» » » У Бучі запрацювало Управління юстиції

У Бучі запрацювало Управління юстиції

З розвитком Бучі, в місті почали з’являтися нові служби і управління, які покликані надавати послуги населенню. Так, у квітні 2008 року було створене Бучанське міське управління юстиції, яке розташоване по вул. Чкалова, 21. Про те, що входить до їхніх обов’язків та як сьогодні працює дана структура, в інтерв’ю газеті розповіла начальник управління Олена Феліксівна Можарівська.

- Олено Феліксівно, які ж функції покликано виконувати Управління юстиції?
- Так, відповідно до Положення, у своїй роботі ми керуємося Положенням про районні, міські управління юстиції. Воно затверджене наказом Міністерства юстиції України від 14 лютого 2007 року, з відповідними змінами, які стосуються легалізації об’єднань громадян від 20 червня 2008 року.
Відповідно до цього Положення, нашими основними завданнями є реєстрація структурних утворень політичних партій, реєстрація громадських організацій, благодійних організацій (як міських, так і філій відділень всеукраїнських благодійних організацій), статутів територіальних громад і реєстрація профспілкових організацій.
Також наші працівники здійснюють правоосвітню та правовиховну роботу серед населення міста з метою подолання правової байдужості.
У час, коли ледь не кожен громадянин повинен захищати себе та відстоювати власні інтереси, погодьтеся, він повинен бути в достатній мірі обізнаним з правовими засадами.

- Як ваша робота втілюється на практиці?
- Протягом 2008 року ми провели відповідні заходи по загальноосвітніх школах Бучі. Спільно з відділом освіти були організовані лекції на тему «Юриспруденція в суспільному житті». Розповідали, як саме кожен громадянин, навіть не юрист, зіштовхується з цією професією щодня, наприклад, коли йде до магазину і йому продають неякісний товар.
Якщо розглядати подібні «уроки» з практичного боку, то майже в усіх школах, а особливо в ЗОШ №3, діти досить жваво реагували на почуте: ставили запитання, цікавилися тим чи іншим законом.

- І що сьогодні найбільше в правовому аспекті турбує наших підлітків?
- Як виявилося, найболючішим питанням серед учнів було про заборону користуватися мобільними телефонами в школі. Мовляв, вони мають право вільно розмовляти, бо в законі іншого не сказано. Тож, нам довелося пояснювати, що окрім норм права є ще й норми моралі, які також відіграють важливу роль.
Крім цього, школярі піднімали тему насильства одними дітьми над іншими.

- Насильство серед підлітків – дійсно поширене явище, чи це так би мовити «знання на майбутнє»?
- Я спілкувалася з цього приводу з методистом відділу освіти. Не можу сказати, що це поширене явище. У кожній школі є психологи, люди, які працюють над запобіганням негативних проявів серед учнів. Але все таки, мабуть, без бійок та непорозумінь не буває. Тому діти й цікавилися цим запитанням.
До речі, коли в листопаді ми разом із з Українським гуманітарним інститутом та відділом у справах сім’ї та молоді проводили лекції на тему здорового способу життя, то представники з відділу освіти також просили, щоб ми більш детальніше зупинилися на тому, що буває, коли жорстоко поводитися і принижувати честь і гідність іншої людини. Школярам провели своєрідний «лік-без» і розповіли закріплено право людини на життя і здоров’я.

- Наскільки відомо, у вас був намір почати запроваджувати правову освіту ще з дитячого садочка. Як сьогодні реалізується цей задум?
- Дійсно, у 2009 році будемо започатковувати вивчення право-виховної роботи в дошкільних навчальних закладах Бучі. Ми розуміємо, що в навчальних закладах діти сприймають лише свою виховательку та батьків. Тому коли приходимо до них, не ставимо собі за мету читати лекції. Перш за все, ми прагнемо поспілкуватися з вихователями, завідуючими, зрозуміти, а як вони ставляться до цього питання. Адже в ігровій формі можна дати значно більше знань (хоча б на прикладі спеціальних казок), ніж коли пояснювати зміст сухих нормативних актів.
Обов’язково будемо спілкуватися з керівництвом дитячих садочків і допомагати їм, всіляко сприяти у донесенні до діток норм права.

- До вашого управління також входять і окремі відділи?
- При Бучанському міському управлінні юстиції створено відділ державно-виконавчої служби. Безпосередньо у відділі зараз працюють, окрім начальника, п’ять чоловік.
В апараті управління юстиції зараз працює дві людини – начальник і головний спеціаліст. Згідно положення і наказу Мінюсту, також має бути створений відділ Реєстрації актів цивільного стану. Начальника РАЦСу також призначають у Головному управлінні юстиції в Київській області. Оскільки цього поки що не сталося, то й відділу як такого немає. Та з часом він обов’язково повноцінно запрацює.

- Чи є у Бучі спеціальні програми щодо правової освіти населення?
- При Бучанській міській раді, її виконавчому комітеті створена міжвідомча координаційна методична рада з правової освіти населення. Головою цієї ради є заступник Бучанського міського голови з гуманітарних питань Лариса Матюшенко.
Також у 2008 році Бучанська міська рада прийняла Програму «Правової освіти населення міста Бучі на 2008-2010 рр.». Саме міська міжвідомча координаційна рада покликана втілювати її у життя. Програма передбачає донесення до суспільства таких понять, як норми права, закону, моралі. Також згідно неї ми вже провели у листопаді перевірку шкіл з метою вивчення стану викладання предмету правознавства та правоосвітньої роботи в школі. І в подальшому будемо продовжувати такі заходи.
Користуючись нагодою, хочу подякувати Бучанській міській раді, її виконавчому комітету за те, що вони з розумінням поставилися до наших проблем, зокрема матеріально-технічному забезпеченню Управління.

- Чи надаються вами юридичні консультації для жителів міста?
- У Бучанському міському управлінні юстиції працює безкоштовна правова громадська приймальня, де малозабезпечені верстви населення можуть прийти до нас у вівторок і четвер з 9.00 до 13.00 години. Ми намагаємося дати їм роз’яснення, саме з правової точки зору, як вирішити ту чи іншу проблему.
Як показала практика, найбільше жителів цікавить питання соціального захисту населення і все, що стосується нерухомого майна.

- Що саме буде входити до компетенції відділу РАЦСу та відділу державно-виконавчої служби?
- Відділ РАЦСу буде займатися такими питаннями, як реєстрація актів записів народження, смерті, реєстрація шлюбу, зміни прізвища, імені та по-батькові. Також будуть надаватися додаткові платні послуги, виконуватимуться міжнародні доручення (якщо приходить запит з іншої країни і потрібно підняти той чи інший актовий запис). Згодом у місті буде створений і свій архів.
Щодо державно-виконавчої служби, то їхній основний обов’язок – примусове виконання рішень судів, а також рішень інших посадових осіб.

- На чому зосереджуватимете особливу увагу в роботі вже найближчим часом?
- Пріоритетні завданням, які ми будемо вирішувати – це перереєстрація структурних утворень політичних партій, які були зареєстровані в Ірпінському міському управлінні юстиції і сьогодні мають статус селищних структурних утворень політичних партій. Наразі з 21 структурного утворення перереєструвалося лише п’ять.
Тож звертаємося до всіх керівників цих утворень, щоб вони прийшли до нас і завчасно перереєструвалися.
Ми ведемо прийом щоденно з 9.00 до 11.00 години, за адресою: місто Буча, вул. Чкалова, 21.
газета: №2 "Бучанські новини" від 16 січня 2009р.
Людмила Гладська
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.