«Дорога не прощає помилок»

Усі ми є учасниками дорожнього руху – водіями або пішоходами. Це значить, що безпека на автошляхах стосується кожного й ігнорувати питання дотримання правил дорожнього руху не варто. На жаль, маємо не таку вже й втішну картину дорожньо-транспортних пригод у регіоні. Про причини аварій, підбиття підсумків за рік, що минув, а також про перспективи вдосконалення вулично-шляхової мережі міста розповідає начальник відділення ДАІ по обслуговуванню Ірпінського регіону та міста Бучі Олександр Куделя.

- Олександре Івановичу, підводячи підсумки минулого року, що можете сказати про роботу працівників Державтоінспекції?
- Рік був дуже складним і позначився змінами на державному рівні. Посилилися вимоги до Державтоінспекції, багато чого залежало від принциповості дій наших працівників. І, мабуть, це на краще. Я вважаю, що Державтоінспекція – це той підрозділ, завдяки якому оцінюють роботу міліції в цілому.
Моя особиста позиція, як керівника, наступна: ми працюємо, отримуємо заробітну плату завдяки тому, що громадяни сплачують податки і наповнюють бюджет. Тому кожен із нас повинен підходити до водія, в першу чергу, як до людини, до особистості. Але разом із тим, порушуючи правила дорожнього руху, громадянин має нести за це відповідальність. Про це також не слід забувати.

- Якось удосконалюєте відділення?
- Так, сьогодні робимо все для того, щоб модернізувати нашу службу. Наприклад, нещодавно поповнили існуючу базу чотирма комп'ютерами. Завдяки Бучанському міському голові Анатолію Федоруку придбали пристрій для вимірювання стану сп’яніння водія – алкотестер драгер. Намагаємося співпрацювати з владою, бо робимо спільну справу щодо покращення добробуту жителів, збереження їхнього життя і здоров'я.
Основна оцінка діяльності ДАІ – зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод на обслуговуваних територіях. З цією метою проводимо профілактичну роботу, працюємо з дітьми. Адже спілкування і роз'яснення можуть бути ефективнішими і дати кращі результати, ніж притягнення до адміністративної відповідальності.

- Про що говорить статистика дорожньо-транспортних пригод у регіоні? Які порушення, зазвичай, найбільше роблять водії?
- Протягом 2010 року нашими працівниками було складено 4665 протоколів про порушення правил дорожнього руху в Ірпінському регіоні та місті Бучі. У переважній більшості, це порушення – правил зупинки стоянки (1022 випадки), вимог дорожніх знаків (573 випадки), правил обгону (231 випадки), проїзд на заборонений сигнал світлофору (66 випадків), виїзд на заборонений сигнал залізничного переїзду (107 випадків) та ін. 381 водія було зупинено через керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння. Крім того, різкі перепади температури, які були зафіксовані в минулому році, негативно позначалися на самопочутті водіїв, що також певною мірою впливало на виникнення дорожньо-транспортних пригод.

Але якщо в 2009 році від ДТП загинуло 9 осіб, то в 2010 році – 8 осіб. Різниця на перший погляд незначна, але вагома, бо мова йде про життя людини. Впродовж 2010 року було зафіксовано 4 випадки ДТП за участю дітей. На жаль, в селищі Коцюбинському одна дитина загинула. Тому звертаюся до батьків, щоб вони були пильними, коли відпускають дітей самих гратися на вулиці. Потрібно навчати малечу правил поведінки та постійно нагадувати про небезпеку, яка може виникнути на вулично-шляховій мережі. Пам'ятайте, дорога не прощає помилок!

- Останнім часом вами було проведено чимало соціальних акцій. З чим пов'язана така ініціатива?
- Переважно ми приїжджаємо в школи, інтернати й проводимо з дітьми бесіди, відкриті уроки. Наше завдання – виховати з них свідомих добропорядних громадян. Адже якщо прищепити елементарні правила поведінки змалку, то людина пронесе їх через усе життя і буде дотримуватися.

- Планується затвердити нові правила дорожнього руху. В чому буде їхня головна відмінність від попереднього законодавства?
- Основа правил дорожнього руху не зміниться. Нововведення будуть прописані в частині несення водієм відповідальності. Передбачається розділити водіїв на категорії – тих, хто перевозить пасажирів, небезпечні вантажі та ін. Тобто, до них будуть більші вимоги, уважніше ставлення. Такі водії нестимуть й серйознішу відповідальність у разі порушення правил.

- Які завдання стоять перед службою ДАІ в регіоні під час підготовки до Євро-2012?
- Державтоінспекція поступово готується до цієї події. Зокрема, наші працівники почали вивчати англійську мову, щоб полегшити спілкування з приїжджими та надати їм, у разі потреби, допомогу. І ті конкретні вимоги, які ставляться державою під час підготовки до Євро-2012, будуть нами виконуватися. Навіть якщо не буде коштів, переконаний, що всі питання вдасться вирішити на благо людей.

- Як ви оцінюєте стан вулично-шляхової мережі Бучі? Які маєте плани щодо її покращення?
- Загалом вулично-шляхова мережа в Бучі – у задовільному стані: є служби, які працюють, люди, які відповідають за свою роботу. Разом з тим, буде постійно проводитися її удосконалення. Сьогодні досить проблемною в Бучі залишається вул. Кірова – там траплялися непоодинокі випадки ДТП. Ми займаємося питанням: на даній території потрібно встановити декілька «лежачих поліцейських», покращити освітлення та облаштувати тротуарні доріжки.

Також хотілося у співпраці з місцевими радами вже в 2011 році зробити схему організації дорожнього руху Ірпінського регіону та міста Бучі. Це дуже великі кошти, але даний проект піде на користь громаді. Схема дасть змогу більш правильно розмістити дорожні знаки, розставити «лежачі поліцейські», упорядкувати систему вулично-шляхової мережі, дотримуватися усіх норм і стандартів тощо. Потрібно вдосконалювати роботу Державтоінспекції: залучати автоматизовані системи для виявлення грубих порушень правил дорожнього руху. Цим ми зменшимо людський фактор в плані спілкування водія з працівником ДАІ. Так що працювати є над чим і будемо поступово втілювати задумане у життя.

Розпочався новий рік. Тож, хочу привітати громадян з новорічно-різдвяними святами та побажати щастя, злагоди у родинах, достатку. І не буде зайвим в черговий раз нагадати: дотримуйтесь правил дорожнього руху, бережіть себе і будьте здорові!

Довідка
Олександр Іванович Куделя народився у 1981 році. Закінчив факультет податкової міліції Національного університету державної податкової служби України. Працював слідчим податкової міліції, після цього – в управлінні ДАІ Київської області. Був начальником ДАІ Бородянського району. Ніс службу старшого державтоінспектора відділення ДАІ по обслуговуванню Ірпінського регіону та міста Бучі, а в 2010 році був призначений на посаду начальника цього відділення.
Людмила Гладська 
газета: "Бучанські новини" №2 від 21 січня 2011 року
 Інші новини по темі:
Аварійність на дорогах приірпіння зросла

Аварійність на дорогах приірпіння зросла

Ірпінський вісник
Правила дорожнього руху є правилами життя

Правила дорожнього руху є правилами життя

Бучанські новини
Нове у роботі Державтоінспекції

Нове у роботі Державтоінспекції

Буча та регіон
Безпечність бучанських переїздів

Безпечність бучанських переїздів

Бучанські новини
Державтоінспекція Київської області нагадує водіям: Вмикайте фари!

Державтоінспекція Київської області нагадує водіям: Вмикайте фари!

Суспільство
Ірпінь: У планах - вулиці з одностороннім рухом

Ірпінь: У планах - вулиці з одностороннім рухом

Ірпінський вісник
Дітей навчали поведінці на дорозі

Дітей навчали поведінці на дорозі

Буча та регіон
ДАІ роз`яснює: Європротокол заощадить час

ДАІ роз`яснює: Європротокол заощадить час

Ірпінський вісник
Працівники ДАІ провели зі школярами урок-гру

Працівники ДАІ провели зі школярами урок-гру

Буча та регіон
Зросла аварійність на пасажирському транспорті

Зросла аварійність на пасажирському транспорті

Ірпінський вісник
Смерть на пішохідному переході

Смерть на пішохідному переході

Бучанські новини
Про безпеку руху

Про безпеку руху

Бучанські новини
Юні митці з Бучі перемагають на конкурсах

Юні митці з Бучі перемагають на конкурсах

Буча та регіон
ДАІ провели День безпеки дорожнього руху...

ДАІ провели День безпеки дорожнього руху...

Буча та регіон
Молоде покоління за безпеку руху!

Молоде покоління за безпеку руху!

відділ освіти
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.