» » » Теплопостачання в Бучі: реалії та перспективи

Теплопостачання в Бучі: реалії та перспективи

Декілька тижнів тому у місті розпочався опалювальний сезон. Тож, бучанці вже встигли оцінити рівень послуг, які надають теплопостачальні організації. Поки що все зводиться до того, що зиму зустрінемо без проблем і неприємних сюрпризів.

Сьогодні 80% котелень в Бучі обслуговує комунальне підприємство «Теплокомунсервіс». Свою репутацію воно здобувало роками і не планує втрачати завойовані позиції. Про успішну діяльність говорять і численні нагороди. Два роки поспіль (у 2009 році та в 2010 році) підприємство перемагало у всеукраїнському конкурсі в номінації «Лідер галузі». Головні параметри, які враховувалися під час визначення переможців, це – енергозбереження та впровадження енергозберігаючих технологій. А у 2011 році отримали гран-прі загальнонаціонального конкурсу «Вища проба».

Проте, головне не відзнаки і медалі, а та робота, яка направлена на комфорт людей. Адже почали вирішуватися питання, які не розглядалися роками.
Разом з тим, керівництво не заперечує факту існування негараздів. Проблеми є, але їх намагаються максимально вирішувати.

Сучасний «Теплокомунсервіс» використовує нові технології та при цьому не відкидає позитивний досвід попередніх напрацювань. Модернізується господарство, будуються нові котельні. Кожен об’єкт – то маленьке господарство. Скрізь – благоустрій територій, чистота і порядок, адже належне господарювання починається із дрібниць і деталей.
Про розвиток комунальної галузі в місті, тарифи, зміни у роботі та напрацювання на майбутнє – спілкувалися з директором КП «Теплокомунсервіс» Сергієм Пирчем.

- Сергію Віталійовичу, наскільки відомо, сфера вашого обслуговування тепер дещо розширилася?
- У нашому підпорядкуванні перебувають 16 бучанських котелень. Маю на увазі й ті, які нещодавно Ірпінська міська рада передала на баланс міста Бучі. Дві з них ми експлуатували раніше (по вул. Кірова, 84 і вул. Кірова, 144): провели реконструкцію, повністю замінили обладнання на нове. Ще три котельні (по вул. Чкалова, вул. Комсомольській і по вул. Тарасівській) – нові для нас об’єкти, але ми вже займаємося питанням їх модернізації. Зокрема, розділили з’єднані між собою котельні по вул. Чкалова і вул. Тарасівській, здійснили хімічну чистку. У результаті, по вул. Тарасівській підключаємо другий котел.

- Опалювальний сезон розпочали без проблем?
- Тепло у помешкання бучанців надійшло вчасно, за винятком зони, яку обслуговує котельня по вул. Чкалова (мікрорайон Мельники). Технічна частина цього об’єкту була погано підготовлена. Ми зіштовхнулися з поривом комунікацій і не могли набрати гідравлічний тиск. Значно ускладнювало ремонтні роботи велике розгалуження мережі: вона простягається по вул. Києво-Мироцькій, Малиновського, Чкалова та Вокзальній. Довелося навіть підключити спеціалістів зі спеціальним обладнанням і таким чином вийти на місце аварії. Зрештою, все благополучно закінчилося.

- У якому стані загалом перебувають зовнішні мережі міста?
- У переважній більшості – вони зношені. Але це глобальна проблема для країни в цілому. Потрохи будемо працювати і замінювати існуючі мережі. Зокрема, в цьому році повністю замінили тепломережі на житловому масиві по вул. Кірова, 218, 203, по вул. Водопровідна, 62. Проте на миттєве вирішення проблеми не слід розраховувати, бо для цього потрібні колосальні фінансові ресурси.


На фото: начальник котельні Сергій Магуй та
слюсар-електрик Микола Овчиніков.


Вартість такої котельні – близько 15 млн грн.


- Яким чином розвиваєте і модернізуєте господарство?
- На даний момент вводимо в дію котельню по вул. Кірова, 203-Е, яка була побудована в міжопалювальний період. Вона дасть змогу повністю відключитися від котельні, яка знаходиться по вул. Кірова, 144 (також провели її модернізацію) і 1,5 тисячі метрів трубомереж нестимуть тепло вже з нового об’єкту.
Також за допомогою кредиту придбали новий потужний котел у котельню по вул. Чкалова. Фактично вона зараз працює на одному котлі, і якщо той вийде з ладу, то події розгортатимуться за найгіршим сценарієм.
Наразі працюємо над розробкою проекту котельні по вул. Комсомольській, щоб провести її реконструкцію і замінити існуюче обладнання на сучасне.
Загалом існує багато програм, цікавих задумів, які поступово реалізовуємо. Допомагає в цьому і Бучанська міська рада – підтримує у починаннях, задає ритм роботі. Адже якщо відчуваєш чиюсь зацікавленість у власній праці, то й у колективу виникає ще більше бажання працювати і приносити користь.

- Наскільки важливим сьогодні є комплексний підхід до енергозбереження?
- Це один із головних принців економічної роботи теплопостачальних організацій, а відповідно – заощадження коштів населенням.
За підрахунками фахівців, в тих чи інших будинках може втрачатися від 10% до 20% теплової енергії. Це чималі збитки для комунальників і для споживачів послуги. Тому програма з теплозбереження передбачає утеплення фасадів будинків, ремонт тепломереж. Усе в комплексі дає гарні результати.
У центрі міста вже були проведені відповідні роботи, а «панельні» будинки частково почали утеплювати самі мешканці. Зараз все йде до того, що потрібно займатися енергозбереженням, раціонально використовувати ресурси. Зокрема, на нашому підприємстві розроблена і втілюється у життя програма енергозбереження, яка передбачає заміну застарілого обладнання на сучасне, з високим коефіцієнтом корисної дії, а також заміну зношених тепломереж на мережі із попередньо ізольованими трубами.

Побудована сучасна котельня біля комплексу
«Київміськбуду» (бульв. Б. Хмельницького) -
одна з найкращих у Київській області.


- Наразі піднімається питання експлуатації теплових лічильників. Що думаєте з цього приводу?
- Величина тарифу розраховується на температуру: - 21 градус Цельсія (це – найвища ціна). Якщо буде встановлено тепловий лічильник, то рахуватиметься фактичне споживання теплової енергії. Це означає, що людина буде сплачувати за спожите нею тепло, а не за середньоарифметичний показник.

- Чи планується подача гарячої води у помешкання бучанців?
- Ми надавали гарячу воду по всім даховим котельням протягом міжопалювального періоду (влітку). Проблема в тому, що мешканці будинків, в яких надається 100% послуг, розраховуються за теплоенергію невчасно і не завжди. Це призводить до того, що підприємство не може розрахуватися за енергоресурси – газ і електроенергію. На даний момент по Бучі боргові зобов’язання становлять близько 2,5 млн грн. Наприклад, по будинку Б. Хмельницького, 2 – 126 тис. грн боргу; по Б. Хмельницького, 4 – 326 тис. грн, по вул. Склозаводській, 30 – 129 тис. грн; вул. Нове шосе, 16 – 376 тис. грн заборгованості. Проблеми і в комерційному секторі – не всі магазини платять за спожите тепло. То, як в таких умовах можна плідно працювати?!
Що цікаво, переважно не сплачують жителі новобудов, в яких придбати квартиру – дуже дорого. Як показує досвід, найбільш дисциплінованими платниками за комунальні послуги є пенсіонери.
Відсутність проплати перед комунальною галуззю призводить до того, що несвоєчасно ремонтується обладнання, не виплачується працівникам зарплата.
Якщо б у нас були в обігу ці кошти, то можна було б вирішувати багато питань.

Котельня по вул. Кірова, 203–Е. Наразі ще ведуться косметичні
ремонтні роботи в приміщенні, але все обладнання
замінено на нове. Начальник котельні – Анатолій Дідок.



Встановлено новий котел на котельні по вул. Кірова, 144.


- Чи передбачається цьогорічне підвищення тарифів для населення?
- Тарифи найближчим часом підвищуватися не будуть, бо немає для того підстав. Зокрема, не було змін у вартості енергоресурсів. Крім того, зараз держава трохи відшкодуває теплопостачальникам різницю у собівартості послуги.
Оскільки Бучанська міська рада завчасно розглядала питання тарифної політики, тому ми не потрапили до «боргової ями», як інші регіони. Зараз знаходимося на такому рівні, що практично виходимо на собівартість надання послуги (за умови, що не буде підніматися ціна на газ і ми займатимемося енергозберігаючими технологіями). Тож, максимально намагатимемося стримувати тарифи, які є одними з найнижчих у Київській області.
У нас зараз два вектори тарифоутворення: для дахових котелень і для централізованого опалення.

- Прийнято вважати, що майбутнє – за молоддю. А чи залучаєте ви до роботи молодих спеціалістів?
- Звичайно. Протягом останніх років до нас прийшло працювати близько двадцяти фахівців віком до 35 років. Молодим кадрам у нас – «зелене світло», адже їм потрібно бути в цій країні. І це не пафос, а реалії життя.

- Як ставитеся до критики на свою адресу з боку громади?
- Якщо вона об’єктивна – то піде тільки на користь. Але хотів би зауважити: не можуть комунальні служби бути «крайніми» в усіх гріхах. Хіба винні в тому, що обдирається ізоляція на теплотрасах, ламаються ліфти, трощать двері і розмальовують під’їзди, кидають недопалки? Це все ми – українці, це – відображення нашої культури. І якщо кожен буде думати над своїми діями, то нам всім стане комфортніше жити.

- Який здобуток у роботі вважаєте найціннішим?
- Це – наш колектив, без якого б не було підприємства. Кожен працівник – на своєму місці, відповідально ставиться до своїх обов’язків і цінує робоче місце. Сьогодні у нас працюють 150 людей, за можливості намагаємося їх заохочувати, надавати «соціальний пакет».
До речі, КП «Теплокомунсервіс» зареєстроване в Бучі і сплачує податки до місцевого бюджету, тому ми також робимо свій внесок у розвиток міста в цілому.



фото автора
Людмила Гладська 
газета: «Бучанські новини» № 45 від 4 листопада 2011р.
Теплокомунсервіс
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 2
Додати коментар
serset

OFFline

  • serset (9)
  • Користувачі
  • 5 листопада 2011 13:23
"Ми надавали гарячу воду по всім даховим котельням протягом міжопалювального періоду (влітку)." - на Богдана Хмельницького 4 не надавали. І опалювальний період почався - вода 1 день є, 2 дні немає, 3 дні ледь тепла, потім знову немає, потім з'являється і вона такої якості... митися нею не хочеться. Хоча тариф драконівський, гарячої води, по суті, немає.

0
Віктор
"Шановний" Сергій Віталійович! Не смішіть і не обманюйте людей.
- тарифи у вашому підприємстві завищені, хотілося б знати як ви їх розраховуєте;
- хто придумав цілорічну абонентську плату і яким законодавчим актом вона передбачена;
- чому холодні рукосушилки і гаряче водопостачання працює з перебоями, гарячої води або нема, або її потрібно довго чекати;
- де акти виконаних робіт і акт готовності до опалювального сезону?
- колектив у вас не є хорошим надбанням судячи по його роботі по обслуговуванню будинку по вул.Києво-Мироцькій буд.104 В;
-коли ви звільните з роботи свою чорняву хамовиту бухгалтершу (офіс на вул. Пушкінській м.Буча),скільки вона буде принижувати людей?

Не хваліться своїми здобутками, негативу у вас вистачає.
Але будемо надіятись на краще, думаю що ви в стані виправити ситуацію на краще.

0
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.