Ви хоч раз вивозили із супермаркету два візки, бо в один ваші покупки не помістилися? Або купували тільки те, що було дешево, але витрачали втроє більше грошей? Чому так?
Супермаркети й гіпермаркети будуються з розрахунком на покупця, який приїде на машині й залишить там мінімум 200-500 гривень за один раз. Такі магазини отримують прибуток, зокрема за рахунок недешевої здачі в субаренду площ під кафе й спеціалізовані магазинчики.
В супермаркети ніхто не ходить із списками – багато хто розраховує згадати, що потрібно придбати, коли побачить певний товар. Або купити те, що „впаде в око”. Таким чином, до половини товарів у кошику покупця — речі, про які він, до приходу в магазин, навіть не думав. Тому супермаркети отримують непогані прибутки – „мзду”, заплачену виробниками й великими оптовиками за те, щоб розмістити в магазинах свій товар. Відомі торгівельні марки витрачають величезні гроші на „позиціювання” — промо-акції та викладання товарів у спеціальні рекламні гірки. Менш відомі — тільки на те, щоб їх товар взагалі продавався в гіпермаркеті. Дрібні виробники змушені віддавати свої товари в такі магазини нерідко по собівартості — лише щоб збути продукти й повернути хоч якісь гроші.
У супермаркетах дійсно нижчі ціни. Покупець, розуміючи, що ціна вигідна, не обмежує себе, думаючи, що економить. Як наслідок — люди купують дешеві товари в таких кількостях, що залишають у магазинах втричі більше грошей, ніж перед цим розраховували.
У гіпермаркетах іноді складно зрозуміти, що скільки коштує. Цінників немає або ж вони переплутані — частіше за все це робиться спеціально. Дійшовши до каси, помічаєш, що набрав товарів на значно більшу суму, ніж планував витратити.
Як запобігти такому марнотратству? Слід дотримуватися декількох простих правил.
- Заздалегідь складайте список покупок.
- Не беріть товари, викладені в проходах під вивіскою „спеціальна акція”, не оглянувши полиці з анологічними товарами.
- Попередньо визначіть суму, яку плануєте витратити (не беріть із собою грошей більше, за цю суму. Навчіться запам?ятовувати або записувати ціни товарів, які кладете до кошика).
- Якщо у вашому списку лише незначний перелік, при вході до магазину беріть кошик, а не візок.
- Ніколи не йдіть за покупками на голодний шлунок (голодний покупець купує ледь не вдвічі більше товарів, ніж ситий).
- Нагадуйте собі: всі ці речі будуть тут і завтра.
Приносьте додому чек і переглядайте його, розбираючи пакети з покупками.
- Намагайтеся ходити до одного й того ж магазину (у знайомому магазині у вас складеться звичний маршрут, і в пошуках потрібних товарів ви будете рідше наштовхуватися на непотріб. Хоча в деяких гіпермаркетах час від часу навмисно переставляють найбільш популярні продукти і міняють місцями відділи).
Інформація “БН”
Супермаркети й гіпермаркети будуються з розрахунком на покупця, який приїде на машині й залишить там мінімум 200-500 гривень за один раз. Такі магазини отримують прибуток, зокрема за рахунок недешевої здачі в субаренду площ під кафе й спеціалізовані магазинчики.
В супермаркети ніхто не ходить із списками – багато хто розраховує згадати, що потрібно придбати, коли побачить певний товар. Або купити те, що „впаде в око”. Таким чином, до половини товарів у кошику покупця — речі, про які він, до приходу в магазин, навіть не думав. Тому супермаркети отримують непогані прибутки – „мзду”, заплачену виробниками й великими оптовиками за те, щоб розмістити в магазинах свій товар. Відомі торгівельні марки витрачають величезні гроші на „позиціювання” — промо-акції та викладання товарів у спеціальні рекламні гірки. Менш відомі — тільки на те, щоб їх товар взагалі продавався в гіпермаркеті. Дрібні виробники змушені віддавати свої товари в такі магазини нерідко по собівартості — лише щоб збути продукти й повернути хоч якісь гроші.
У супермаркетах дійсно нижчі ціни. Покупець, розуміючи, що ціна вигідна, не обмежує себе, думаючи, що економить. Як наслідок — люди купують дешеві товари в таких кількостях, що залишають у магазинах втричі більше грошей, ніж перед цим розраховували.
У гіпермаркетах іноді складно зрозуміти, що скільки коштує. Цінників немає або ж вони переплутані — частіше за все це робиться спеціально. Дійшовши до каси, помічаєш, що набрав товарів на значно більшу суму, ніж планував витратити.
Як запобігти такому марнотратству? Слід дотримуватися декількох простих правил.
- Заздалегідь складайте список покупок.
- Не беріть товари, викладені в проходах під вивіскою „спеціальна акція”, не оглянувши полиці з анологічними товарами.
- Попередньо визначіть суму, яку плануєте витратити (не беріть із собою грошей більше, за цю суму. Навчіться запам?ятовувати або записувати ціни товарів, які кладете до кошика).
- Якщо у вашому списку лише незначний перелік, при вході до магазину беріть кошик, а не візок.
- Ніколи не йдіть за покупками на голодний шлунок (голодний покупець купує ледь не вдвічі більше товарів, ніж ситий).
- Нагадуйте собі: всі ці речі будуть тут і завтра.
Приносьте додому чек і переглядайте його, розбираючи пакети з покупками.
- Намагайтеся ходити до одного й того ж магазину (у знайомому магазині у вас складеться звичний маршрут, і в пошуках потрібних товарів ви будете рідше наштовхуватися на непотріб. Хоча в деяких гіпермаркетах час від часу навмисно переставляють найбільш популярні продукти і міняють місцями відділи).
Інформація “БН”