
Укрзалізниця реалізовуватиме проект з інтеграції залізниці з міською транспортною системою — City Express за рахунок об’єднання великих міст із їх містами-супутниками в єдиний транспортний простір. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак, виступаючи на Всеукраїнському Форумі «Україна 30. Інфраструктура» у вівторок, 23 лютого.
«Незважаючи на те, що дуже швидко ростуть великі міста, ростуть міста-супутники, у яких зараз набагато більше будується нових житлових квадратних метрів, ніж, наприклад, у Києві, приміський транспорт залишається поза фокусом уваги й усі добираються до міста в заторах, дихаючи вихлопними газами. Тому ми вирішили змістити фокус і в цьому році зосередитись на приміському сполученні», — наголосив він.
За словами Володимира Жмака, перші кроки проекту City Express будуть реалізовуватися у Києві, Дніпрі й Харкові, а далі — в інших великих містах.
«У першу чергу хочу сказати, що мова не йде про «новий гіперлуп», мова не йде про космічні досягнення. Цей проект дуже прагматичний, практичний і реальний. Він не потребує дуже великих вкладень, але він дасть значний ефект, наприклад, усьому місту Києву в першу чергу дозволить розвантажити дороги та дихати чистішим повітрям», — підкреслив керівник Укрзалізниці.
Наводячи приклад, Володимир Жмак повідомив, що на сьогоднішній день щодня до Києва приїжджає близько 450 тис. осіб, із них 77 тис. – залізничним транспортом, а в рамках проекту City Express заплановано збільшити кількість пасажирів залізниці до 150 тис. на день.

Серед таких інструментів Володимир Жмак назвав човниковий рух електропоїздів, який буде інтегровано в існуючу транспортну систему міста.
«Зараз електрички йдуть зазвичай до київського Центрального вокзалу, але до нього доїжджає незначна кількість пасажирів, тому ми й будемо запускати човникові маршрути, Буча — Святошин, Боярка — Київ, будемо відкривати нову ділянку сполучення станція метро Почайна — Вишгород, будемо їхати на Бровари. Ці кроки дозволять нам підвищити кількість пасажирів, що ми перевозимо на день, практично вдвічі», — резюмував Володимир Жмак.
Нагадаємо, що Укрзалізниця 25 січня запустила новий модернізований приміський електропоїзд за маршрутом Київ — Тарасівка — Київ. Запуск нового поїзда став можливим завдяки домовленості регіональної філії «Південно-Західна залізниця» з Київською обласною адміністрацією. Зокрема, територіальні громади міст Боярка та Вишневе беруть на себе зобов’язання компенсувати перевізнику 100% витрат за перевезення громадян пільгових категорій. Ці витрати передбачені в місцевих бюджетах на 2021 рік.