» » » Робота та перспективи «Бучанського Бюро технічної інвентаризації»

Робота та перспективи «Бучанського Бюро технічної інвентаризації»

Нещодавно у Бучі було створене комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації». Тож, жителям міста випала нагода отримувати послугу не виїжджаючи за межі Бучі. Але сталося не так, як планувалося. Тривалий час БТІ працювало з перебоями і було недоступним для людей. Зараз ситуація змінилася на краще і необхідні громадянам документи можна оформити в повному обсязі.

Тож, як працює сьогодні БТІ, які послуги надає бучанцями та які завдання стоять на часі – розповідає директор цього підприємства Микола Глущенко.

- Миколо Миколайовичу, коли і за яких умов було створено «Бучанське БТІ»?
- Підприємство було зареєстровано Бучанською міською радою 10 квітня 2008 року. Приблизно рік воно працювало нестабільно, а після цього його робота й зовсім зупинилася. Така ситуація була зумовлена юридичними моментами. Справа в тому, що в 2009 році відбулися судові тяжби за позовом комунального підприємства Київської облради «Ірпінське БТІ» до державного підприємства «Інформаційний центр». У цій суперечці «Бучанське БТІ» виступало третьою особою і було позбавлене доступу до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно. Тобто, ми не могли здійснювати державну реєстрацію на території Бучі та формувати власний архів.

- Чому так сталося?
- Зона обслуговування нашого міста на той час відносилася до «Ірпінського бюро технічної інвентаризації». Зрозуміло, що сусідам було невигідне наше відокремлення і початок самостійної діяльності. Вони втрачали клієнтів. Тож, і почалася ця «тяжба».
Але у серпні 2010 року було делеговано повноваження Київській облраді та Київській облдержадміністрації щодо управління комунальним підприємством «Бучанське БТІ». Місяць потому рішенням Київської обласної ради було делеговано повноваження на управління нашим підприємством – Київській обласній державній адміністрації. Та, в свою чергу, своїм розпорядженням делегувала повноваження Головному управлінню житлово-комунального господарства області. Зрештою, у жовтні минулого року нам були передані реєстрові та алфавітні книги по місту Бучі від «Ірпінського БТІ».
І з 16 листопада 2010 року наше підприємство було підключено до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно для здійснення державної реєстрації прав власності. Можна сказати, що з того часу й почалася повноцінна робота БТІ у Бучі.

- Кому ви зараз підпорядковуєтеся і скільки архівних справ вже маєте на обліку?
- Ми підпорядковані різним структурам, але засновником, як і раніше, є Бучанська міська рада.
Зазначу, що від попередників нам залишилося у «спадок» 260 справ, за які ті взяли аванс, але так і не виконали роботу. Ми вирішили цю проблему і виготовили людям необхідні документи.
Сьогодні на підприємстві працює 16 чоловік. Поки що нових кадрів не можемо запросити, бо потрібно придбати ще оргтехніку, ліцензійні програми тощо. Адже підприємство молоде і потребує розвитку.
Зараз у нас вже сформувався власний архів, а також були передані всі архівні справи бучанців, що знаходилися у «відомстві» «Ірпінського БТІ». Сьогодні маємо близько чотирьох тисяч справ. Тож, жителі міста відтепер можуть спокійно приходити до нас за послугою.

- Безгосподарські об’єкти чи напівзруйновані також перебувають у вас на обліку?
- Такі споруди все рівно колись комусь належали, тому у них є власник.
Загалом ми робимо інвентаризацію усіх нерухомих об’єктів, щоб знати де вони, в якому стані.

- У чому ж полягає робота БТІ? Чому до вас потрібно приходити?
- Тому що необхідно проводити інвентаризацію майна, яке є у власності громадян. Якщо воно не буде занесене до спеціального реєстру, то людина не зможе провести будь-які нотаріальні дії (дарування, спадок тощо).

- Якщо раніше жителі Бучі проходили інвентаризацію в «Ірпінському БТІ», тепер їм потрібно перереєстровуватися на місці?
- Громадяни повинні пройти поточну інвентаризацію. Ця процедура здійснюється згідно тимчасового Положення про порядок державної реєстрації прав власності та інших речових прав на нерухоме майно, зареєстрованого Міністерством юстиції. У рамках правового поля ми не можемо діяти інакше. Але дана процедура – спрощена і відрізняється від звичайної інвентаризації.
Крім того, якщо з якоїсь причини в людини немає документів з БТІ (були втрачені, пошкоджені), то їх також потрібно відновлювати.

- Скільки часу в середньому займає процедура виготовлення документів?
- Проведення інвентаризації та виготовлення технічного паспорту займає 30 робочих днів. До цього ще додаються 14 робочих днів на реєстрацію документів. Проте намагаємося входити у положення людей, бо є літні, хворі громадяни. Тому їхні замовлення намагаємося виконати якомога швидше. Адже всі ми люди і повинні допомагати один одному.

- Чи може громадянин отримати у вас документи, якщо він здійснив самовільну забудову?
- Ми нічого не узаконюємо. Так, можемо провести технічну інвентаризацію і вказати в техпаспорті, що будинок був побудований самовільно (або знаходиться в стадії будівництва). Узаконити цей об’єкт чи прийняти рішення про його знесення – уже в компетенції інших служб, які повинні займатися і контролювати дане питання. І лише в разі їх позитивного рішення про визнання забудови, громадянин приходить до нас і ми видаємо йому свідоцтво на право власності.

- Чи буде якась реорганізація, зміни у роботі підприємства?
- З 1 січня 2012 року у деяких структур (Держкомзему, БТІ, ДРАЦС) передбачається забрати частину повноважень і створити окрему службу – реєстраційний департамент (займатиметься лише реєстрацією прав). Яким чином це відобразиться на нашій роботі –поки що складно прогнозувати.
Але за попередніми даними, нова установа складатиметься з 10 осіб і обслуговуватиме міста Бучу, Ірпінь та весь наш регіон. На мою думку, така кількість персоналу навряд чи зможе впоратися з великим об’ємом робіт. Та й громадянам не зручно з усього регіону добиратися до якогось населеного пункту. Тож, що з того вийде, покаже час.

- З якими об’єктами в «масштабах міста» ви зараз працюєте?
- Протягом останнього часу найзначимішим об’єктом, який взяли на облік, був багатоквартирний житловий будинок по вул. Нове Шосе (ХК «Київміськбуд»).
На черзі інвентаризація двох секцій багатоповерхової новобудови по вул. Чкалова (ЗАТ «Меліоратор»). Крім того, має бути взято на облік багатоквартирний будинок, що зводиться по вул. Центральній («Південзахідтрансбуд»). Також укладені угоди на 19 об’єктів, за якими найближчим часом будемо робити інвентаризацію.
Усі процедури намагаємося провести у максимально стислі строки. Тож, працювали і будемо надалі плідно співпрацювати з Бучанською міською радою.




Фото автора
Людмила Гладська 
газета: "Бучанські новини" №26 від 8 липня 2011 року
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.