Здоров’я дитини в наших руках

Ще з самого народження дитина починає сприймати навколишній світ за допомогою очей. Вона хоче бачити все у яскравих, кольорових фарбах. Та, на жаль, все частіше зустрічаються діти, яким лікарі-офтальмологи ставлять невтішний діагноз: амбліопія, афакія, астигматизм, косоокість, міопія.

Що ж робити в такому випадку батькам? Адже дитина повинна рости, розвиватися, не почуватися відчуженою. До кого звернутися за допомогою? Ми – педагоги покликані допомогти батькам знайти правильні шляхи подолання цієї проблеми.
Працюючи вихователем тифлогрупи у дошкільному навчальному закладі №4 «Пролісок» з дітьми, які мають вади зору, я не раз переконувалася, чим раніше батьки починають діяти, чим швидше звертаються за допомогою до спеціалістів, тим кращий результат від надання кваліфікованої, корекційної допомоги.

Інтеграція дітей з порушенням зору в середовище здорових дітей є головною метою моєї роботи. Дитина не повинна відчувати себе відчуженою, тому в своїй групі намагаюся створити всі необхідні умови, щоб малюки навчилися жити в колективі, цікавилися інтересами однолітків, набували навиків самостійності в самообслуговуванні, іграх, навчальній діяльності.

Завдяки спільній роботі медиків, педагогів, психолога дітям надається комплексна допомога. Лікувально-відновлюючу роботу проводить медсестра-ортоптистка за призначенням і під контролем лікаря-офтальмолога. Корекційно-розвивальну роботу здійснює тифлопедагог. З дітьми працює психолог, який досліджує емоційний стан дитини, сприяє запобіганню накопичення негативних емоцій, допомагає адаптуватися до умов дошкільного навчального закладу і подолати труднощі у міжособистісних стосунках дітей. Малюки залюбки відвідують кабінети: офтальмологічний, ортоптичний, тифлопедагога, психолога. Плануючи свою роботу, беру до уваги всі рекомендації кваліфікованих спеціалістів, також враховую індивідуальні особливості розвитку та можливості кожної дитини.

Навчання і виховання дошкільників здійснюється за допомогою гри. Тому приміщення групової кімнати поділено на різні ігрові осередки. Діти з задоволенням граються в сюжетно-рольові, театралізовані, рухливі, дидактичні ігри. Не байдужі і до настільних ігор. Всю ігрову діяльність скеровую на розвиток пізнавальної активності. Діти з задоволенням приймають участь у спільних заходах, святах, розвагах.

Малюки, які знаходяться в тісному зв’язку з живою природою, отримують позитивну енергетику, стають її невід’ємною частинкою. Вони більш доброзичливі. Тому в куточку природи діти залюбки виконують трудові доручення, розвивають практичні вміння і навички.

Невід’ємною частиною виховного процесу є просвітницька робота з батьками. Для них проводжу консультації, бесіди, відкриті заняття. Батьки, відчуваючи допомогу і підтримку, завжди звертаються за порадою. Оскільки дуже важливо не просто виконати корегуючи вправи для очей, а зробити їх правильно, з користю для дитини. Вважаю, що саме спільними зусиллями педагогів, медичних працівників і батьків ми досягнемо успіхів у розвитку дітей та покращенні їх здоров’я.

Напередодні новорічних свят, хочу побажати своїм вихованцям та всім дітям міста Бучі бути здоровими, рости у злагоді і мирі, не втрачати віру у власні сили, хай доброта і милосердя залишать слід у їхніх маленьких серденьках.

Н.І. Туркеня,
вихователь спеціалізованої групи для дітей з вадами зору ДНЗ №4 «Пролісок»
газета: "Бучанські новини" №50 від 18 грудня 2009 року
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.