» » » Рішення Київоблради щодо проведення перших виборів у Бучі – скасоване

Рішення Київоблради щодо проведення перших виборів у Бучі – скасоване

Питання проведення перших виборів у Бучі сколихнуло громадськість місяць тоді, коли широкому загалу стала відома інформація про відповідне рішення Київської обласної ради.
З того часу, не вщухали різні припущення, думки, що висловлювалися жителями, з рештою, чутки. Але що чекає на нас восени – ніхто достеменно не знав.

За відповіддю, будуть в місті проводитися перші вибори чи ні, ми звернулися до Бучанського міського голови Анатолія Федорука.

- Анатолію Петровичу, скажіть, наскільки звістка про рішення Київоблради щодо проведення в Бучі перших виборів, стала несподіваною?
- Питання проведення перших позачергових виборів у Бучі, у зв’язку з набуттям статусу міста обласного значення, для нас не було новим. Воно піднімалося і раніше, коли ми ще були селищем. Тоді мова йшла про те, що потрібно проводити вибори відразу після набуття статусу міста.
Особливо ця тема піднімалася тими політичними силами, які залишилися на узбіччі політичних і соціальних процесів та не пройшли до ради, не були обрані на ті чи інші посади.

Ми ж – Бучанська міська рада, її виконавчий комітет, намагалися максимально уникати різких заяв щодо доцільності проведення виборів, аби мати можливість успішно реалізовувати програму розвитку, з якою йшли на вибори. Та пропрацювавши в статусі міста трошки більше року, Київська обласна рада, „підігріта” певними структурами (які вже вибудувалися в певні клани на регіональному рівні), прийняла рішення, на її думку цілком виважене і правильне, про проведення перших виборів у місті Буча.

- Але складається враження, що прийняттю цього рішення «посприяли» певні сили. Чому з Вашого боку не було публічних заяв про це, зрештою, «з’ясування стосунків»?
- Ми свідомо зробили такий крок і не стали політизували цю ситуацію, зазначу – настільки, наскільки це можливо. Ми з вами знаємо, яка саме політична сила приклала до всього цього руку та намагалася створити нестабільну ситуацію в нашому місті.
Бучанська міська рада була абсолютно переконана у своїй правоті, тому ми прийняли рішення звернутися до Президента України, як гаранта Конституції та прав місцевого самоврядування, прокуратори, аби захистити права та інтереси нашої територіальної громади. Крім того, було вирішено звернутися до суду, і Бучанська рада прийняла відповідне рішення.

Показовим є той факт, що представники місцевої партії БЮТ утрималися щодо експертизи самого рішення через судову інстанцію. Тобто, для певних представників політичних сил інтереси територіальної громади є другорядними, а інтереси партії–першочерговий та визначальний чинник в прийнятті того чи іншого рішення. Адже не таємниця, що ми на позачерговому засіданні сесії обговорювали ці питання з депутатами і дали можливість кожному висловити свою думку щодо цього питання. Мені, в першу чергу, хотілося, щоб кожен депутат відчув свою відповідальність за той стан речей, який нині складається, або розвиватиметься в майбутньому.

- Що б означало для Бучі проведення цих виборів?
- Що таке для Бучі, чи будь-якої іншої територіальної громади позачергові чи перші вибори?.. Їх наслідки ми можемо бачити на прикладі таких міст, як Мукачево, Ірпінь та багато інших. З’їжджаються політтехнологи, всі «зацікавлені», ніби з хорошими намірами, а насправді – їхня мета далеко не альтруїстична і тільки на шкоду територіальній громаді, і починають повчати, розпоряджатися замість того, щоб плекати місто, сприяти його розвитку.

Тому мені приємно констатувати, що переважна більшість депутатів Бучанської міської ради, крім представників згаданої мною партії, прийняла рішення звернутися до суду. Ми узгодили всі питання і прийшли до спільної думки – якщо суд вирішить справу на нашу користь – це добрий результат для стабільного розвитку нашої громади. Якщо ж ні, і рішення Київської обласної ради визнають цілковито законним – ми це відповідним чином сприймемо й підемо на вибори.

- Наскільки відомо, Печерський суд міста Києва прийняв рішення на користь Бучанської міської ради?
- Ми виграли Печерський суд. Можете собі тільки уявити, який механізм був запущений ініціаторами, але після рішення Печерського суду, вже було не настільки важливо навіть рішення Апеляційного суду щодо того, будуть вибори, чи ні.

Мені було важливо отримати відповідь на запитання: чи є в нашій державі верховенство права і закону і як себе поведе судова система... Досить складно й проблематично давався процес реєстрації самої позовної заяви. До останньої миті не хотіли реєструвати заяву, як в Ірпені, так і в Києві (а терміни – дуже стислі…). Але ми пройшли всі ці випробування і верховенство Закону взяло гору. Через п’ять днів Київський міський адміністративно-апеляційний суд прийняв остаточне рішення, яким залишив в силі рішення Печерського суду міста Києва по місцю відповідача: рішення Київської обласної ради скасоване, рішення суду є остаточним і оскарженню не підлягає.

Наголошую, ми жодним чином не хотіли політизувати цю ситуацію. Це – виключно юридичне питання, тут не може бути переможців і переможених. Перемогло Верховенство права. Я вважаю, що це нормальна практика (хоча, можливо, і нездорові підходи до цього питання), яка панує в усіх розвинутих європейських країнах, коли рішення, по якому виникає сумнів, оскаржується в суді.


- Коли оскаржували рішення Київської обласної ради в суді, не було побоювання, що стосунки з нею можуть зіпсуватися?
- Після прийняття Київською обласною радою рішення про проведення перших виборів у Бучі, ми, отримавши його, терміново зібрали сесію міської ради. І саме дух колективізму в прийнятті рішення звернутися до суду, на мою думку, дав можливість кожному з членів територіальної громади, відчути, що питання не стоїть – хто «більший» і в кого скільки повноважень, а наскільки те чи інше рішення відповідає Букві Закону. Тому, нас не зупиняв той факт, що можуть зіпсуватися відносини з облрадою, та й ми цього не припускаємо. Якщо рішення Київської обласної ради було б прийнято цілковито в правових рамках, так як це передбачив законодавець, то ми б його сприйняли.

Але тепер виникає інше дискусійне питання – треба проводити вибори до Ірпінської міської ради, бо змінилися адміністративні межі самої Ірпінської міської ради. Мабуть, мої колеги з Ірпеня нині думають – як же воно так вийшло? Адже вже є відповідні висновки певних державних структур, що є правова підстава проводити перші вибори в Ірпені. В народі кажуть – не плюй в криницю…

- Як Ви можете зараз охарактеризувати стосунки між Ірпенем і Бучею? Вони загострилися?
- Між територіальними громадами Ірпеня і Бучі завжди були, є і будуть добросусідські відносини. Ви помітили, що всі ці заяви-чвари, які ми чуємо, чи навіть дія рішень, які приймає Ірпінська міська рада, не поширюються далі самої Ірпінської міської ради, тому що жителі не сприймають цього в обох населених пунктах, прилеглих селищах.

А посадовці, які займають ту чи іншу посаду, трохи перейшли за межу дозволеного, за межу певних етичних норм.
Наприклад, відбувається засідання комісії Київської обласної ради по охороні здоров’я. Мій колега – Ірпінський міський голова (відразу після рішення облради) свідомо підкреслює у зверненні: «Бучанський селищний голова», «селищна рада». Це багато про що говорить, зокрема про морально-етичні якості цього керівника. Ми з вами знаємо, керівники (горе-керівники) приходять і йдуть… Незважаючи на це, самі ж відносини між нашими територіальними громадами, звичайно ж, залишаться дружніми.

- Наскільки Буча пов’язана з тими політичними, соціально-економічними процесами, які відбуваються нині в сусідньому місті?
- Бучанська міська рада і її посадовці не робили і не роблять жодних рухів, жодних заяв, які б були пов’язані з нагнітанням або призвели до загострення у взаємовідносинах між нашими територіальними громадами. Більше того, ми абсолютно не втручаємося в ті процеси, які відбуваються в самому Ірпені, Ірпінській міській раді – то є окрема територіальна одиниця, цілковито самостійна, яка має право приймати рішення, які до вподоби територіальній громаді, яку представляють депутати. Але ми не залишимося байдужими до тих доленосних рішень, прийнятих нашими колегами, які пов’язані з життєдіяльністю, життєзабезпеченням нашого міста. Зокрема – в системі водопостачання, водовідведення, теплоплопостачання, галузі охорони здоров’я. Тут ми маємо налагоджувати спільну роботу, виробляти і знаходити компромісні рішення в інтересах двох територіальних громад, задля того, щоб та чи інша галузь розвивалася і надавала жителям наших міст якісні послуги.

- У нас всі депутати – «наші». Вони живуть у Бучі, переймаються проблемами міста, в курсі справ. В Ірпені ж, багато депутатів – не місцеві. Чи вони можуть перейматися майбутнім Ірпеня?
- Мені здається, що Ви звертаєте багато уваги до наших добрих сусідів. Та все ж, вважаю за можливе відповісти на поставлене Вами запитання. Дана проблема існувала та обговорювалася ще 5-7 років тому, коли ми ще перебували в державно-правовому експерименті. Науковці, практики говорили про те, що Ірпінська територіальна громада – фактично обділена, бо не має свого виконкому, своєї ради. Адже формування ради тоді відбувалося шляхом представництва всіх населених пунктів, які входили до Ірпінської міської ради. І якщо сумарно порахувати, то селищне лобі було значно більшим, а ніж депутатів від самого міста Ірпеня. Та розуміючи, що вони відповідальні за розвиток самої територіальної громади міста Ірпеня, селищні депутати, які були там представлені, приймали рішення на користь територіальної громади Ірпеня. Сьогодні ж, в Ірпінській міській раді з’явилися представники не лише з Ірпеня і селищ, а й представники з Києва. Вони адаптувалися прямо перед виборами, щоб стати «корінними ірпінчанами», що впливає на прийняття того чи іншого рішення. Це пов’язано ще з виборчим законодавством, з партійними списками, які, на мою думку, цілковито себе дискредитували.

- На Вашу думку, чи потрібно сьогодні змінювати виборче законодавство. Якщо так, то що саме?
- Я переконаний, що законодавець, який думає про майбутнє, місцевого самоврядування, до чергових або до позачергових виборів, має внести відповідні зміни, щоб хоча б на рівні міста, району та області, партійних списків не було.

Давайте подивимося на представництво Київської обласної ради, яка має бути представником територіальних громад, які є в області.
Яким же є це представництво, якщо список формується політичним лідером тої чи іншої партії та узгоджується за зачиненими дверима в кабінеті?! Тому й виходить, що територіальні громади району, міста не мають жодного «свого» депутата – виборця з того населеного пункту. То чи можемо ми говорити про обстоювання інтересів?!

В кращому випадку, партії, аби щось «згладити», починають закріплювати «наглядачів» за містом, селом, районом, щоб хоч трохи показати – «ми з вами разом, переймаємося вашими проблемами». Але реального впливу, який був ще за існування пропорційної система виборів до Верховної Ради, де ми голосували і за партію, і за депутата, і могли його побачити і почути і запитати про результати його роботи, зараз немає. Колись була відповідальність депутата будь-якого рівня перед своїми виборцями. Сьогодні – це втрачено. Я думаю, що зміни в цьому відношенні треба якнайшвидше проводити, якщо ми говоримо за розвиток територіальної громади та місцевого самоврядування зокрема.

Вів розмову Сергій Куліда



Продовження інтерв’ю з Бучанським міським головою Анатолієм Федоруком, в
якому будуть підніматися питання розбудови та перспективи розвитку Бучі, читайте в наступному номері.
газета: №27 "Бучанські новини" від 4 липня 2008р.
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 2
Додати коментар
jEKA

OFFline

  • jEKA (15)
  • Місцевий
  • 4 липня 2008 21:19
А что сдеся сказать - Федорук маладца:)
А "наши бучанцы" бегом заговорили что сын Януковича в меры пойдет... Брехня? не знаю, друзья мои...
Федорук мужык хороший, вот с торгашами воюет, а директор рынка невкакую,:) Торговый центр, это хорошо...
А скажыте, на милость вот эта"бадяга", или миничернобыль, возле больницы еще сколько стоять будет... Да там по ночам наркоманов пруд пруди..., сам видел - ужасть.
Вижу за хлебный бывший взялися, тоже ничего...
А что возле рынка старого, за дом жилой или че то будет строят?... Решили коренных бучанцев-землевладельцев, выкурить... Завидно, что у них своя земля... Короче думайте гадайте... am bully

БЕВ-тчка

0
partizantv

OFFline

  • partizantv (24)
  • Місцевий
  • 5 липня 2008 08:49
Проект "сын Януковича" можно забыть.
В этой статье ясно сказано _ Ирпень погибает от "киевских", пришедших к власти. Принцип такой - минипатриотизм в действии.

0
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.