Вогнеборці

ВОГНЕБОРЦІ

Одна із служб, покликана поспішати на допомогу людям в біді – пожежна. Як і кожна структура, вона має свою специфіку та проблеми, подолати які вкрай важливо, адже часто боротьба з вогнем спрямована на збереження чийогось життя. А зробити це реально за умови злагодженості дій та нормальної технічної забезпеченості пожежних частин міст.

Тож, про роботу Бучанської пожежної частини, умови праці в ній, ми розмовляли з начальником, майором Юрієм Івановичем Буренком.

Вогнеборці— Наскільки відомо, була проведена реорганізація в Бучанській пожежній частині. Які зміни дав цей процес?
— Раніше в селищі Бучі була професійна пожежна частина по охороні №51, яка підпорядкована Ірпінському міському управлінню. У зв’язку з набуттям нового статусу та розбудовою міста, постала необхідність в реорганізації частини, її воєнізації. Цей процес передбачає наявність не вільнонайманих працівників, а людей з відповідною освітою, які проходитимуть атестацію, їм присвоюватимуть звання. Після 20 років стажу, людина зможе піти на пенсію, покращиться й соціальний захист.

— Зазвичай, в державних службах є проблеми з кадровим забезпеченням. Яка ситуація у вас?
— Сьогодні в Бучанській пожежній частині працюють 25 чоловік – це й водії, пожежники, начальники караулів, командири відділень. У нас некомплект становлять лише водії пожежних машин: з передбачених 13 чоловік є 7. Проблема в тому, що водій повинен бути професіоналом, знати всі вулиці, мати перший клас в правах – а такі люди потрібні скрізь. Умови ж праці є й кращими, з меншим навантаженням, ніж в пожежній частині. Ми в свою чергу дуже ретельно підбираємо кадри. Щоправда, добре те, що наша служба воєнізована одну добу на три, це дає змогу працювати в нас не лише бучанцям. Власне, близько 60% штату – з інших областей, в основному із Житомирської.

— Наскільки технічне забезпечення Бучанської пожежної частини відповідає вимогам і потребам?
— Скажу, що технічне оснащення пожежної частини задовільне. Машини працюють, їх підтримують у належному стані, проводиться щомісячне технічне обслуговування на підприємствах, за необхідності ремонтуємо. Звичайно, якщо б була така можливість, техніку бажано замінити на більш нову, адже машинам вже понад 20 років. Що ж до кількості, то поки що техніки достатньо, але коли розростатимуться нові масиви, можливо, знадобляться й додаткові ресурси.
Але є певні проблеми з пожежною драбиною. В нас автомобільна драбина заввишки в 30 метрів. Такої підйомності вистачає лише до 9-го поверху будинку. Якщо ж споруда вища – виникають труднощі. Погано в цьому плані й будівельникам, адже в них є проблеми з отриманням дозволу на проведення робіт. Щоб будувати будинки вищі 12-ти поверхів потрібна автодрабина або автоколінчастий підйомник на відповідну висоту. Таким оснащенням нас повинна забезпечувати держава.

— Як налагоджена робота з людьми, виклики надходять до Бучанської пожежної частини?
— Робота налагоджена таким чином: є головне управління пожежної охорони в Київській області. Диспетчери, які там працюють, повідомляють про пожежі в усій області. Яка пожежна частина ближча до місця події, та й виїжджає. Іноді, виділяють додаткові сили в якості допомоги. Наприклад, нещодавно наша частина була на гасінні пожежі у Вишгородському районі. Але в основному ми охоплюємо територію Бучі, Ворзеля, Ірпеня, Гостомеля, Коцюбинського. Рідше їдемо на виклики в Рубежівку, Забуччя, Мироцьке.

— Як швидко працівник пожежної частини повинен відреагувати і виїхати на виклик?
— Час, за який пожежник повинен зібратися на виїзд, мінімальний. Протягом хвилини він одягається і в залежності від особливостей автомобіля виїжджає або відразу (якщо це машина ЗИЛ-131), або за 3 хвилини (якщо автомобіль – ЗИЛ-130 і потрібно, щоб компресор накачав повітря).

— Чи залежать пожежі від сезону? Які шляхи боротьби з ними?
— Пожежі дійсно можна назвати “сезонними”. Взимку вони виникають в основному через те, що люди включають обігрівачі, часто саморобні, з відкритими елементами електропроводки. Через погану якість цих приладів або необережне поводження з ними виникає загоряння. Ускладнює ситуацію й те, що люди іноді користуються ними в нетверезому стані.

Весною, літом та восени – часті торф’яні пожежі, зокрема на поймі річки Ірпінь. Ці загоряння також залежать від людського фактору – кинуті недопалки, паління сміття на городах. Зауважу, що в цьому році багато пожеж автомобілів. Щоб уникнути людських жертв і збитків завданих вогнем потрібно бути уважними, дотримуватися всіх правил пожежної безпеки. Слід пам’ятати, що ціна необережності може бути надто високою.

— Іноді можна почути від громадян, що пожежники виїжджають на гасіння без води в машині й, так би мовити, спочатку “оцінюють” ситуацію? Чи мають такі заяви під собою підгрунття?
— Це абсолютно необ’єктивні зауваження. Те, що людина може сказати: приїхали без води - не правда. Адже пожежна машина вивозить в бочці 2 тонни 350 л води і при розході ствола А7 л цієї кількості вистачає на 6 хв. Якщо об’єкт гасіння пов’язаний із життям людини (приміром, житловий будинок, сарай тощо), то на місце події відразу направляють 3-4 пожежних автомобілі.
Тому, такі висловлювання – вигадки. Крім того, пожежну машину без води навіть заборонено ставити в бокс.



Ми вітаємо всіх працівників пожежної охорони з їхнім професійним святом.
Бажаємо щастя, добробуту, благополуччя та успіхів у вашій нелегкій справі!
газета: №4 "Бучанські новини" від 2 лютого 2007р.
Людмила Гладська
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.