» » » Перелік документів, необхідних для призначення пенсії

Перелік документів, необхідних для призначення пенсії

Ефективне запровадження нової пенсійної системи залежить від того, наскільки чітко населення розуміє нові пенсійні правила.
Саме для роз’яснення суті нових пенсійних законів та застосування їх у кожному конкретному життєвому випадку і створено інформаційну лінію та прийом громадян у Пенсійному фонді м.Ірпеня ,крім того, можна запросити спеціаліста безпосередньо на підприємство для розширення знань по питаннях пенсійного страхування.

Сьогодні зупинимося на питанні: “Які необхідно представляти документи для призначення пенсії в територіальне управління Пенсійного фонду України?”. Залежно від виду пенсії, на яку претендує особа, визначається перелік необхідних документів.

До заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи:

1. Документ, який засвідчує особу (паспорт або інший документ, що його замінює, де є відомості про місце постійного проживання та вік особи).
2. Ідентифікаційний код або, в разі відсутності, відмітка в паспорті про відмову від ідентифікаційного коду за релігійними переконаннями.
3. Документ про страховий (трудовий ) стаж - трудова книжка або інші документи, що підтверджують трудовий стаж ( наприклад :стаж колгоспника підтверджується довідкою “Додаток 22-к , стаж приватного підприємця довідка з органів податкової адміністрації”). Виправлення, не завірені печаткою та підписом до трудового стажу, не включаються, тому потрібно потурбуватися про додаткові документи , які підтвердять правильність запису в трудовій книжці.
4. Довідка про заробіток особи (за любі 5 років підряд за період до 01.07.2000 року та з 01.07.2000 року по даних персоніфікованого обліку, в тому числі й для фізичних осіб - приватних підприємців період підприємницької діяльності ( в т.ч. за спрощеною системою оподаткування) підтверджують виключно дані персоніфікованого обліку. То ж якщо даних про підприємницьку діяльність та сплату пенсійного збору (внесків) , у тому числі в складі єдиного податку , в системі персоніфікованого обліку не буде , цей період можуть не зарахувати до страхового стажу. Тому підприємцям, які за будь-який із періодів, починаючи з 01.07.2000 року, не подали звітність по персоніфікованому обліку ( кім .10, 11 в управлінні ПФУ у м.Ірпені ) повинні виправити помилку. Тоді жодних непорозумінь не виникне.
У разі, коли підприємство припинило свою діяльність та здало документи до архіву, то за період до 01.07.2000р. надається довідка про заробіток із архіву.
5. Посвідчення, довідки чи інші документи, які підтверджують право особи на призначення їй пенсії зі зниженням пенсійного віку ( посвідчення постраждалого від Чорнобильської катастрофи ,посвідчення учасника бойових дій, документи про народження п’ятьох дітей та виховання їх до восьмирічного віку, про визнання дитини інвалідом з дитинства або дитиною-інвалідом тощо).
6. Довідка про перебування на утриманні в заявника непрацездатних членів сім’ї, про визнання заявника одиноким і таким, що потребує постійного стороннього догляду (для призначення надбавок утриманцям та на догляд).
7. Документи про статус особи, що має право на надбавки до пенсії (статус ветерана війни, реабілітованого, потерпілого від аварії на ЧАЕС тощо).
8. Документи про визнання особи такою, що має особливі заслуги перед Батьківщиною.
9. Клопотання (направлення) про достроковий вихід на пенсію (для призначення пенсії відповідно до статті 26 Закону України «Про зайнятість населення».
10. Інші документи, які необхідні для підтвердження страхового стажу. Це можуть бути військовий квиток, диплом , або документи, які необхідні при зміні прізвища – свідоцтво про одруження, свідоцтво про розірвання шлюбу, а також для особи, яка на момент оформлення пенсії не знаходиться в трудових відносинах із роботодавцем, то потрібно надати довідку з міськвиконкому про те, що вона не займається підприємницькою діяльністю.
11. Зробити ксерокопії всіх необхідних документів, які потрібні для формування пенсійної справи.
Для призначання пенсії по інвалідності, крім наведених вище документів, орган, що призначає пенсію, додає до заяви одержану ним від медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) виписку з відповідного акта огляду.

Для призначання пенсії у зв’язку з втратою годувальника до заяви додаються також:

1. Документ про місце проживання заявника . Свідоцтво про народження або паспорт особи, якій призначається пенсія;
2. Довідка про склад членів сім’ї годувальника, які перебували на його утриманні, із зазначенням родинних стосунків;
3. Документ про трудовий стаж заявника. (Див.п.3 вище);
4. Довідка про заробітну плату померлого;
5. Довідка про склад членів сім’ї годувальника, які перебували на його утриманні, із зазначенням родинних стосунків;
6. Свідоцтво органу реєстрації актів громадянського стану (РАГСу) про смерть годувальника сім’ї або рішення суду про визнання його зниклим безвісти;
7. Довідки навчальних закладів про те, що особи, які мають право на пенсію, навчаються;
8. Довідка про те, що один із батьків або подружжя, дід, баба, брат чи сестра померлого доглядають за дітьми (братами, сестрами або онуками) померлого, які не досягли восьми років;
9. Рішення органів опіки й піклування про призначення особи, відповідно, опікуном чи піклувальником. У разі, коли одному з батьків, або з подружжя померлого пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається внаслідок втрати ними джерела засобів існування, цей факт установлюється в судовому порядку.

До заяви про призначення пенсії за вислугу років додаються документи про спеціальний трудовий стаж, а також, у разі необхідності, й інші документи, передбачені чинним законодавством.

У подальшому читайте на сторінках відповіді на запитання, які найчастіше ставлять перед працівниками пенсійного фодду громадяни.

І.Кайгородова,
заступник начальника управління ПФУ,
начальник відділу по призначенню пенсії
газета: №22 "Бучанські новини" від 8 червня 2007р.
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.