Куди зникають електрички?

Років із двадцять тому від станції Святошин у напрямку до Тетерева щодня відправлялося 50 електропоїздів, а тепер – лише девятнадцять. У буденні дні частина електричок взагалі скасовується.

Здавалося б з електричками має бути навпаки – їх потреба зараз більше, ніж в минулі роки. Адже кількість пасажирів значно збільшилася. На світанку незалежності України курсували електропотяги з 10 вагонів, було навіть 12 вагонів, зрідка були поїзди з восьми вагонів. Як виняток. Так-сяк люди могли не комфортно, але їхати. А в останні роки склади електричок налічують всього на всього вісім вагонів. У більшості випадків лише шість вагонів, і переважно вони курсують до Малина та Коростеня. Не можна спокійно дивитися на ці поїзди, людей там наче оселедців у діжці.

Але найбільше обурює пасажирів те, що з цього року останній електропоїзд зі станції Святошин відходить о 22.11. Люди старшого покоління чудово пам’ятають, як у 80-і роки останні електрички йшли з Києва о пів на першу і навіть о другій ночі. Ті, хто скасував нічні електрички, зовсім не переймалися проблемами людей, які живуть в передмісті, а працюють у Києві в другу зміну – адже вона закінчується близько опівночі. У важку ситуацію потрапили й ті, хто захоче піти в театр, взяти участь в масових святах або повболівати за свій футбольний клуб «Динамо», які літом чемпіонські матчі починає о 22 годині. А саме у цей час і відходить остання електричка зі станції Святошин... Після таких нововведень мимоволі починаєш себе відчувати другорядним людиною. І думаєш: чи є служба вивчення пасажиропотоку?


Останнім часом електрички стали рідше запізнюватися. Але якщо таке трапляється, то це всерйоз і надовго. При цьому інформації ніякої. Навіть якщо й оголосять, що поїзд запізнюється, приміром, на 30 хвилин, ніхто не гарантує, що очікування не затягнеться на набагато більший термін. В кращому випадку, після настійних звернень до чергового по станції, можете отримати відповідь: «Поїзд запізнюється на невизначений час».

Тепер про самі електрички. У нових вагонах часто виходять з ладу двері. І фіранки на вікнах також. Який комфорт від такої їзди – краще не говорити. Що ж стосується старого рухомого складу, то мене так і норовить запитати: а коли в цих поїздах востаннє робили прибирання? У вечірні години в вагонах слабке, тьмяне освітлення. Крізь пил на вікнах не відразу розбереш, яка станція. Спасибі машиністам, що хоч зупинкові платформи не забувають оголошувати. Важко зрозуміти, чому до розвалу Радянського Союзу від Святошина до Бучі електропоїзд їхав 22 хвилини, а зараз – більше півгодини? Раніше посилалися, що залізничне полотно погане. Замінили його на нове, зробили швидкісну ділянку під поїзд «Хюндай». Коли цей корейський диво-потяг зі шаленою швидкістю пролітає по станції Буча, аж дух перехоплює. Жевріла надія, що й наші електрички стануть трохи швидше їздити, адже колія дозволяє. Дзуськи. Вони як тягнулися з черепашачою швидкістю, так і продовжують.

Останнім часом робиться все для того, щоб змусити пасажирів електричок справно платити за проїзд, хоча сама якість обслуговування на залізничному транспорті залишає бажати кращої. З цією метою розпочали перероблювати платформи під турнікети. Але навіть й вони не в змозі зупинити деяких пасажирів. Приміром, турнікети на станції «Святошин» не допомагають. Одні пасажири обходять перон і заходять на нього з тильного боку, інші їдуть на метро до станції «Академмістечко», а там поруч – платформа «Ново-Біличі», де немає ні турнікетів, ні контролерів. Аналогічна ситуація склалася і в нашій Бучі. Залізничники потурбувалися про ремонт самої платформи проте не стільки з турботою про пасажирів, скільки щоб встановити турнікети. Проте наш винахідливий народ, а в першу чергу це стосується малоімущих людей, яких в нашій державі з кожним роком стає все більше і більше, йдуть до залізничної платформи Лісова Буча і без зайвих проблем сідають у вагони, які пасажири красномовно називають душогубками. Єдиною проблемою можуть бути так звані контролери у поїздах..

Втім, контролери – окрема історія. Останнім часом майже в кожній електричці перевіряють квитки. Існують штрафні санкції. Насправді ж ревізори беруть стільки, скільки вважатимуть за потрібне дати самі пасажири. Зазвичай гривню, а хто й дві. Зберуть вони з половини вагона 10 гривень – ось на один штраф і вистачає. У підсумку замість очікуваної нечуваного прибутку – одні збитки. Більшість пасажирів, з якими мені доводилося спілкуватися, впевнені: якби ціни на квитки були більш поміркованими, то зайців було б менше. Невже черговим підвищенням цін за проїзд в електричках можна змусити платити пасажирів за такий рівень обслуговування на залізничному транспорті? Але це тема вже для іншої журналістської статті.

А на сьогоднішній день пасажирів цікавить питання: куди ж все таки зникають електропоїзди на ділянці Святошин-Тетерів? Редакції цікаво знати точку зору з цього питання і начальника залізничної станції Буча Василя Сюркеля і між іншим почути від нього відповідь: «Кому заважав поїзд Київ-Львів, який робив трьохвилинну зупинку по станції Буча. А зараз слідує без зупинки?» А це в свою чергу приносить чимало незручностей для самих пасажирів, які так і не можуть збагнути, чому залізничники не переймаються проблемами пересічних громадян…
Володимир ЕННАНОВ 
газета: "Бучанські новини" №45 від 7 листопада 2014 року
  29
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 1
Додати коментар
Иван Крупка
А що ви шановні,воліли б ще 25 років "проїдати" радянський спадок?У поїздів є свій ресурс. Будувати локомотиви-це вам не Хрещатик палити та пам"ятники руйнувати.

0
Иван Крупка
поїзд Київ-Львів, який робив трьохвилинну зупинку по станції Буча заважав укрзалізниці,якщо хто не розуміє,Пасажир платить додатково проїзд до Києва і назад.Примусова додаткова послуга:не хочеш їхати,а доведеться.

0
Oleksii Semenenko
Багато ж я отримав в спадок від "радянського союзу"

0
tranz

OFFline

  • tranz (23)
  • Місцевий
  • 11 листопада 2014 12:59
Питання поїздів досить болюче для Бучі і бучанців, хоча чомусь наша доблесна мерія вирішила, що нам залізниця теж не потрібна, в проекті Генерального плану міста Буча про розвиток транспорту ні слова, натомість в протоколі погоджувальної комісії таке:
"Згідно програм розвитку Укрзалізниці в м. Буча не передбачається зупинка поїздів міжнародного та міжобласного сполучення. Вокзал м. Буча в перспективі виконуватиме функцію вокзалу для прийняття-відправлення поїздів, що рухаються в межах Київської області."
Тобто ми просто оримуємо полустанок для ДЕЯКИХ електричок!

А про автобусне сполучення сказано натупне:
"Відправлення автобусів з автостанції м. Буча у міжобласному та міждержавному сполучені не передбачається. Таке рішення обумовлено не значним населенням самого міста (навіть і на розрахунковий строк) та близькістю м. Києва в якому вже є автостанції з яких здійснюється відправлення автобусів у міжобласному та міжнародному сполучені."
Висновок : навіть на Коростенську маршрутку в Бучі особливо не сядеш - не хочуть зупинятися!!!!

0
Петрович.
  • Петрович. (448)
  • Гостi
  • 11 листопада 2014 13:09
Ха-ха. Не будет как раньше никогда. А по поводу остановок пассажирских поездов в Буче - это вообще смешно.

0
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.