду. Але в цілому новина сприйнялася позитивно.
Але минав місяць за місяцем і люди почали дивуватися діям будівельників.



Платформа, яку ще не встигли добудувати, вже просіла у трьох місцях: плити почали підкошуватися. І це тоді, коли нікого не було. Можна уявити ситуація, якщо зайдуть тисяча пасажирів... Зараз нову платформу взяли «у скоби», мабуть, щоб не розсипалася.
Крім того, блоки тулили прямо на пісок і щебінь, а існуючий десятиліттями перехід демонтували. Альтернатива – переходити залізницю через міст, яку бучанці сприйняли вкрай негативно.

Історично так склалося, що місто розташоване з обох сторін залізниці. З однієї сторони розташовані соціально важливі об’єкти (міська рада та підрозділи її виконавчого комітету, міська поліклініка, лікарня, управління праці та соціального захисту населення, пенсійний фонд, «БУЖКГ» та ін.). На протилежній стороні проживає майже три тисячі пенсіонерів (з них 387 осіб, старші 75 років), 542 інваліди (в тому числі 42 дитини, 36 інвалідів-візочників), які практично не можуть скористатися мостом над залізницею, який не обладнаний підйомними механізмами. У зв’язку з ліквідацією пішохідного переходу через колії в районі залізничної станції, обмежуються права і можливості зазначеної категорії людей.



Громадськість і міська влада почали бити на сполох. Першим кроком стало - звернення до різних контролюючих органів з проханням розібратися у даній ситуації і дати їй оцінку. Такий лист був надісланий на ім’я керівника прокуратури міста Ірпеня (№04-09/817 від 2 жовтня 2013 року), на ім’я начальника державної інспекції архітектурно-будівельного контролю у Київській області (№04-09/815 від 2 жовтня 2013 року), начальнику Південно-Західної залізниці (№04-09/694 від 27 серпня 2013 року) та Генеральному директору Укрзалізниці (№04-09/814 від 2 жовтня 2013 року).

Суть звернення:
«За останній період та станом на теперішній час на залізничній станції Буча, що розташована в центральній частині міста Бучі Київської області проводяться будівельні роботи щодо реконструкції високої платформи з метою зарежимлення станції по безквитковому проїзду пасажирів.
Виконавчий комітет Бучанської міської ради занепокоєний будівництвом, яке проходить на території особливо важливого об’єкту, який, у свою чергу, має містобудівне та соціальне значення. На сьогоднішній день під час проведення робіт був пошкоджений основний наземний пішохідний перехід, що поєднував дві частини міста. Без погодження Бучанської міської ради перехід був облаштований в іншому місці, яке не є достатньо зручним для пересування людей, а особливо громадян з обмеженими фізичними можливостями.

Підставу для занепокоєння громади створюють наступні факти, а саме:
- існуючий мостовий пішохідний перехід не обладнаний підйомними механізмами;
- на території Бучі розташована загальноосвітня школа №3, де навчаються в тому числі і діти з обмеженими фізичними можливостями, що мешкають в Ірпінському регіоні, і в той же час використовують залізничний транспорт. Зважаючи на те, що розпочався новий навчальний рік, потік дітей значно збільшився, а умови переходу залишаються небезпечними;
- відсутність безпечного зручного пішохідного переходу залізничних шляхів для громадян, які не використовують електричні потяги.


Беручи до уваги, що згідно Закону України «Про місцеве самоврядування» Бучанська міська рада зобов’язана координувати діяльність всіх суб’єктів господарювання на території міста, виконавчий комітет Бучанської міської ради просить посприяти у співпраці між виконавчим комітетом Бучанської міської ради та службами, що знаходяться у вашому підпорядкуванні, для можливості вирішення наступних моментів, а саме: організації пішохідного перетину залізничних колій мешканцями нашого міста, безпечність організації руху та посадки пасажирів, в тому числі дітей, осіб похилого віку та людей з обмеженими фізичними можливостями, які користуються залізничним транспортом.
Сподіваємося на порозуміння та плідну співпрацю».

Відповіді від наглядових органів, зокрема інспекції Архітектурно-будівельного контролю отримали лише 28 жовтня. У ній було сказано, що працівники інспекції обстежили в натурі даний об’єкт і все, що вони побачили – це заміна бруківки. Не відомо, хто їм розказав про те, що платформа не мінялася, а відбувалася заміна дорожнього покриття. Про будівництво жодного слова сказано не було.

Тож, логічно з’являється потреба дати оцінку роботі і цій установі.
Згідно законодавства, Бучанська міська рада зобов’язана координувати діяльність всіх суб’єктів господарювання на території міста, і є всі підстави вважати, що роботи з реконструкції ведуться з порушеннями у питаннях дотримання вимог містобудівного законодавства та прав і свобод громадян. Тож, 29 жовтня було вирішено скликати позачергове засідання виконавчого комітету з даної проблематики. На нього запрошувалися й керівники Південно-Західної залізниці та Київської дирекції пасажирських перевезень. Але керівники робочу зустріч проігнорували.


Щоб внести ясність в обговорення щодо законності будівництва, ситуацію пояснила завідувач відділом архітектури і містобудування Бучанської міської ради Валентина Ткаченко.
Так, відповідно до діючого законодавства, коли починається будь-яке будівництво чи суб’єкт підприємницької діяльності має наміри забудовувати територію, він обов’язково повинен отримати містобудівні умови та обмеження в архітектурному органі.
«Дане будівництво почалося в цьому році, у червні, з демонтажу. Але до нас ніхто не звертався, жодної документації та проекту нам не показали. По-суті, ведеться самовільне будівництво. Разом з тим, ми попереджали про неправомірність цих дій з першого дня реконструкції», - каже Валентина Григорівна.

Це дуже важливий стратегічний об’єкт, який повинен слугувати людям.


Від реконструкції платформи повинен бути позитив. А щоб він справді був, треба врахувати низку моментів, найголовніший з яких – безпечний і зручний перехід через залізницю. Міська влада готова допомогти і брати в цьому участь. Але керівництво залізниці на контакт не йде.
«Спостерігаючи за будівельними роботами стало вочевидь, що така реконструкція здійснюється не для зручності та комфорту пересування людей в межах території залізничної станції, а навпаки – унеможливлює перехід людей через залізничні колії», - зазначає начальник відділу надзвичайних ситуацій в Бучі Сергій Коваленко.


При розробці Генплану міста, зодчі робили пропозиції проектному інституту щодо облаштування на залізниці і шляхопроводу, і підземного переходу саме в зоні перону. І була ще одна пропозиція щодо об’їзного шляху. Буча навіть готова взяти в цьому дольову участь, але з боку іншої сторони продовжується «гра у мовчанку».
Крім того, завершується проект реконструкції привокзальної площі. Буча зобов’язується повністю зробити під’їздні шляхи. Низку робіт вже виконали. Свого часу допомогли облаштувати станцію Склозаводську. Тобто, є нормальна співпраця там, де це можливо.

Василь Сюркель, начальник станції БучаПро своє бачення проблеми розповів начальник станції «Буча» Василь Сюркель:
«Дане питання дуже серйозне. Зазначу, що стара платформа була в критичному стані і постала гостра необхідність її ремонту. Вона буквально провалювалася, бо складалася з плит ще 1960-х років. Тож, щоб не травмувати людей, треба було робити її реконструкцію. Силами Південно-Західної залізниці ці роботи проводяться, виконує їх «БУ-4 Коростень». Кошторис – майже 2 млн. грн.
Сьогодні ремонт майже закінчено і зараз проводяться капітальні роботи по реконструкції мосту, освітленню. Та справді викликає занепокоєння, що перехід, який був, - демонтовано. Натомість – продовжили платформу.
Думаю, що за час до відкриття платформи Бучанська міська рада, її виконавчий комітет вестимуть переговори із керівництвом залізниці. Зокрема, воно готове прийняти пропозиції, побажання міста і їх розглянути. Надалі постараємося працювати так, щоб питань між органами виконавчої влади і залізниці більше не було».

Нагадаємо, що завершити роботи по реконструкції платформи планували до 1 вересня, але здача об’єкту в експлуатацію дуже затягується. А людський гнів – лише наростає.
Рішення виконавчого комітету передбачає звернення на адресу голови Київської облдержадміністрації, міністра транспорту України, віце-прем’єра, який опікується даним напрямком, керівника Південно-Західної залізниці та до інших найвищих посадових осіб держави.
Суть питання: добре, що робляться ремонтні роботи, але слід враховувати й те, що вони матимуть негативні наслідки для жителів.

Люди не будуть переходити залізницю через міст. Особливо інваліди, ветерани, діти. Вони йтимуть там, де зручно. Постає питання безпеки. Та стихійне пересування ще більше небезпечне і може призвести до трагедії. Набагато розумніше – цивілізовано облаштувати доступний перехід. Це є вимогою часу.
Крім того, було вирішено провести «круглий стіл» за участю громадських організацій, аби вони підключилися до процесу і також обстоювали спільні інтереси територіальної громади.

Бучанський міський голова Анатолій Федорук:
«Наземний перехід – повинен бути»


- Це добре, що почали ремонтні роботи, особливо в період фінансової скрути. Але яким способом усе це робиться? У жителів, які користуються залізничним транспортом і проїжджають інші населені пункти (де також проводилися реконструкції платформ) склалося враження, що до Бучі матеріали привозять по залишковому принципу.
І це – починаючи від бруківки і закінчуючи роботами по переходу.
Якщо мова йде про те, щоб побілити і пофарбувати, то це не капітальний ремонт. Так само і ліхтарі – світитися будуть, але естетично виглядають жахливо. Та головне навіть не це. Важливіше, що місто, на відрізку від Склозаводської до Лісової Бучі, втратило можливість безпечно переходити залізницю. А потік громадян, які перетинають шляхи, досить великий.
Виходячи з того, що не маємо проекту реконструкції, то й не можемо побачити чи там взагалі передбачається перехід.
Тож, перша пропозиція, яка надійде від виконавчого комітету – обов’язкове і негайне облаштування зручного переходу. Адже, якщо говоримо про існуючий стан речей, то з червня люди переходять залізницю – хто як хоче, може і бачить. У свою чергу водії масово скаржаться, що не можуть нормально проїхати через переїзд, бо там ходять всі, хто з візками.
Тож, наші вимога і прохання: робоча нарада з тими посадовими особами, від кого залежить фінансування і проведення даних робіт. Однозначно, наземний перехід, не піднімаючись на шляхопровід, повинен бути облаштований.

Коментар від жительки міста пані Наталії:
- Скажіть, будь ласка, чи подобається вам новобудова платформи, влаштовує вона вас та ваших знайомих?
- Ви знаєте, всі мої знайомі та я особисто дуже скаржаться на новобудову. Ось я тільки що переходила путі, а на мене майже не впала груда асфальту, який робітники зривають із надземного пішохідного мосту. Правила безпеки не враховані, через цю велику платформу не видно і потягу, коли переходиш на інший бік міста. На міст поки що не пускають, бо там триває ремонт. Я вже взагалі мовчу про недоступність переходу до маршрутки №3. Всі люди натовпом переходять через колії, враховуючи і дітей. Поки перейдеш через міст (на який, зазначу ще раз, не пускають) пропустиш всі «трійки».


Журналістам "БН" вдалося поспілкуватися з працівниками будівельної бригади,
які категорично відмовилися представитися. Щоправда, діалог дався непросто.


- Чи задоволені ви проробленою роботою щодо платформи, переходу тощо?
- Так. Платформа побудована за усіма стандартами, вона така, якою і повинна бути - все зроблено за планом. Зараз будується надземний пішохідний міст, він буде оновленим - з новітнім обладнанням для візків. Інвалідам, людям похилого віку буде дуже зручно підніматись і спускатись. Також, будуть поставлені турнікети, через які на платформу без квитку не пройдеш – це зручно і пасажирам і Укрзалізниці. Взимку сходи будуть чиститись від криги та снігу, і до напливу пасажирів все буде в ідеальному стані. Тому травм не повинно бути.

- А що скажете з приводу маршруту №3? Люди дуже скаржаться - їх поставили у незручне становище – старий пішохідний перехід прибрали, а новий до зупинки не продумали. Як бути?
- Нехай люди переходять через наземний міст – це безпечніше, ніж стрибати через колії перед потягом. Тут вже стоїть вибір самої людини – чи залишити собі життя чи витратити п’ять хвилин часу, щоб дістатись зупинки. Як показує статистика – нещасних випадків в Ірпінському регіоні саме на залізничних коліях, дуже і дуже багато.

- То може тут вирити підземний перехід? Можливо це буде найбезпечнішим варіантом?
- Можливо, але проекту на нього немає. І зважаючи на Ірпінь, де переходом ніхто не користується, тут його, мабуть, також не буде. Бо в Ірпені люди все-рівно лізуть на платформи з різних сторін, щоб не платити, або ж просто, щоб не користуватись підземним переходом. Наприклад, напроти магазину «Фуршет» люди зробили свій «народний» перехід – він дуже небезпечний, але це нікому не докажеш.

- Ви вважаєте, що в Бучі також люди будуть лізти на платформу з усіх боків, щоб не платити?
- Думаємо, що ні. Тому що платформа побудована достатньо високо, і залізти на неї зможуть лише спортсмени. (сміються)

газета: "Бучанські новини" №43 від 1 листопада 2013 року
  1
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 2
Додати коментар
olya_burtseva

OFFline

  • olya_burtseva (12)
  • Користувачі
  • 1 листопада 2013 12:45
А зимой на этот пешеходный мост просто страшно подниматься, на нем же всегда!!! покрытые толстым слоем льда ступени, можно себе шею свернуть. Сомневаюсь, что в этом году что-то в вопросе уборки льда и снега со ступеней изменится кардинально. Я уже молчу о том, какого забраться туда с коляской детской. Это из разряда фантастики. насколько люблю Бучу, но то, что сейчас происходит на вокзале - это очень огорчает. Дорогие чиновники, хватит уже заботиться только о своих карманах, ну вспомните вы хоть немножко о людях!

0
Vidguk

OFFline

  • Vidguk (54)
  • Місцевий
  • 2 листопада 2013 16:10
Главный инженер ЮЗ железной дороги мне сказал, что инвалидов на колясках пусть сопровождающие переносят на руках, а на замечание, что сердечник может в жару умереть на мосту казал "Ну и что..."

0
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.