До Києва за 15 гривень

З 21 січня пасажири маршруток, що зранку гомінкими компаніями сідлають маршрутки, їдучи на роботу до Києва, були злегка ошелешені «приємною» новиною – проїзд піднявся в ціні приблизно на 40%.
Хто ближче до Києва і платив 8 грн., зараз віддасть 12, а кому не пощастило, і він кожен день розлучався із 12 грн, тепер має заплатити 16.


Бурхлива реакція спостерігалася не лише в соціальних мережах, де потенційні пасажири не стримувалися у виразах, а й на рівні обласному і державному: до них посипалися скарги ображених.

У відповідь голова КОДА Олександр Горган офіційно пообіцяв провести нараду з метою пошуку компромісу з перевізниками, мабуть, дослухавшись до роз’яснень Антимонопольного комітету, який не вбачає більш серйозних приводів для зростання цін, ніж недогляд місцевого чиновництва. «Наразі органами Антимонопольного комітету України досліджується питання щодо ситуації, яка склалась із самоусуненням відповідних державних адміністрацій щодо контролю за тарифами на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах», - повідомляється в прес-релізі АМКУ.


ЩО ГОВОРИТЬ АВТОПЕРЕВІЗНИК?


В свою чергу, ми поцікавилися у директора ТОВ «Ірпінське АТП – 13250» Олександра Лабунського щодо причин такого різкого підвищення цін на проїзд в маршрутках нашого міста.

- Як на мене, ситуацію обвалив Закон, за яким мінімальна зарплата тепер становить 3200 гривень, стрімко зростаючий курс долара, до якого чітко прив’язані вартість паливно-мастильних матеріалів та запчастин.
Півтора роки тому обладміністрація як замовник домовилася з перевізниками, щоб вони не збільшували оплату пасажиро-кілометрів (у зв’язку з відміною державного регулювання тарифів на пасажирському автотранспорті). Це було прохання першого заступника губернатора Льва Парцхаладзе. Тариф на той момент складав 0,42 копійки за пасажиро-кілометр з урахуванням ПДВ та страховки. Ми ніби знайшли порозуміння, утримали цей тариф, не підняли ціни за проїзд, як деякі перевізники до 0,52 копійок. Ми розуміємо, що зараз не найкращі часи переживають як всі українці, так і мешканці міста. До речі, і моя сім’я користується маршрутками.

Все було терпимо до певного моменту - до того як був ухвалений Закон про підвищення мінімальної заробітної плати та наприкінці 2016 року не почав стрімко зростати курс долара, а відповідно поповзла вгору вартість ПММ та запасних частин. На нашому приватному підприємстві, яке працює на загальній системі оподаткування, працює близько трьохсот водіїв. Отже, їхні мінімальні ставки тепер стали більшими. Радіти б цього. Але підвищення зарплатні «вдарило» сплеском цін по всіх галузях. Пішла ланцюгова реакція. Нас, перевізників, перед фактом подорожчання поставили ще до того, як закон вступив в силу.

Нам в цій ситуації треба просто рятуватися від банкрутства. По-перше, податки доведеться платити значно більші. По-друге, відсутня компенсація за пільгових пасажирів на приміських маршрутах. Учасників бойових дій, інвалідів війни ми возимо за домовленістю з тодішнім заступником обладміністрації А.В Янченком без обмежень за власний рахунок. Згідно із законом ми повинні безкоштовно возити пенсіонерів, але для цього має бути окрема угода щодо компенсації перевезень з боку Організатора (на приміських маршрутах це - КОДА). Та поки що ми за своєї доброї волі надаємо пільгові місця на трьох пасажирів в один бік поїздки на Київ і назад.
Наше АТП обслуговує приміські маршрути з Ірпеня, Бучі, Гостомеля, Ворзеля до Києва і назад. Обслуговує і внутрішні обласні маршрути, а також в межах населених пунктів, - це Буча-Ірпінь, Рубежівка-Ворзель-Ірпінь.

Враховуючи складність економічної ситуації, ми залишили незмінними ціни на пересування в кожному окремо взятому населеному пункті і залишили їх на рівні 2015 року.
Є ще один фактор, який призвів до подорожчання проїзду. Реагуючи на зауваження пасажирів щодо комфорту перевезень, ми за короткий час купили сорок нових автобусів в кредит. Лізинг прив’язаний до долара, ми брали автобуси, коли долар був 18, зараз долар - 29 гривень. Ми поки що розлучилися з думкою купувати техніку в цьому році, банки на це не йдуть, не хочуть видавати кредит, бо на автобуси ціни стали нереальними. Ми купували «Руту» за 460 тисяч гривень, торік вона стала 740 тис. грн. Нині «Рута» коштуватиме 1 мільйон 100 тис. грн. Як бути? Якщо врахувати економіку перевезень, то відбивати кредит і податки неможливо. Можна вийти на нуль. А ремонтувати? А зарплата водіям?

Який вихід? Ми заганяємо старі зношені автобуси на завод в Черкасах. Там повністю переварюють кузов, переробляють салон, фарбують автобус. Це коштує біля 100 тисяч грн. А ось капремонт двигуна - наша проблема. Таким чином ми відновили п’ять автобусів. Іншого виходу не було. Купувати новий автобус - дуже важко. До речі, зараз ціна на автобус «Богдан» в районі 2 млн. гривень. Завод «Іван» припинив виробництво, оскільки ніхто не в змозі їх купувати. У 2016 році було куплено 6 автобусів по країні. Гібриди «Богдана» (перероблені з дизеля на метан), які на «Ашані» працюють, всі 2015 року, тоді вони коштували 1 млн. 700 грн.

НАСЛІДКИ


Отже, наше АТП стало заручником ситуації, опинилося між двома вогнями. З одного боку, є триста працівників АТП, яким кров із носу треба забезпечити підвищення мінімальної заробітної плати (а це, повторюю, автоматичне збільшення податків), з другого боку - ланцюгова реакція підвищення цін на паливо-мастильних матеріали, запчастини і всього іншого. На заправках, наприклад, простіше, там сидить лише чотири оператора, тож не дуже помітно підвищення мінімалки.

Нагадаю, було 0,43 грн за пасажиро-кілометр. Бухгалтерія зробила калькуляцію (згідно рекомендованої методики Міністерства інфраструктури), виходячи з нинішніх реалій, ми вийшли фактично на 0,70 грн за пасажиро-кілометр, тобто це собівартість перевезень, не включаючи навіть зносу шин. Тепер увага. Перевізники, які півтора роки тому на відміну від нас підняли на три гривні ціну за проїзд, вийшли на цю нову калькуляцію. А ми її не взяли на озброєння. Тобто зупинилися на 0,54 - 0,62 грн за пасажиро-кілометр.
Але нюанс! На маршруті Ірпінь-Буча до Скляного заводу (це 33 км) вартість квитка з 12 гривень зросла до 16, тобто на 4 гривні, по калькуляції склала 0,49 грн за пасажиро-кілометр. В інших напрямках ми підняли ціну на три гривні - вийшли на 0,54 грн. В Україні немає такої низької вартості пасажиро-кілометрів! Я розумію людей. Але й ми не підняли розцінки, як деякі, на 5-6 гривень.
В обладміністрації була нарада з приводу того, хто на скільки підняв ціну. Ми знову залишилися найдешевшими перевізниками. Ті, хто підняли півтора роки тому ціну на три гривні, зараз знову підняли на 3-5 грн., і у них ціна квитка за 33 км складає тепер 20 гривень.

ВСІМ ЗАЛИШАЄТЬСЯ ТРИМАТИСЯ НА ПЛАВУ


Якщо підприємство працюватиме за старими розцінками, воно просто зупиниться. Можна сміливо оголошувати себе банкрутом. Або йти в тінь. Але ви самі розумієте, АТП №13250 - велике підприємство, базове в регіоні, одне з найбільших платників податків у транспортній галузі Київської області. У тінь ми не збираємося йти. До того ж чітко знаємо: за неоформленого водія - штраф 320 тис. гривень. Ми не хочемо ризикувати стратегічним підприємством.
Якщо вже говорити відверто, нині в цей бізнес мало хто хоче йти, продають автобуси, підприємства, не бачать рентабельності в цій справі. У Голландії був семінар з питання перевезень. В Європі цей бізнес вважається нерентабельним, в основному, це дотаційні підприємства, які отримують бюджетні субвенції. Принагідно зауважу, «Київпастранс» - комунальне підприємство, йому легше виживати, воно з бюджету отримує гроші.
В ситуації, що виникла, транспортникам залишається триматися. Ми зробили найнижчий тариф, практично на грані самоокупності. Я просто прошу пасажирів, щоб вони нас зрозуміли, як ми розуміємо обурення людей. Ми всі пливемо в одному «човні», і всі однаково болюче переживаємо відставання темпів зростання достатку і вартості послуг. Залишається затягнути пасок і виконувати закон.
Світлана ТИМЧЕНКО 
газета: "Бучанські новини" №4 від 27 січня 2017 року
тариф
  2
Коментарів: 1
Додати коментар
mastter77

OFFline

  • mastter77 (19)
  • Місцевий
  • 31 січня 2017 14:16
Если бы хоть какой-то сервис при обслуживании от перевозчика - то ещё куда ни шло... А так, водитель загружает пассажиров пока те ему на плечи не сядут!!! И везет, как скотину. А еще возмущаются, когда люди отдают предпочтение попуткам - особенно на Академе. Доходило до идиотизма - даже "понтов" вызывали, чтобы те не давали останавливаться водителям машин возле остановки 381. Реальные дебилы.
И ещё. Почему не пустят маршрутку от Бучи до Сырца, хотя бы в утренние и вечерние часы - спрос - то на направление есть!!!

14
Інформація
"Гостi" не можуть коментувати дану новину.