» » » ЖКГ – єдиний комплекс, який повинен діяти злагоджено, чітко і швидко

ЖКГ – єдиний комплекс, який повинен діяти злагоджено, чітко і швидко

16 березня працівники житлово-комунального господарства відзначатимуть своє професійне свято.
Ми по-різному можемо ставитися до представників комунальної сфери: із вдячністю за надані послуги, нарікати на неякісно виконану роботу, але одне безсумнівно – без них не було б тепла в наших помешканнях, освітлених і чистих вулиць, водопостачання.

Сьогодні в Бучі чимало комунальних підприємств, які надають жителям різні послуги. Одне з найпотужніших і сучасних – «Теплокомунсервіс». Ми запросили розповісти про історію підприємства, його роботу, проблеми в комунальній галузі та перспективи розвитку Анатолія Шелягу, інженера з охорони праці.

- Анатолію Васильовичу, будь-яке підприємство, установа мають власну історію. А як розпочало свою діяльність ваше підприємство і з якою метою воно було створене?
- Підприємство було створене у травні 1993 року. Тоді підприємствам було невигідно експлуатувати котельні і надавати послуги населенню. Самі ж котельні дозволялося передавати на баланс громади міста. Тож «Теплокомунсервіс» був створений для того, щоб взяти на себе функції теплопостачання деяких мікрорайонів Ірпінського регіону.

- Якою є сучасність «Теплокомунсервісу»?
- Сьогодні на підприємстві працює близько 120 людей – дирекція, виробничий відділ, начальники котелень, бухгалтерія, абонентська служба, юридична служба, служба з охорони праці. Це досить потужне комунальне підприємство, яке обслуговує міста Ірпінь (котельня в районі лісопроекту, низка невеликих підприємств, яким надається відповідна послуга), Бучу (переважно мікрорайон Склозаводський та вул.. Кріова, 203, -А, -Б, -В, -Г, -Д, нова котельня в новобудовах по вул. Вишневій, дахові котельні по бул. Богдана Хмельницького, більшість дитячих садочків, ЗОШ №3), селище Гостомель (Гостомельський склозавод, ЗОШ №13). Також налагоджуємо співпрацю із селищем Коцюбинським. Загалом, надаємо послуги з теплопостачання на 3796 квартир, що становить 202 тисячі кв. м. опалювальної площі.

- Зараз чимало говорять про різні енергозберігаючі заходи, економію в теплопостачальній галузі. А у роботі підприємства «Теплокомунсервіс» є подібні напрацювання?
- Нещодавно ми своїми силами зробили монтаж сучасного теплового обладнання, адже сучасні котли дають до 98 відсотків ККД і значно економніші. При заміні комунікацій використовуємо нові ізольовані труби, які краще утримують тепло.
Хоча котельні у нас в оренді, але ми все рівно стараємося оновити свій парк – поступово будемо замінювати старі котли на нові.

Думаємо й про альтернативне паливо. Наш головний інженер зв’язувався з однією організацією, яка пропонує з відходів деревини робити пресовані «таблетки», які можна спалювати замість газу. Але наразі це – поки що проробки, бо на переобладнання котлів потрібен час і чималі кошти.

- Яка сьогодні заборгованість населення за спожите тепло?
- Чимала. Сьогодні борг «Теплокомунсервісу» перед ДК «Газ України» становить 3 млн. грн. Це «наслідки» несплати громадян за послуги. Лише по бул. Богдана Хмельницького (буд. №2 та №4) борг близько 280 тис. грн. Ситуація з рештою будинків – близька до аналогічної. Проте, як показує досвід, якраз в пенсіонерів, незахищених категорій громадян – заборгованості майже немає, вони справно сплачують. Не платять в основному ті, в кого є гроші, як би парадоксально це не було.

- Чи відчули ви у своїй роботі наслідки газової кризи, яка виникла в Україні?
- Ціна на газ у ДК «Газ України» зросла майже в два рази. Особливо це «б’є» по бюджетній сфері (а підприємство також опалює школи і садочки). Як наслідок – будуть зростати тарифи. Оскільки держава мало виділяє коштів на комунальну галузь, то бюджети сформовані так, що грошей вистачає тільки на зарплати працівникам. Як будуть «викручуватися» з цієї ситуації органи місцевого самоврядування – важко сказати.

- Це означає, що тарифи зростуть і для всього населення Ірпінського регіону?
- Для населення тарифи не підвищувалися. Адже процес прийняття нових тарифів (з моменту, коли ціна на газ зростає) займає близько трьох місяців – це довготривала юридична процедура. Але, на жаль, жителям все ж таки варто чекати підвищення ціни на послуги з теплопостачання.

- Сьогодні «Теплокомунсервіс» - це ірпінське чи бучанське підприємство?
- Юридично минулого року підприємство перереєструвалося у Бучі й тепер ми сплачуємо податки до місцевого бюджету. Але маємо проблему з офісним приміщенням, немає автопарку, де б можна було розміщувати свою техніку.

- Які чинники впливають на якість надання тепла до помешкання людей?
- На якість наданих послуг впливають і стан теплотраси, і котлів, аварійні ситуації, зрештою – проектування самих будинків (в окремих квартирах, щоб не робили – все рівно холодно). У такому разі, приходимо з комісією у це помешкання, заміряємо температуру і якщо вона менше 18 градусів, то складаємо акт і робиться перерахунок – плата зменшується за те, що людина не отримує якісних послуг.

- Дивно, але й в наш час гаряча вода в квартирах людей – розкіш, яка може трапитися лише на великі зимові свята. А ваше підприємство надає послуги з гарячого водопостачання?
- Ми чи не єдина організація, яка всім своїм абонентам надавала гаряче водопостачання. Але коли ціни на газ почали зростати, була вказівка ДК «Газ України» про те, щоб максимально обмежити газоспоживання. Довелося припинити надавати гаряче водопостачання. Щоправда нещодавно послугу поновили.

- Як співпрацюєте з рештою комунальних підприємств, адже комунальна галузь пов’язана в одне ціле? Чи не трапляється такого, що «перекидаєте» роботу, зрештою відповідальність один на одного?
- Усі ми – працівники житлово-комунального комплексу між собою пов’язані. І коли десь виникає аварійна ситуація, то ми туди гуртом виїжджаємо: і «Ірпіньводоканал», і Бучанський КЖЕП, і «Теплокомунсервіс». Спільно вирішуємо, що робити в тій чи іншій ситуації й ніколи не звертаємо провинну один на одного. Часто навіть майстри на своєму рівні вирішують між собою якісь поточні проблеми, не виходячи на керівництво, адже всі фахівці у своїй справі. І таке співробітництво повинне бути. Житлово-комунальне господарство – єдиний комплекс, який так і повинен діяти – злагоджено, чітко, швидко.

- Через місяць закінчиться опалювальний сезон. Як його провели і яким чином плануєте підготуватися до наступного?
- Цей опалювальний сезон розпочався непросто. Та й протягом усього періоду виникало чимало проблем. Закінчимо його традиційно – 15 квітня, хоча, у зв’язку з газовою кризою, можливо й раніше – все залежатиме від погодних умов.

Щодо підготовки до наступного опалювального сезону, зазначу, що цей рік для нас буде дуже напруженим. Є плани, задуми, тож поступово їх реалізовуватимемо. Будемо проводити ремонт і заміну комунікацій, підключати ще незадіяні котельні. Можливо, запуститься нова котельня на склозаводі (все залежить від надходження коштів). Літом, як правило, взагалі дуже багато роботи. Складаємо перелік питань щодо підготовки до нового опалювального сезону і поетапно втілюємо заплановане.

- Наприклад, які саме роботи ви здійснюватимете в Бучі?
- У мікрорайоні Склозаводський, за допомогою Бучанської міської ради, прокладаються нові теплотраси. В опалювальний сезон ми не можемо розпочати ці роботи, а от влітку – в самий раз. Швидше за все роботи повністю будуть виконані в цьому році.

Крім того, котельня бучанського склозаводу зараз знаходиться в аварійному стані. Потрібно будувати нову. У цьому разі будуть і нові котли, і енергозбереження. Загалом, у нас дуже гарні взаємини з Бучанської міської радою, знаходимо спільну мову, співпрацюємо і це йде лише на користь місцевим жителям.
Хотів би ще відзначити плідну співпрацю з органами місцевого самоврядування не тільки міст Бучі та Ірпеня, але і селищними керівниками Ворзеля, Гостомеля, Коцюбинського.

- Щоб Ви хотіли побажати своїм колегам напередодні професійного свята?
- Напередодні свята працівників житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення хотілося б всім побажати безаварійних робіт, вчасних розрахунків населення за спожиту послугу, здоров’я, добробуту, всього найкращого у житті! А також хочу відзначити й привітати наших найкращих працівників за сумлінну багаторічну працю – це Анатолій Поліщук, Анатолій Дідок, Олександр Гончарук, Олександр Дяченко, Євгенія Головчук і побажати їм успіхів і щастя.
газета: №10 "Бучанські новини" від 13 березня 2009р.
Людмила Гладська
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар