Наталія Мацько, вчитель, дослідник, автор серії підручників з математики, є пристрасною поборницею створення та запровадження інтегрованих шкільних підручників з предметів.
Наталія Денисівна нещодавно відвідала Бучанський міський відділ освіти, де мала спілкування з директорами шкіл, завідуючими дитсадочків та методистами стосовно комплексного підходу у викладанні шкільних предметів. Своїми переконаннями і своїм баченням вона також поділилася в школах, де мала змогу показати зразки експериментальних підручників з математики – від дошкільної до старшої ланок освіти.
За її переконанням, кожен навчальний предмет, включаючи математику, поряд з викладанням суми знань, повинен відображати всю повноту уявлення про світ, наше оточення, суспільство, практику життя тощо. І такий інтегрований підхід має бути закладено в підручниках школи майбутнього.
В бесіді з журналістами «БН» Наталія Мацько особливо наголошувала на існуванні так званого ефекту «лебідь-рак-щука» в сучасній освіті, коли кожен предмет викладається осібно, відокремлено від решти дисциплін. При цьому увага учня фокусується тільки на вузькій сумі знань без інтегрування їх у цілісну світоглядну картину. При інтегрованому підході розвивається не лише наукове мислення учня, але й його соціальні навички і мова – навіть мовотворення.
Засадні підходи автора підручників прості і зрозуміли кожному думаючому вчителю – розвиток інтуїції, проведення аналогії, практика співставлення та порівняння, вироблення алгоритму навчання. Головним, звичайно, є розвиток мислення, а не просте запам’ятовування матеріалу.
Методична структура експериментальних підручників передбачає проектне навчання, пропозицію завдань на вибір, співпрацю з учнем та його батьками, самонавчання. За цими підручниками будь-який учень, незалежно від рівня своєї підготовленості або пропуску навчального матеріалу через хворобу тощо, може самотужки наздогнати клас і вирівняти свої знання теми.
Особливо болюче питання – це об’єктивність і точність оцінювання дитини. Відповідаючи на цю тривогу батьків, пані Наталія зазначає, що при оцінюванні навчальних досягнень слід враховувати індивідуальні особливості та різні пізнавальні можливості засвоєння учнями навчального матеріалу. Всіляко заохочується старанність, працелюбність, допитливість, самостійність учнів, їхня привченість до самоконтролю та самооцінки. Оцінювання має бути засобом заохочення, стимулом до навчання, а не фактором морального тиску на психіку учня, що породжує негативні емоції, страх, невпевненість, агресію, апатію.
Експериментальні підручники з математики Наталії Мацько з серії «Школа майбутнього» вже деякий час проходять пілотне випробування в школах. Зараз також тримає процес їхньої апробації Міністерством освіти на науки України.
Наталія Денисівна нещодавно відвідала Бучанський міський відділ освіти, де мала спілкування з директорами шкіл, завідуючими дитсадочків та методистами стосовно комплексного підходу у викладанні шкільних предметів. Своїми переконаннями і своїм баченням вона також поділилася в школах, де мала змогу показати зразки експериментальних підручників з математики – від дошкільної до старшої ланок освіти.
За її переконанням, кожен навчальний предмет, включаючи математику, поряд з викладанням суми знань, повинен відображати всю повноту уявлення про світ, наше оточення, суспільство, практику життя тощо. І такий інтегрований підхід має бути закладено в підручниках школи майбутнього.
В бесіді з журналістами «БН» Наталія Мацько особливо наголошувала на існуванні так званого ефекту «лебідь-рак-щука» в сучасній освіті, коли кожен предмет викладається осібно, відокремлено від решти дисциплін. При цьому увага учня фокусується тільки на вузькій сумі знань без інтегрування їх у цілісну світоглядну картину. При інтегрованому підході розвивається не лише наукове мислення учня, але й його соціальні навички і мова – навіть мовотворення.
Засадні підходи автора підручників прості і зрозуміли кожному думаючому вчителю – розвиток інтуїції, проведення аналогії, практика співставлення та порівняння, вироблення алгоритму навчання. Головним, звичайно, є розвиток мислення, а не просте запам’ятовування матеріалу.
Методична структура експериментальних підручників передбачає проектне навчання, пропозицію завдань на вибір, співпрацю з учнем та його батьками, самонавчання. За цими підручниками будь-який учень, незалежно від рівня своєї підготовленості або пропуску навчального матеріалу через хворобу тощо, може самотужки наздогнати клас і вирівняти свої знання теми.
Особливо болюче питання – це об’єктивність і точність оцінювання дитини. Відповідаючи на цю тривогу батьків, пані Наталія зазначає, що при оцінюванні навчальних досягнень слід враховувати індивідуальні особливості та різні пізнавальні можливості засвоєння учнями навчального матеріалу. Всіляко заохочується старанність, працелюбність, допитливість, самостійність учнів, їхня привченість до самоконтролю та самооцінки. Оцінювання має бути засобом заохочення, стимулом до навчання, а не фактором морального тиску на психіку учня, що породжує негативні емоції, страх, невпевненість, агресію, апатію.
Експериментальні підручники з математики Наталії Мацько з серії «Школа майбутнього» вже деякий час проходять пілотне випробування в школах. Зараз також тримає процес їхньої апробації Міністерством освіти на науки України.