» » » Короткий “путівник” по Управлінню праці

Короткий “путівник” по Управлінню праці

Короткий “путівник” по Управлінню праціТиждень тому було відкрито нову сучасну адмінбудівлю Управління праці, соціального захисту та захисту населення від наслідків катастрофи на ЧАЕС. За цей час усі працівники змогли не лише «обжитися» на новому місці, але й повністю налагодити робочий процес, організувавши надання послуг населенню більш якісним, більш швидким та зручним.

За словами начальника Управління Ганни Назаренко, нове приміщення зводилося з урахуванням потреб відвідувачів. Як приклад – переважна більшість кабінетів, які відвідують інваліди, люди похилого віку розташовані на першому поверсі, деяку інформацію можна довідатись у працівників із рецепшину, а робота організована таким чином, щоб черги утворювалися мінімальні.

І хоча з переходом у нове приміщення структура соцзахисту залишилася «цілісною», проте зазнала деяких видозмін. Отож, жителі зможуть отримати послуги в таких відділах:
Відділ «Єдина приймальня громадян»

Можна сказати, що це наймасштабніший відділ, що охоплює значний спектр роботи.
Аби зменшити документообіг, Міжнародний банк «Реконструкції та розвитку» саме на галузі соцзахисту почав запроваджувати своєрідний проект – «Єдину заяву». Відтепер, щоб оформити допомогу не потрібно більше заповнювати до двох десятків бланків, усю необхідну інформацію можна викласти в одному документі. Зручно й практично, але є свої недоліки. Аби система запрацювала належним чином, потрібно налагодити наступну складову єдиного ланцюга – комп’ютерну обробку. Поки що Міністерство праці не встигає створити відповідну програму, але тільки-но вона з’явиться – процедура опрацювання «єдиної заяви» стане значно простішою.
Також у структурі цього відділу діють три підрозділи.
«Прийом заяв»

Як уже було зазначено, нині в Управлінні праці та соціальної політики в обігу один єдиний зразок заяви, згідно якої людина може отримати різні види допомоги: грошові компенсації, допомога по догляду за психічно хворою людиною, по догляду за інвалідом, надання субсидії тощо. В першу чергу таке «правило» зекономить час та збереже нерви самим відвідувачам. Тобто, якщо людина хоче отримати конкретну допомогу, але при цьому існують і додаткові фактори – малозабезпеченість, одинокість, брак «квадратних метрів» та інше – всі ці відомості вона може викласти на одному бланку. Далі робляться нарахування.
«Нарахування»

На кожне звернення жителя заводиться його особова справа. Як нам повідомили, більшість довідок, необхідних для оформлення, працівники Управління збиратимуть самі. Аналізуючи «потрібну послугу» та виходячи із сукупного сімейного доходу, підрозділ «Нарахувань» робить обчислення та видає жителю довідку, за якою той може отримувати приміром грошову компенсацію чи субсидію в зазначеному розмірі.
«Бухгалтерські виплати»

Це всі субвенції, що надходять від держави. Бухгалтер отримує їх і повідомляє, яка сума допомоги виділена для тієї чи іншої категорії громадян.
Крім того, всі дані з підвідділу «Нарахувань» Управління передає до інформаційно-обчислювального центру Міністерства праці та соціальної політики. Для чого це робиться? У нашій державі заведений персоніфікований облік людей – до комп’ютерної бази даних заносяться відомості про людей, які мають право отримувати пільги. Аби ті не скористалися ними двічі (наприклад, за місцем прописки та місцем проживання) – це питання контролюється. Також центр може робити перевірку роботи працівників Управління, зокрема слідкувати за недопущенням з їхнього боку помилок.
Потім ця інформація, в друкованому вигляді, повертається до Управління. На її основі бухгалтерський підвідділ і робить нарахування – готує виплатні документи, розвозить по банківських установах, які перекидають гроші на власний рахунок людини.
Відділ по наданню допомоги населенню, що потерпіло внаслідок аварії на ЧАЕС

Займається грошовими компенсаціями – виплатами потерпілим І, ІІ, ІІІ категорії, всім евакуйованим, ліквідаторам. Приймаються документи для оформлення та виписки нових посвідчень. Також відділ займається забезпеченням санаторно-курортного оздоровлення населення. Стосовно ІV категорії, то це переважно путівки «Матері й дитини».
Проводиться й оздоровлення дітей організованих колективів (через відділ освіти), які забезпечуються безкоштовними квитками та транспортом.
Відділ обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці

Сюди можуть звернутися за видачею посвідчення учасника війни тощо. Організовується санаторно-курортне оздоровлення даної категорії. Призначаються різні пільги, нараховується компенсація тим, хто має статус інваліда Великої Вітчизняної війни, видаються квитки на 100%, або на 50% знижку для проїзду в межах України (раз на рік). Взагалі, в цьому відділі надається широкий спектр послуг, що пов’язані з обслуговуванням інвалідів, ветеранів війни та праці.
Відділ персоніфікованого обліку

Своєрідна інформаційна підструктура. Кожна людина, що отримала посвідчення ліквідатора, інваліда, учасника війни чи якесь інше, повинна відвідати цей відділ. Згідно програми «Єдина державна автоматизована реєстрація всіх пільгових категорій» громадянам роз’яснюють, які саме пільги ті можуть отримувати. Зокрема, тут можна перевірити –забезпечує надавач комунальних послуг людині її пільгами, чи все ж таки ігнорує законодавство України.
Відділ з питань праці та соціально-трудових відносин

Він включає в себе охорону праці людини на всіх підприємствах. Значна увага приділяється з’ясуванню обставин отримання виробничого та побутового травматизму. Для цього спеціалістами щомісяця беруться відомості з травмпункту (до речі, Управління розробило спеціальний бланк, у якому лікарі зазначають причину травми, вік потерпілого та ін.) та робиться їх глибокий аналіз. Тому, якщо зростають, скажімо, шкільні травми – про це відразу інформується відділ освіти, якщо виробничі – керівники підприємств.

Усі підприємства, що зареєстровані в державного реєстратора Бучі, не залежно від форми власності, складають колективні договори. В Управлінні проходить їх реєстрація. І періодично, згідно графіка, перевіряється дотримання цього колективного договору. Також відділ займається оформленням юнаків на альтернативну службу та аналізом трудових ресурсів і зайнятості населення.
Головний державно-соціальний інспектор

Розбирається із заявами, що викликали певні сумніви стосовно наведених у них даних. Наприклад, людина вказує, що вона малозабезпечена, а сама приїжджає на дорогій машині й т.д. Завдання інспектора – перевірити дійсний стан речей: реальну заробітну плату, умови проживання тощо. Рішення державного інспектора не має права відмінити навіть суд.
Відділ додержання вимог пенсійного законодавства

Перевіряється правильність призначення пенсій – чи враховані всі коефіцієнти, пільги, надбавки. Рішення цього відділу може відмінити лише суд.
При Управлінні праці «автономно» діє й Територіальний центр із соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян. Хоч він і підпорядкований структурі соцзахисту, проте в штаті не значиться.


***
Єдина приймальня громадян - 49-901
Відділ обслуговування інвалідів – 49-903
Приймальня начальника Управління – 49-904
Відділ праці, заступник начальника Управління – 49-905
Відділ ЧАЕС, черговий – 49-906
Бухгалтерія – 49-907
АСУ, персоніфікований облік – 49-908
газета: №41 "Бучанські новини" від 19 жовтня 2007р.
Людмила Гладська
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.