Саме тому, вихідною тезою оновлення системи дошкільної освіти і є положення, за яким педагогічний процес у дошкільному навчальному закладі №8 „Сонячний” ґрунтується на психології розвитку дитини, а точкою відліку в оновленні змісту, форм і методів виховання та навчання є ідея цілісного розвитку особистості як основний напрямок організації дошкільної освіти на сучасному етапі.
З метою досягнення належного рівня якості дошкільної освіти колектив намагається зберегти пріоритети охорони життя, зміцнення психічного і фізичного здоров’я дошкільників, забезпечення психологічного комфорту.
Історія педагогіки налічує сотні імен, але зовсім мало залишилося реальних «шкіл», які продовжують жити після смерті своїх авторів. Марія Монтессорі – в цьому почесному ряду.
З метою реалізації та впровадження в навчально-виховний процес елементів педагогічної системи відомого італійського педагога-психолога Марії Монтессорі, виходячи саме з природних потреб, бажань та інтересів дитини, з вересня 2004 року на базі дошкільного навчального закладу №8 “Сонячний” почала функціонувати група Монтессорі, в якій навчання кожної дитини здійснюється залежно від її можливостей, від рівня і темпу її розвитку.
Першим нашим кроком в організації середовища, яке б відповідало потребам кожної дитини, було перетворення групи в мебльоване, відповідно віку, приміщення.
Під час організації навчально-виховного процесу використовуємо такі форми навчання дітей, як вільна робота дитини в спеціально підготовленому навколишньому середовищі, індивідуальні уроки-презентації, групові уроки.
“Чим раніше ми починаємо виховувати в дітях прагнення самим досягати своєї мети, тим скоріше створимо сильних, а відповідно самостійних і вільних людей”, - говорила Марія Монтессорі. Ми надаємо можливість дитині вправлятися в турботі про себе, в самообслуговуванні.
Діти навчаються піклуватися про оточуюче середовище: вони витирають пил, підмітають підлогу, чистять килим, миють посуд, полірують меблі та металеві предмети, оранжирують квіти та доглядають за ними, годують тварин та інших мешканців живого куточка. Всі матеріали для вправ у практичній зоні сприяють розвиткові дрібної моторики дитини.
Звичайно, всі ці вміння діти набувають не за допомогою пояснень і настанов дорослого, а в результаті постійних вправ, самостійної діяльності у спеціально організованому дидактичному середовищі.
Група Монтессорі – різновікова, її відвідують діти від 3 до 6 років. Це дає змогу меншим дітям набиратися досвіду у старших, допомагає уникати конфліктів, дає дитині можливість пройти всі 3 ступені: побути молодшою, середньою, старшою. В групі між дітьми відсутнє змагання, їх результати ніколи не порівнюються, кожний працює сам, на своєму окремому автономному килимку чи столику, і прогрес його видно лише по відношенню до нього самого.
Концепцію космічного виховання дитини М.Монтессорі розробила в період свого життя в Індії. Дидактичний смисл космічного виховання, як стверджувала авторка, лежить у площині витонченого почуттєвого проживання різних явищ природи, культури та життя в соціумі. Зону Космосу ми наповнили різними дидактичними посібниками. Для кращого уявлення та пізнання даємо дітям знання через комп’ютер. В комп’ютерному класі зібраний чималий матеріал з цього розділу Базового компоненту.
Органічне поєднання освіти та мистецтва. Українська душа дуже лірична. ЇЇ природнє тяжіння до пісні, танцю, живопису знаходить своє відображення в навчальних планах. Робота в групі наповнена предметами естетичного циклу: репродукції картин відомих художників, дитячі музичні інструменти, фортепіано, музичний центр тощо.
Трагедія Чорнобиля змусила нас приділити максимальну увагу фізичному здоров’ю наших дітей. Розвиваючи ідеї Монтессорі, ми по крихті збираємо досвід по зміцненню здоров’я дошкільників. З цією метою придбали іонізатор повітря - Люстру Чижевського. Іонізатор суттєво зменшує токсичність повітря, очищає його від пилу, мікробів. Під час денного сну дітей в спальному приміщенні використовуємо аромолампу.
В нашому дошкільному закладі стосунки між педагогами та дітьми будуються на основі злагоди й доброзичливості. Педагоги створюють атмосферу спільноти, у якій кожна дитина почувається спокійною, вільною, впевненою, ніколи не буває приниженою. Робота з батьками базується на принципах доброзичливості, індивідуальності, поваги та розуміння. Ми пам’ятаємо, що не сім’я допомагає дитячому садку, а дошкільний заклад – родині.
Досвід роботи з дітьми за системою Монтессорі переконує, що у час формування людини нового типу гуманістичний напрям педагогічної діяльності має стати елементом розвитку освіти, всього суспільства.
Зважаючи на численні нарікання батьків щодо дефіциту місць в дошкільних закладах та необхідність підготовки дітей п’ятирічного віку, які не охоплені суспільним дошкільним вихованням, до навчання в школі, адміністрація ДНЗ №8 ініціювала відкриття на базі закладу групу вихідного дня з лютого 2006 року.
Основними завданнями в роботі даної групи є:
- навчання та розвиток читання, рахунку, письма;
- розвиток пізнавальних процесів: пам’яті, уваги, мислення;
- діагностика готовності дитини до навчання в школі;
- комплексний підхід до кращої адаптації дитини 5-річного віку в умовах дошкільного закладу, а в майбутньому до умов школи;
- зміцнення фізичного та психічного здоров’я дитини, її духовного та інтелектуального розвитку з урахуванням індивідуальних можливостей;
- забезпечення різноманітної діяльності (заняття з образотворчого мистецтва, музичного виховання), враховуючи інтереси кожної дитини.
Функціонування такої групи забезпечує повноцінне право дітей старшого дошкільного віку на здобуття дошкільної освіти та якісну підготовку до навчання у школі.
[COLOR=#000000]Довідка[/COLOR]
В дошкільному закладі №8 ведеться гурткова робота. Успішно працюють такі гуртки:
“Пізнайко” – з посиленої підготовки дітей до школи
„Англійська для дошкільнят”
хореографічний гурток “Веселка”
„Талановиті пальчики”
Гурток лікувальної фізкультури “Здоров’ячок”
„Комп’ютерна азбука”
Напередодні 1 жовтня ми святкували професійне свято — День працівників освіти. Отож, мені хочеться привітати всіх наших педагогів і відзначити кращих: Літкевич А.М., Телепенко О.С. – вчителів-логопедів, Трущенко І.В. – вихователя-методиста, Казанцеву Л.М. – музичного керівника, Вдовиченко Н.П. – практичного психолога, Сіменик Т.М. – старшу медичну сестру, вихователів: Ковальчук І.Г., Домбровську О.П., Позднякову О.В., Забарило Л.В., Мартиненко М.М., Невмержицьку Л.М., Алімову Т.І., Фузицьку Н.Д., Міщенко Л.П., Кербут І.М.
Галина ПОЛІЩУК,
завідуюча ДНЗ №8 „Сонячний”
Якщо Ви дбаєте про те, щоб Ваша дитина навчалася у школі із задоволенням і була у навчанні успішною, дошкільний навчальний заклад №8 „Сонячний” запрошує з 01 листопада 2006 року дітей віком від 4 до 6 років на заняття у групу вихідного дня. Ми пропонуємо:
Заняття з підготовки дитини до навчання в школі: розвиток зв”язного мовлення та навиків читання, логічного мислення та рахунку, розвитку моторики та письма.
Індивідуальні заняття по розвитку пізнавальних процесів: пам”яті, уваги, мислення.
Діагностику готовності дитини до навчання в школі.
Комплексний підхід до кращої адаптації дитини 5-річного віку в умовах дошкільного закладу, а в майбутньому до умов школи
Зміцнення фізичного та психічного здоров’я дитини, її духовного та інтелектуального розвитку з урахуванням індивідуальних можливостей
Забезпечення різноманітної діяльності (заняття з образотворчого мистецтва, музичного виховання), враховуючи інтереси кожної дитини.
Заняття проводить вчитель вищої категорії, учитель-методист.
Заняття платні.
Ми чекаємо на Вас за адресою: смт Буча, вулиця Енергетиків 13а /центр, район універмагу .
Контактний телефон – 29-9-09