» » » На замітку споживачеві: Лососєва ікра з присмаком гіркоти...

На замітку споживачеві: Лососєва ікра з присмаком гіркоти...

Днями до редакції звернувся обурений мешканець Бучі Іван Турковський. Справа була в тім, що Іван Миколайович у продовольчому магазині мав необережність придбати так звану «сахалінську лососеву ікру», хоча в дійсності вона була виготовлена у селі. Тарасівці, що на Київщині. Справа не у тім, де саме вона була виготовлена, а у їх так званій лососевій ікрі, якості. У баночці, замість ікри знаходилася якась речовина, і скоріш вона нагадувала якусь суміш, помаранчевого кольору з присмаком…чого завгодно, але не ікри. Зі слів покупця, він мав необережність придбати її днем раніше. Звичайно, за ті жалюгідні копійки, що називається у нас пенсію, він давно не міг дозволити собі придбати цій недешевий продукт. Але до нього у гості приїхав давній друг, з яким вони познайомилися на Сахаліні. Ось і вирішив хлібосольний господар зробити приємне гостю і порадувати, і його і себе, цим делікатесом.

Відкривши при ньому консервну банку чоловіки, м’яко кажучи, оторопіли від побаченого. Хто-хто, але вони, тривалий час пропрацювавши на Сахаліні чудово пам’ятають справжній смак справжньої ікри і виготовленої саме на цьому острові. В магазин, куди він навідався сподіваючись, на розуміння з боку адміністрації, його претензії навіть і не вислухали, оскільки при ньому не було чеку на придбану продукцію. Похила людина почала доводити торгівельним працівникам, що вся партія цієї так званої сахалінської ікри, дешева підробка і він може це довести, достатньо відкрити яку-завгодно баночку. У разі, якщо це не так, готовий проплатити за продукт. «Звичайно, адміністрація не пішла на ці умови, а без чеку нічого не доведеш їм»-обурюється Турковський. Я не хочу, щоб на моєму місці опинився хтось інший. І як мені слід діяти в подібній ситуації?»

Про цей випадок редакція проінформувала Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Київській області.
І незабаром отримали відповідь:
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 4 Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991р. №1023-ХІІ (далі – Закон №1023-ХІІ) споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на належну якість продукції та обслуговування.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону №1023-ХІІ продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

Абзацом 3 частини 3 статті 7 Закону №1023-ХІІ визначено, що продаж товарів, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, а також товарів, строк придатності яких минув, забороняється.
Згідно ч. 8 ст. 8 Закону №1023-ХІІ у разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов’язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші.


Керуючись вищенаведеними нормами, рекомендуємо, у разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості, негайно звернутись із відповідною письмовою заявою до керівника магазину та безпосередньо до суб’єкту господарювання. Також, споживач має можливість зробити відповідний запис у книзі відгуків та пропозицій, яка відповідно до п. 10 «Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833, повинна розміщуватись у куточку покупця на видному та доступному місці.

Крім того, з метою недопущення порушень законодавства, про вказаний факт споживачу обов’язково необхідно письмово повідомити Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Київській області, що здійснює контроль на території Київського регіону, за додержанням суб’єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів за адресою: м. Київ, Хрещатик, 6 і отримати там необхідну інформацію та консультацію.
Володимир ЕННАНОВ, фото автора 
газета: "Бучанські новини" №23 від 20 червня 2014 року
  5
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 2
Додати коментар
отец Арсений

OFFline

То Інспекція з питань захисту прав споживачів у Київській області тільки роз"яснила права і це все?

1
administrator

OFFline

  • administrator (328)
  • Адміністратори
  • 21 червня 2014 19:38
Цитата: отец Арсений
То Інспекція з питань захисту прав споживачів у Київській області тільки роз"яснила права і це все?


далі написана заява, і Інспекція "веде роботу".

1
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.