Василь Сюркель: «Прикра четвірка допомогла мені обрати справу мого життя – залізницю»
35 років Василь Григорович Сюркель не просто обіймає, а успішно працює керівником залізничної станції Буча. В першу чергу хвилюється про співробітників і пасажирів, про розвиток станції та місцевих підприємств, адже нові об’єми виробництва – це нові вантажні потоки поїздів. І як наслідок, теж розвиток станції. Його люблять підлеглі, цінує керівництво, поважають колеги і бучанці.Він має чимало нагород і відзнак, але тут згадаємо про одну – нашу рідну, бучанську. У 2006 році за поданням керівництва Київської дирекції залізничних перевезень Василю Сюркелю було присвоєно звання Почесного громадянина Бучі.
У далекому минулому випускник-медаліст Василь мав намір навчатися в сільськогосподарській академії. Щоліта працював у колгоспі, тож отримав цільове направлення. Але хлопчину «завалили» – поставили четвірку.
Дід Василя Кіндрат, який працював сигналістом на станції Тетерів, сказав онукові: «Не хвилюйся, будеш залізничником». І його слова справдилися.
Профільні навчальні заклади, робота помічником машиніста, а далі … досконало вивчив структуру залізниці, цілковито присвятив себе роботі на залізничному транспорті й досяг успіхів. З 20 квітня 1984 року начальник залізничної станції Буча.
Василь Григорович не просто любить свою професію, він нею живе. І постійні покращення, реконструкції ввіреної дільниці, чистота і порядок, вимога від підлеглих культурного і ввічливого ставлення до пасажирів – звичні, стандартні речі для нього. Головне не зупинятися, ставити перед собою плани і виконувати їх. Маючи нагоду, Василь Сюркель звернувся до пасажирів:
– До моменту вирішення питання підземного переїзду ми намагаємося максимально надавати пасажирам відкритий службовий перехід, адже не всім зручно користуватися мостом. І просимо з розумінням поставитися до тимчасових незручностей, які інколи трапляються.
Наша залізнична станція обслуговує такий велетень, як Гостомельський склозавод, який входить у п’ятірку кращих склозаводів світу. Для його потреб надходить сировина (пісок кварцовий, сода каустична, шпат польовий), тож інколи завантаження під’їзної колії сягає ста вагонів.
Також обслуговуємо державне підприємство «Антонов». На його під’їзні колії навантажується багато вагонів із небезпечними вантажами – дизельне паливо, бензин моторний, пальне для реактивних двигунів та потреб підприємства.
– Раніше вагони могли стояти від двох до п’яти діб, зараз протягом доби навантажуються і відправляються, – розповідає Василь Григорович.
І відразу каже про неприємні речі: потрібно оновлювати рухомий склад, особливо пасажирський. Усі ми спостерігали, як замість десяти вагонів приходить електропотяг із шістьма.
– А це не відповідає тим зобов’язанням перед пасажирами, які на сьогодні покладає наше місто, – зазначає керівник станції. – І хоча ми працюємо лише як експлуатаційники, але сподіваємося на поліпшення і прикладаємо зусилля. І ми теж віримо на продовження впровадження позитивних змін у залізничному транспорті.
– Пишаюсь тим, що багато років працюю залізничником, – наголошує Василь Сюркель. – Я обрав професію, від якої отримую насолоду. Хоч це і тяжка праця, але дуже важлива.
Василь Григорович в першу чергу піклується про своїх підлеглих: облаштували службові приміщення, душові кімнати, підвели холодну-гарячу воду, встановили кондиціонери, мікрохвильовки тощо. Адже всі залізничники працюють цілодобово, і мати пристойні умови праці, це важливо для будь-якої людини. А євроремонт в особистому кабінеті – це потім, спочатку зручності для інших.
– Якщо б ще могли підвищити заробітні платні для працівників, було б дуже гарно, – зізнається Василь Сюркель.
РОЗВИТОК ЗАЛІ ЗНИЧНОЇ СТАНЦІЇ
Облаштовано та введено в експлуатацію нові пасажирські платформитурнікетного типу на станціях Буча, Склозавод, Ворзель, проводяться роботи з ремонту верхньої будови колії.
Найближчим часом планується капітальний ремонт проїжджої частини переїзду 31 км (район вулиці Вокзальної), наприкінці літа – ремонт переїзду 33 км (Яблунський – вулиця Депутатська).
Будуть «оздоровлені» колії для пропуску поїздів «Інтерсіті», швидкість якого зараз сягає 100 км/год., а має стати після ремонту – 120 км/год.
Невдовзі буде відкриття нової посадочної платформи на Лісовій Бучі в напрямку із Києва, і відразу розпочнеться ремонт платформи у протилежному напрямку, адже мікрорайон стрімко розвивається.
ПІДЗЕМНИЙ ПРОЇЗД БУДЕ
Програма проходить погодження. У цьому році, сподіваємося, проектні роботи мають бути закінчені. І почнеться будівництво, а залізничники всіляко сприятимуть, надаватимуть «вікна» (перерви в русі поїздів), аби була можливість виконати роботи.