В Україні на залізницях в результаті нещасних випадків щодоби гине від 1 до 5 чоловік (разом з самогубцями). Щорічно з різних причин травмується близько тисячі людей, більше двох третин з них помирають.
В суботу, 13 березня, в Бучі стався другий за останні кілька тижнів нещасний випадок на залізниці. І якщо у першому - жінку збив маневровий поїзд, під час переходу через колії на переїзді, і нещасна загинула від тяжких травм, то в другому все було набагато жахливіше. На шаленій швидкості товарний поїзд просто зніс молоду дівчину при переході біля перону. Свідки розповідають, що люди з перону намагалися її зупинити, проте навушники і, мабуть, гучні ритми з них завадили почути їхні голоси, як і гуркіт коліс неминучої смерті, що наближалася... На шмаття! Рештки збирали аж до Лісової Бучі...
Необачна поспішність, нерозважливість, ігнорування простих правил поведінки, зловживання спиртним та іншими «стимуляторами сміливості» у взаємовідносинах людини і залізниці перетворюються з теоретичних небезпек в каральну гільйотину, зустріч з якою майже гарантує смерть або каліцтво. Згадані фактори стають причиною майже 80% нещасних випадків на залізниці.
Часто смерть трапляється після потрапляння людини в простір між поїздами, що їдуть.
Інший чинник поповнення скорботного списку жертв залізничних небезпек - катання на «електричках» та товарняках (нерідко тим займаються розкрадачі вантажів) і ураження електрострумом.
Про те, наскільки великим є число «несвідомих» українців, красномовно свідчать дані по Південно-Західній залізниці. Протягом 2009 року наряди патрульної служби з об'єктів згаданої дороги вилучили майже 47 тисяч порушників правил поведінки (напідпитку - дві третини), до відповідальності притягнуто близько 10,7 тисяч. Більшість відбулися штрафом. Втім, це верхівка айсберга – перейшли залізничні колії у недозволеному місці (напевно, важко знайти українця, який не зробив це хоча б раз в житті), та й середній розмір штрафу (від 1 до 3 неоподаткованих «мінімумів») не ламає ситуацію.
Проблема комплексна. Її існування підтримують не лише брак коштів на спорудження належної кількості наземних, підземних і надземних переходів, встановлення захисних огороджень і організацію кращої системи воєнізованої охорони (в ідеалі вона повинна бути навіть на перегонах), а, здебільшого, аспекти культури.
Тобто співгромадяни ігнорують всілякі страхи і сміховинні штрафи, не користуючись навіть існуючими переходами, таким чином скорочуючи шлях до перону (відповідно - і до могили). Звичайно, можна дискутувати, що іноді згадані переходи розташовані в незручних місцях, далеко від вокзалу, зупинок автобусів, що ними важко користуватися людям похилого віку, інвалідам. Та вибору немає: про якісь дискусії непросто говорити з тими, чиї рідні загинули під локомотивами (людей практично розриває на шматки), а хто вижив, дуже шкодує за втраченим здоров'ям...
Зауважте, не дивлячись на потужні освітлювальні прилади локомотивів, в несприятливих погодних умовах, коли йде дощ, в снігопад, сильний туман, якщо це трапляється ще й вночі, машиніст має обмежений огляд. Тобто, можливостей запобігти небажаним наслідкам залишається небагато.
Нагадаємо елементарні правила безпеки, яких треба дотримуватися, щоб не зіткнутися з неприємностями, перебуваючи на залізниці.
• Не перебігати колії у невстановлених місцях, особливо якщо наближається поїзд (критичною вважається відстань менше 400 м);
• Якщо ви вже опинилися поблизу поїзда, що наближається, треба, переконавшись, що ніякої іншої загрози немає (наприклад, інший потяг), якнайдалі відскочити і припасти до землі, щоб повітряною хвилею не підкинуло під колеса;
• Не можна залазити на дахи вагонів;
• При наближенні поїзда не можна виходити за обмежувальну смугу на платформі до повної його зупинки;
• Посадку (висадку) у вагони здійснюйте тільки після повної зупинки поїзда, з боку перону або посадочної платформи;
• При наближенні поїзда тримаєте дітей за руки або на руках. Не залишайте їх без нагляду на посадкових платформах і у вагонах;
• Не залишайте без уваги випадки порушення правил поведінки на залізниці неповнолітніми;
• Переходьте залізничні колії тільки у встановлених місцях, переконавшись у відсутності поїзда, локомотива або вагонів;
• Не підлазити під вагонами.
Правила безпеки на залізничному транспорті вказують, що на станціях, де мостів і тунелів немає, пішоходи повинні переходити колії по спеціальних настилах, біля яких встановлені покажчики «Перехід через колії». Правила рекомендують стежити за звуковими сигналами, що подаються з локомотива, уважно слухати оголошення на станціях.
Також відзначимо, що коліями ходити не треба, як і наближатися до них ближче, ніж на п'ять метрів.
І головна порада - ведіть себе адекватно, не зловживайте спиртним.
Віктор Бондаренко
В суботу, 13 березня, в Бучі стався другий за останні кілька тижнів нещасний випадок на залізниці. І якщо у першому - жінку збив маневровий поїзд, під час переходу через колії на переїзді, і нещасна загинула від тяжких травм, то в другому все було набагато жахливіше. На шаленій швидкості товарний поїзд просто зніс молоду дівчину при переході біля перону. Свідки розповідають, що люди з перону намагалися її зупинити, проте навушники і, мабуть, гучні ритми з них завадили почути їхні голоси, як і гуркіт коліс неминучої смерті, що наближалася... На шмаття! Рештки збирали аж до Лісової Бучі...
Необачна поспішність, нерозважливість, ігнорування простих правил поведінки, зловживання спиртним та іншими «стимуляторами сміливості» у взаємовідносинах людини і залізниці перетворюються з теоретичних небезпек в каральну гільйотину, зустріч з якою майже гарантує смерть або каліцтво. Згадані фактори стають причиною майже 80% нещасних випадків на залізниці.
Часто смерть трапляється після потрапляння людини в простір між поїздами, що їдуть.
Інший чинник поповнення скорботного списку жертв залізничних небезпек - катання на «електричках» та товарняках (нерідко тим займаються розкрадачі вантажів) і ураження електрострумом.
Про те, наскільки великим є число «несвідомих» українців, красномовно свідчать дані по Південно-Західній залізниці. Протягом 2009 року наряди патрульної служби з об'єктів згаданої дороги вилучили майже 47 тисяч порушників правил поведінки (напідпитку - дві третини), до відповідальності притягнуто близько 10,7 тисяч. Більшість відбулися штрафом. Втім, це верхівка айсберга – перейшли залізничні колії у недозволеному місці (напевно, важко знайти українця, який не зробив це хоча б раз в житті), та й середній розмір штрафу (від 1 до 3 неоподаткованих «мінімумів») не ламає ситуацію.
Проблема комплексна. Її існування підтримують не лише брак коштів на спорудження належної кількості наземних, підземних і надземних переходів, встановлення захисних огороджень і організацію кращої системи воєнізованої охорони (в ідеалі вона повинна бути навіть на перегонах), а, здебільшого, аспекти культури.
Тобто співгромадяни ігнорують всілякі страхи і сміховинні штрафи, не користуючись навіть існуючими переходами, таким чином скорочуючи шлях до перону (відповідно - і до могили). Звичайно, можна дискутувати, що іноді згадані переходи розташовані в незручних місцях, далеко від вокзалу, зупинок автобусів, що ними важко користуватися людям похилого віку, інвалідам. Та вибору немає: про якісь дискусії непросто говорити з тими, чиї рідні загинули під локомотивами (людей практично розриває на шматки), а хто вижив, дуже шкодує за втраченим здоров'ям...
Зауважте, не дивлячись на потужні освітлювальні прилади локомотивів, в несприятливих погодних умовах, коли йде дощ, в снігопад, сильний туман, якщо це трапляється ще й вночі, машиніст має обмежений огляд. Тобто, можливостей запобігти небажаним наслідкам залишається небагато.
Нагадаємо елементарні правила безпеки, яких треба дотримуватися, щоб не зіткнутися з неприємностями, перебуваючи на залізниці.
• Не перебігати колії у невстановлених місцях, особливо якщо наближається поїзд (критичною вважається відстань менше 400 м);
• Якщо ви вже опинилися поблизу поїзда, що наближається, треба, переконавшись, що ніякої іншої загрози немає (наприклад, інший потяг), якнайдалі відскочити і припасти до землі, щоб повітряною хвилею не підкинуло під колеса;
• Не можна залазити на дахи вагонів;
• При наближенні поїзда не можна виходити за обмежувальну смугу на платформі до повної його зупинки;
• Посадку (висадку) у вагони здійснюйте тільки після повної зупинки поїзда, з боку перону або посадочної платформи;
• При наближенні поїзда тримаєте дітей за руки або на руках. Не залишайте їх без нагляду на посадкових платформах і у вагонах;
• Не залишайте без уваги випадки порушення правил поведінки на залізниці неповнолітніми;
• Переходьте залізничні колії тільки у встановлених місцях, переконавшись у відсутності поїзда, локомотива або вагонів;
• Не підлазити під вагонами.
Правила безпеки на залізничному транспорті вказують, що на станціях, де мостів і тунелів немає, пішоходи повинні переходити колії по спеціальних настилах, біля яких встановлені покажчики «Перехід через колії». Правила рекомендують стежити за звуковими сигналами, що подаються з локомотива, уважно слухати оголошення на станціях.
Також відзначимо, що коліями ходити не треба, як і наближатися до них ближче, ніж на п'ять метрів.
І головна порада - ведіть себе адекватно, не зловживайте спиртним.
Віктор Бондаренко