"Укрзалізниця" скаржиться на недостатнє фінансування для заміни старих поїздів.
Під Дніпром загорілася приміська електричка з пасажирами один із вагонів запалав.
Щоб врятуватися, люди стрибали з поїзда на ходу. Сотні пасажирів палаючої електрички поспішали на роботу, тому одразу побігли через поле на маршрутку. На щастя, ніхто не постраждав.
Це четвертий випадок лише за місяць. Електрички горіли вже на Волині, Запоріжжі та Хмельниччині. В "Укрзалізниці" кажуть, що все через старість і критичну зношеність поїздів.
Буча, Ірпінь – десятитисячні міста неподалік Києва. І лише звідти на роботу до столиці щодня їдуть тисячі людей. Олександр – один із них. Свої поїздки згадує емоційно.
"Ви не уявляєте, що вікна не відкриваються. У спеку +35, в електричці - +47. Взимку холодно, а влітку…. люди непритомніють", - скаржиться він.
Проїзд – як у столичній маршрутці, вісім гривень. Якщо у подорожі раптом захотілося до вбиральні, вона тут є, але аромат тут просто чарівний, тому заходити сюди не варто. Людей більшає – повітря у вагоні зникає. Тоді найвигадливіші пасажири вмикають "народний" кондиціонер – тримають двері відкритими.
Але свіжий вітерець доходить не до всіх, у салоні – градусів під сорок.
"Є таке слово: мусиш. Оце ми мусимо так і їхати. Ні вентиляції, нічого немає, вікна не відкриваються. Звичайно, молодь так і робить. Тому що хоч трохи повітря йде. А так взагалі немає", - розповідають пасажири.
Ситуація патова, електрички і дизель-поїзди настільки старі, що на сьогоднішній день вони самозаймаються. Якщо не буде співфінансування місцевого і державного бюджетів, ми дограємося до трагедії.
Така відповідь "Укрзалізниці". Понад 90% українських електричок – критично зношені. А на нові поїзди, ремонт і прибирання старих немає коштів.
"З десяти гривень, які ми витрачаємо на пасажирські перевезення, нам повертається лише одна гривня у вигляді проданих квитків", - пояснюють там.
За словами залізничників, цього вистачає лиш на зарплати продавців квитків і контролерів. Щоб ситуація змінилася, "Укрзалізниця" має закуповувати щороку 5-10 нових поїздів. Це 3,5-4 мільярди гривень витрат щороку. Тоді приміське сполучення можна нормалізувати за десять років. Зараз залізничники просять ці гроші у держави. І якщо кошти все ж не виділять, все буде ще гірше.
Оригінал статті тут: https://tsn.ua