Експерти вважають, що це знищить ринок преси. Монополіст каже, що підвищує ціни через дороге паливо і мінзарплати.
В Україні подорожчає доставка газет і журналів. Державний монополіст "Укрпошта" підвищує розцінки на підписку українських видань. І це в період, коли Україну щодня і масовано атакує пропаганда противника і людям потрібна об'єктивна інформація про те, що насправді відбувається в країні і за її межами. "Сегодня" з'ясувала, чому чиновники зважилися на такий крок.
Тарифна рада при Мінінфраструктури затвердила поступове збільшення тарифу "Укрпошти" на підписку періодичних друкованих видань. Підвищення тарифів відбудеться в два етапи: на 24,7% з другого півріччя 2018-го і на 19,2% – з 1 січня 2019 року. В "Укрпошті" нам відповіли, що роблять це з кількох причин.
До цього в "Укрпошті" додають, що зміна тарифів дозволить надавати послуги з передплати на рівні собівартості і знизити збитки компанії:
Поштовики також повідомили, що "Укрпошта" спільно з Нацспілкою журналістів України та Мінінфраструктури відпрацьовує механізм надання особливих умов підписки українських друкованих видань для жителів Донецької і Луганської областей.
Говорячи про збитковість доставки газет і журналів, "Укрпошта", проте, відмовляється надати розрахунки, що демонструють, з чого складається собівартість доставки. Головні аргументи монополіста – підвищення мінімальної зарплати і вартості палива. Мовляв, мінімалка була 3200 грн, а стала 3723 грн. Але мінзарплата зросла на 18%, паливо подорожчало на 19%, а тарифи піднімають в середньому на 49%. Арифметика не сходиться. Знову ж, інфляція на 2018 рік закладена на рівні 9%, а тариф чомусь треба підняти майже на 50%.
За словами Охріменка, в результаті втрачається сенс підписки – людина авансує роботу листонош, при цьому отримує не більше дешеву газету або журнал, а дорожчу, та ще й не завжди вчасно, оскільки листонош за останні три роки стало на третину менше.
Видавці закликають "Укрпошту" до діалогу.
"Наші пропозиції – ввести мораторій на підвищення тарифів на доставку до вироблення "Укрпоштою" стратегії щодо розвитку цієї послуги в портфелі всіх своїх послуг. У них вже є стратегія щодо розвитку кур'єрської доставки, виходу на ринок банківських послуг, а про цей напрямок нічого не говориться . Якби в "Укрпошті" сказали: ви даєте гроші, а ми модернізуємо доставку – переведемо машини з бензину на дешевий газ тощо – тоді можна було б погодитися. Адже поліпшиться сервіс – побільшає передплатників, у виграші будуть, образно кажучи, і журналісти, і листоноші. Тому, поки не з'являться конкретні кроки щодо поліпшення сервісу, дотримання термінів доставки, вважаю, що піднімати ціни – це згубно для галузі і призведе до зникнення підписки як такої", – підсумував Охріменко.