
Працівники благоустрою констатують: прибирається біля ОСББ вкрай погано. На цьому питанні загострює увагу і влада міста. Доріжки розчищаються по мінімуму, а то й взагалі – їх протоптують люди.
Здавалося б, яка різниця? Люди, що хотіли – те й мають. Але справа в іншому, місто живе не по частинах, а як єдиний організм. Тож, і враження від нього складається комплексно.
ОСББ не можуть фінансово, або організаційно забезпечити порядок, їм на допомогу приходить Бучанське управління житлово-комунального господарства. Причому, безкоштовно, що також не влаштовує виконавців (через понесені збитки) і не може тривати постійно.
Звісно, мова не йде абсолютно про всі об’єднання. У деяких можна ще вчитися. Але по відношенню до більшості ОСББ – ситуація саме така.
Це питання під час зустрічі з депутатами піднімав і Бучанський міський голова Анатолій Федорук.
За його словами, коли випав сніг, то спільно з відділом благоустрою вирішили обійти всі ОСББ в місті, особливо новостворені, і подивитися яким чином вони реагують на розчистку і прибирання прибудинкової території.
І побачили, що жодне з ОСББ, кооперативів – «палець об палець» не вдарило і навіть документально не оформило договори із фізичними особами, які мають техніку і механізми для розчистки. Та й двірники, які є в них по штату, не належним чином прибирають свою територію.
«На жаль, у нас ОСББ створюються лише з єдиною метою – зібрати кошти і виплатити собі заробітну плату. Тож, давайте в комплексі підходити до даного питання, щоб не було: хтось отримує зарплату, а комунальна служба, або інші приватні організації, які наймає Бучанська міська рада, їздять і чистять їхні території.
Наше завдання – всіляко підтримати ініціативи створення ОСББ і відійти від тієї пагубної «радянщини» у вигляді ЖЕКів.
Але є такі ОСББ, де – «нуль» механізмів, людей, крім директора і бухгалтера, які зареєстровані в Києві, і «нуль» сплати податків до місцевого бюджету. Ось – і всі реалії.
Сьогодні хороший «БУЖКГ» чи поганий, в плані виконання своїх обов’язків, але ми маємо 670 тис. грн. прибуткового податку з громадян до місцевого бюджету. Крім того, ми маємо механізми, техніку, працевлаштованих людей (163 особи), які трудяться на підприємстві» - констатував міський голова.
Як було зазначено, житловий фонд потрібно передавати на обслуговування тим ОСББ і приватним структурам, які справді мають засоби, техніку і можуть їх експлуатувати. Або, принаймні, покажуть перспективу, як в короткий термін вони це планують зробити. Адже роздати, а потім усе це заново відновлювати – буде набагато складніше.
Баченням даної ситуації поцікавилися і в начальника КП «БУЖКГ» Володимира Кравчука.
«Відверто кажучи, ми не слідкуємо за тим, як прибирають ОСББ, бо своїх справ вистачає. Єдине, що скажу напевне – нас, як надавача послуги, вони не наймають. Крім того, всі дороги, під’їзди, які ведуть до будинків ОСББ – «БУЖКГ» прибирали за власний кошт, розчищали територію», - каже комунальник
- Чому, вони цього не роблять?
- Як правило, коли випадає сніг, то вони розчищають лише доріжку, якою ходять і на тому все. Більш глобальне прибирання не ведеться і навіть машини, як правило, стоять у заметах.
Наприклад, декілька днів тому саме ЖЕК вів прибирання біля багатоповерхівки по вул. Пушкінській, хоча витрати ніхто не відшкодує. Але шкода людей.
Вони акумулюють свої гроші, заощаджують, хоча тарифи на послуги у них більші. Така ситуація практично кожен рік.
- Скільки в місті є ОСББ?
- Сьогодні в місті нараховується 15 ЖБК, ОСББ, кооперативних будинків.
- Чи були спроби співпрацювати з ними?
- Періодично намагаємося налагодити діалог. Зокрема, спілкувалися з головами ОСББ, щоб вони укладали договори, винаймали у нас техніку, щоб разом підтримувати місто в чистоті. Але результату ці розмови не дали. Скаржаться, що в них немає людей, сантехніків, аварійної служби. Як правило, є один двірник, але він не встигає належним чином прибрати всю прибудинкову територію. І це питання не лише прибирання тротуарів від снігу, але комплексне – багатьох сфер надання житлово-комунальних послуг. Наприклад, аналогічні труднощі виникають з вивозом сміття, контейнерними майданчиками.
Але така ситуація не може завжди «зависати» у повітрі. Якщо проблема справді довго існує – її потрібно вирішувати. Як саме – це повинні з’ясувати спеціалісти відповідних служб і самі комунальники, не виходячи із правового поля. Чи обмеження у довідках, чи «позбавлення» комунальної підтримки – вирішувати їм.
Та, насамперед, потрібно сісти за стіл переговорів і вислухати один одного, щоб якомога швидше налагодити мирне існування, яке б пішло на користь споживачам їхніх послуг.
Принаймні, це стало б розумним і логічним кроком…