
- Це не зовсім так. Мої повноваження як народного депутата України поширюються на територію всієї України. Разом із тим, згідно з Законом України «Про статус народного депутата України», кожний народний обранець закріплюється за певним виборчим округом.
Рішенням фракції Партії регіонів у Верховній Раді мене закріпили за 96 виборчим округом, до складу якого входять міста Ірпінь, Буча, селища міського типу Ворзель, Гостомель, Коцюбинське та Києво-Святошинський район. Я пишаюсь тим, що мені довірили дуже почесну місію - працювати саме у цьому, дуже не простому, по-суті столичному окрузі.
Я добре знаю, що собою являє влада на місцях, також я володію повною інформацією про всі проблеми, які мають місце в регіоні, налаштований на те, щоб спільними зусиллями разом з вами їх вирішувати.
Незважаючи на те, що мене закріпили за округом у червні 2010 року, вже зроблено немало. Нещодавно я провів наради за участю міських і селищних голів, голів районної ради та державної адміністрації, представників органів місцевої державної влади і місцевого самоврядування, правоохоронних органів, керівників установ, підприємств та закладів, громадськості. Були обговорені найбільш «болючі» проблеми регіону, визначені конкретні шляхи щодо їх розв'язання, визначений порядок взаємодії.
Особливу увагу приділяю роботі з людьми. Кожний має можливість зі своїми проханнями звернутися до мене особисто. Жодне звернення не залишиться поза увагою. Для зручності громадян вже відкрито 14 громадських приймалень народного депутата України, в приміщеннях яких також працюють «юридичні клініки», де викладачі та студенти юридичного факультету Національного університету державної податкової служби України надають безкоштовні юридичні консультації усім громадянам, а також представляють їх інтереси у судах та інших органах державної влади.
Про зроблене та плани на майбутнє можна ще багато говорити, але це ми зробимо наступного разу.
Що стосується безпосередньо Ірпінського регіону. Хочу сказати: я люблю цю землю і людей, які на ній живуть, я дуже радий тому, що саме в Ірпені знаходиться Національний університет державної податкової служби України, з яким пов'язане усе своє свідоме життя. Запевняю вас, що я буду робити все можливе для того, щоб наш прекрасний край процвітав і надалі, а люди жили в ньому щасливими і заможними.
- Нині точиться багато розмов навколо об'їзної дороги. Дехто скептично заявляє: її будівництво не під силу навіть і Петру Мельнику. Інші кажуть: якщо Петро Володимирович береться за справу, то доведе до кінця. Отож проінформуйте наших читачів, на якому етапі будівництво цієї дороги?
- У 2006 році побудовано та здано в експлуатацію частину чотирисмугового шосе протяжністю 3,2 км автомобільної дороги Київ-Ірпінь; на решту ділянок автомобільної дороги виготовлено та затверджено в установленому порядку проектно-кошторисну документацію.
Усвідомлюючи, що Київ та область прийматиме найбільшу в Україні кількість туристів з нагоди чемпіонату Європи з футболу 2012 року, на Київщині заплановано будівництво спортивних і туристичних об'єктів, реконструкцію старих і спорудження нових доріг. Кабінет Міністрів України 14 квітня 2010 року прийняв у новій редакції Державну цільову програму підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, якою, зокрема, передбачено:
- будівництво та утримання автомобільної дороги Київ - Ірпінь, а саме на ділянці по вул. Карла Маркса, від вул. Пушкін- ської до вул. Північної та від житлового масиву Романівка - м. Ірпінь з прогнозними обсягами фінансування за рахунок коштів державного бюджету в розмірі 52 млн. гривень, із них на 2010 рік виділено 26 млн. гривень;
- будівництво та утримання автомобільної дороги Київ-Ірпінь, а саме на ділянці від вул. Генерала Наумова (житловий масив Новобіличі) до житлового масиву Романівка - м. Ірпінь з прогнозними обсягами фінансування за рахунок коштів державного бюджету в розмірі 95,9 млн. гривень, із них на 2010 рік виділено 45,95 млн. гривень.
Безперечно, участь міста у підготовці до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу є базовим чинником для створення сприятливого бізнес-клімату, залучення інвестицій, розвитку комунальної інфраструктури і рекреації, індустрії відпочинку та розваг міста та Ірпінського регіону в цілому, надасть поштовх до перетворення міста й території, що його оточує, на популярне місце відпочинку для чітко визначених груп споживачів на ринку оздоровчих, розважальних послуг та організованого дозвілля і не повинна обмежуватись лише будівництвом автомобільної дороги Київ - Ірпінь.
Проте зазначені зміни не можливі без спільних зусиль місцевої влади і підприємницьких кіл, пошуку нових, творчих підходів до перетворення міста та залучення до роботи у виконавчих органах міської ради відповідних фахівців.
- Петре Володимировичу! Кажуть, що Ви порушуєте законодавство, сидячи відразу на двох стільцях - Ви є ректор Національного університету податкової служби України і водночас народний депутатом.
- Ніякого порушення законодавства немає! Згідно із Законом України «Про вищу освіту», посада ректора вищого навчального закладу третього і четвертого рівнів акредитації передбачає виконання організаційно-розпорядчих функцій (ст. 32) та науково-педагогічних функцій (ст. 48 Закону). За прямою вказівкою цього Закону посада ректора віднесена до посад науково-педагогічних працівників. У свою чергу, Закон України «Про статус народного депутата України» (ст. З) не дозволяє народному депутату займатися «будь-якою, крім депутатської, оплачуваною роботою, за винятком викладацької, наукової та творчої діяльності». Тому ДПА України видала наказ, згідно з яким моя робота з виконання організаційно-розпорядчих функцій ректора зовсім не оплачується. А викладацька і наукова робота оплачується лише за фактично витрачені години і отриманий результат - читання лекцій, участь в роботі державних екзаменаційних комісій, проведення наукових конференцій тощо. Якщо читачам газети це обов'язково треба знати, то скажу: у березні-травні ц. р. я в університеті не отримав ні копійки, а в червні заробив близько 400 грн.
- У ЗМІ, в тому числі центральних, з'явилась інформація про те, що Коцюбинське може бути приєднане до Києва. Можете детальніше про це розповісти?
- Коцюбинське не буде об'єднане з Києвом, навпаки - забере у Києва статус обласного центру. Безумовно, не саме селище самотужки, а разом з Ірпенем та іншими населеними пунктами Ірпінського регіону.
Я вніс і зареєстрував у Верховній Раді України проект постанови, в якій записано: «Утворити в Київській області місто Ірпінь за рахунок об'єднання і в межах існуючих міст Буча, Ірпінь з селищами міського типу Ворзель, Гостомель, Коцюбинське та надати йому статус адміністративного центру області». Слід сказати, що цей стислий за змістом законопроект вміщує багаторічний досвід державно-правового експерименту розвитку місцевого самоврядування в нашому регіоні. Крім того, проаналізовані наявні проблеми, пов'язані з тим, що ще з радянських часів столиця України м. Київ одночасно має статус адміністративного центру Київської області та адміністративного центру Києво-Святошинського району. Це створює правові та організаційні складності у функціонуванні відповідних органів управління, спричиняє зайві економічні витрати як державних і комунальних установ, організацій, так і жителів Київської області, які вимушені розшукувати необхідні установи по всій території міста Києва, створює додаткове транспортне навантаження. А візьміть такий факт: усі чиновники обласних установ і самі обласні установи, організації, підприємства як юридичні особи сплачують податки і збори не до обласного, а до Київського міського бюджету.
Метою цього законопроекту є вирішення багатьох з указаних та інших проблем.
- Ви публічно неодноразово висловлювалися: «Відокремлення Бучі було помилкою». Можете детальніше про це розповісти?
- Окремі аспекти цього питання я вже висвітлив при відповіді на попереднє. Додам наступне.
Починаючи з 1962 року, тобто майже півстоліття м. Ірпінь, селища міського типу Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське утворювали єдину адміністративну одиницю - Ірпінський регіон (хоча самого цього терміну законодавство і не використовувало). За ці роки склався єдиний комплекс інфраструктури забезпечення громад міста і селищ комунальними та іншими послугами. Після віднесення у 2006 р. селища Буча до категорії міст виникли процеси дублювання окремих комунальних служб, утруднення доступу до медичної допомоги та інші проблеми забезпечення життєдіяльності громад. Взяти хоча б бюро технічної інвентаризації. Протягом усіх цих років комунальне підприємство Київської обласної ради «Ірпінське бюро технічної інвентаризації» обслуговувало населені пункти Ірпінського регіону. Зараз замість відкриття в законний спосіб філії в місті Бучі утворили власне «Бучанське бюро технічної інвентаризації». Так, це зробили, а бази даних на об'єкти нерухомості немає. Розпочалися «наїзди» на Ірпінське БТІ з метою забрати у них їх власність - архіви. Безумовно, можна розірвати навпіл усі архіви, інвентаризаційні справи, алфавітні книги. Але немає сумнівів, що це спричинить дезорганізацію роботи, створить умови як для помилок, так і для прямих зловживань. Тому краще не робити цього, а навпаки, об'єднатися, щоб стати сильнішими, заможнішими, разом отримати статус обласного центру.
- Щиро вдячний, Петре Володимировичу, за змістовне інтерв'ю!