» » » Буча : Становлення якісної освіти

Буча : Становлення якісної освіти

Напередодні початку нового навчального року Бучанський міський відділ освіти вперше, за період свого існування, провів конференцію — «Становлення та перспективи розвитку якісної освіти в місті». Протягом трьох годин освітяни аналізували реальний стан речей, наявних у навчальному процесі та спільно виробляли стратегію щодо подолання труднощів на освітянській ниві.

Кількість учасників заходу свідчила про його масштабність. Конференція проходила за участю головного спеціаліста відділу дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти від Київської облдержадміністрації Володимира Коваленка, начальника міського відділу освіти Геннадія Черкасова, заступників міського голови Юрія Хоменка та Віктора Фальковського, секретаря Бучанської міської ради Марії Крижової, деяких начальників відділів та служб міськради, депутатів, лікарів та 175-ти працівників галузі освіти.

Головне питання, що стояло на порядку денному — це доповідь Геннадія Черкасова та її обговорення.
Було окреслено досить широкий спектр складових, які мають забезпечити нормальне функціонування шкіл та садочків, значна увага приділялася постановці навчального процесу та здоров’ю учнів, новим методикам навчання.

Зокрема, постало питання про зміну мережі закладів освіти. Зростання населення, а відповідно й попит на влаштування дитини до «храму» знань, перевищує пропозицію. Тому є потреба в додатковому будівництві дитячих садочків, значному оновленню вже існуючих будівель. За наведеними даним, вік найновішої школи «перевалює» за тридцять, а найстаршої – за сто років. Загальна ж думка – архітектура закладів освіти повинна бути сучасною.

У даному напрямку міською радою проводяться чималі роботи. Показовим став 2007 рік. За поточний період провели капітальний ремонт фасаду, покрівлі, харчоблоку, туалетів школи №4, гімназії, харчоблоків дошкільних закладів. У всіх школах та дитсадках були виконані поточні ремонтні роботи. Наразі в тендерних процедурах стоїть питання й першочергової заміни меблів.

Щодо найближчих перспектив, то нині зводиться новий садочок у мікрорайоні Яблунька на 140 місць, проектується ДНЗ на 110 місць по вул.Центральній. Також у планах – добудова школи №1 (наявність їдальні, спортзалу, майстерні). У підсумку, в 2007 році на розвиток освіти в Бучі було виділено 15 млн. гривень.
Потребує оновлення й матеріально-технічна база, гостро стоїть питання забезпечення педагогів та учнів посібниками й методичною літературою, присутня кадрова проблема.

Представники відділу освіти поставили перед собою завдання забезпечити належні умови для навчання дітей. Тобто дотримуватися всіх санітарно-гігієнічних та інженерно-технічних вимог. Уже розпочато проведення комплексних енергозберігаючих заходів: утеплюються фасади будівель, звичайні вікна замінюються на металопластикові, поступово відбувається капітальний ремонт мереж тепло- та водопостачання.

Також потрібно переоснащувати класи та навчальні кабінети у відповідності до сучасних навчальних програм України, адже меблі, як в загальноосвітніх школах, так і дошкільних закладах не відповідають технічним та санітарно-гігієнічним вимогам. Незадовільна база для проведення уроків фізкультури та спортивно-масових заходів.

Що ж стосується безпосередньо навчально-виховного процесу, то він був умовно поділений на два напрямки – дошкільну та загальносередню освіту.
Вихованці ДНЗ повинні мати якісне медичне обслуговування, яке забезпечують лікарі дитячої поліклініки. Щорічно проводяться медичні огляди, корекція стану здоров’я в лікувально-профілактичних закладах.

Постійна увага – дітям з особливими потребами. Тому в дошкільних навчальних закладах міста створено 10 логопедичних груп, 2 офтомальгічні групи, реабілітаційна група в навчально-виховному комплексі «Берізка», де активно впроваджуються інноваційні методики навчання – спеціалізовані та альтернативні програми. Відпрацьовується державна програма підтримки дітей-сиріт, інвалідів. Йдеться про забезпечення сталого психологічного й фізичного супроводу дитини, яка має проблеми розвитку. Таким дітям потрібно допомогти адаптуватися в суспільстві, а в подальшому – сприяти їхньому працевлаштуванню.
Уже є рішення сесії міськради про створення місцевого ЛФК для проведення ранньої діагностики та виявлення вад, щоб мати змогу вчасно допомогти дітям з особливими потребами.

У процесі здобуття базової середньої освіти ставився акцент на заохочення дитини до навчання. Тобто, невід’ємними складовими мають стати – чітке структурування навчального процесу, логічне яскраве пояснення, практична діяльність школярів, широке впровадження новітніх інформаційних технологій, інформатизація (комп’ютери, мережа Інтернет).

Педагоги, перш за все, повинні виховувати особистостей, тому мають переглянути й свій підхід до спілкування з учнями. Один із варіантів – заміна авторитарного спілкування на стиль співробітництва.

Було зазначено, що профілізація навчального процесу має свої переваги. Проте слід уникати можливих ризиків – звуження профільного навчання до поглибленого вивчення предметів, перенавантаження школярів, використання профільних класів для своєрідної підготовки до вступних іспитів. У навчальних закладах має бути система профільних напрямків, яка передбачає психолого-педагогічне діагностування школярів, консультаційну психодіагностику з метою визначення професійних інтересів дітей.

Як уже було зазначено, значна увага приділятиметься здоров’ю учнів. Шокуючі цифри – 86% дітей віднесено до диспансерної групи. Переважають захворювання кістково-м’язової системи, органів травлення, ендокринної системи, хвороби ока, органів дихання. Створення здоровозберігаючого освітнього середовища є головною передумовою поліпшення здоров’я молоді. Раціонально повинно плануватися навантаження, рухова активність чергуватися з розумовою діяльністю, створюватися емоційно-сприятлива атмосфера навчання.

Адже, як зазначив начальник Бучанського відділу освіти Геннадій Черкасов: «Галузь освіти в місті обов’язково повинна відповідати найзначнішим європейським та світовим вимогам, бути конкурентноспроможною».

Щоправда, зустріч вийшла односторонньою. Пасивність педагогів, відсутність у них будь-яких питань до нюансів навчального процесу (окрім особистих), навряд чи сприяла плідній співпраці та ефективному вирішенню назрілих проблем.

Робочою групою був підготовлений проект рішення конференції, який взяли за основу.
газета: №34 "Бучанські новини" від 31 серпня 2007р.
Людмила Гладська
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.