» » » Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно з 2016 року

Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно з 2016 року

Розвинений ринок нерухомого майна є основою функціонування будь-якої економіки. Тому держава звертає велику увагу щодо обігу нерухомості, провідне місце у цьому займає правове регулювання відносин, пов’язаних із державною реєстрацією права власності на нерухоме майно.

Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно з 2016 рокуЗ метою покращення процедури державної реєстрації речових прав на нерухоме майно 11 грудня Президентом України підписано, а 12 грудня 2015 року опубліковано Закон України від 26.11.2015 р. №834-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»(далі – Закон). Законом передбачено такі основні зміни:

- розширено суб'єктний склад осіб, які наділені повноваженням проводити державну реєстрацію прав, зокрема це: 1)виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитовані суб’єкти, державні реєстратори прав на нерухоме майно, де згідно даного Закону державним реєстратором є: громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановлений Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації прав; 2) нотаріус (нотаріуси наділяються повноваженнями державних реєстраторів прав на нерухоме майно та можуть здійснювати державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень без вчинення нотаріальної дії щодо такого майна); 3) державний виконавець – у разі державної реєстрації обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень відповідно до закону;

- змінилися строки державної реєстрації прав. Відтепер державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів. Існує адміністративна відповідальність за порушення строків державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;

- відсутній такий правовстановлюючий документ як свідоцтво про право власності на нерухоме майно, а лише видається Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (інформаційна довідка) на білому аркуші паперу форматом А4, без використання спеціальних бланків та без проставлення підпису та печатки. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, заявник може отримувати як в електронному, так і в паперовому вигляді. При цьому документи, отриманні в електронній і паперовій формі, мають однакову юридичну силу. Також інформація, наявна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, є загально доступною як за об’єктом, так і за суб’єктом, тобто будь-хто може отримати інформацію з вищевказаного Державного реєстру через мережу інтернет в он-лайн доступі.

- рішення, дії чи бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Також з 1 січня 2016 року змінились ставки адміністративного збору за проведення державної реєстрації прав, внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно тощо. Відповідно до ст.34 Закону за державну реєстрацію прав справляється адміністративний збір у такому розмірі:

- за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно у строк від 3до 5 робочих днів - 0,1 розміру мінімальної заробітної плати;
- за державну реєстрацію права власності у строк 2 робочі дні - 1 мінімальна заробітна плата;
- за державну реєстрацію права власності протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви - 2 мінімальні заробітні плати;
- за державну реєстрацію права власності протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви - 5 мінімальних заробітних плат;
- за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, - 0,04 розміру мінімальної заробітної плати.

Звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення державної реєстрації речових прав:
1) фізичні та юридичні особи - під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав;
2) громадяни, віднесені до категорій 1 і 2 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
3) громадяни, віднесені до категорії 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали в зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а в зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років;
4) громадяни, віднесені до категорії 4 потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років;
5) інваліди Великої Вітчизняної війни, особи із числа учасників антитерористичної операції, яким надано статус інваліда війни або учасника бойових дій, та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;
6) інваліди I та II груп;
7) Національний банк України;
8) органи державної влади, органи місцевого самоврядування;
9) інші особи за рішенням сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої здійснює функції суб’єкта державної реєстрації прав.

Таким чином, зміни до законодавчих актів, які регулюють питання проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, спрямовані на спрощення відповідної процедури, переходу до електронної системи документообігу. Сподіваюсь, що вказані новели покращить існуюче правове регулювання у цій сфері, забезпечать належний рівень охорони та захисту прав і законних інтересів власників, користувачів нерухомого майна.

З повагою,
Матвієць Наталія Петрівна, приватний нотаріус


м.Буча, вул.Комсомольська, 15, тел. роб. 48693; моб.(068)120-79-98
[email protected]
Матвієць Наталія 
юрконсультація законодавство Матвієць
  3
 QR-код адреса статьи
 Інші новини по темі:
Відтепер нерухоме майно реєструють в міській раді

Відтепер нерухоме майно реєструють в міській раді

Бучанські новини
Міська юстиція: Сплата реєстраційного збору

Міська юстиція: Сплата реєстраційного збору

міська юстиція
Консультація нотаріуса: Додаткові можливості реєстрації права на майно

Консультація нотаріуса: Додаткові можливості реєстрації права на майно

законодавтство
Перелік документів, які посвідчують право власності на землю чи право користування нею

Перелік документів, які посвідчують право власності на землю чи право користування нею

законодавтство
Юридична консультація: Про порядок державної реєстрації речових прав

Юридична консультація: Про порядок державної реєстрації речових прав

законодавтство
Реєстраційна служба Бучанського МУЮ інформує

Реєстраційна служба Бучанського МУЮ інформує

Державна реєстраційна служба
Бучанська служба управління юстиції інформує

Бучанська служба управління юстиції інформує

Державна реєстраційна служба
Новий порядок реєстрації прав на нерухоме майно

Новий порядок реєстрації прав на нерухоме майно

законодавтство
Інформація для громадян стосовно державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

Інформація для громадян стосовно державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

Державна реєстраційна служба
При реєстрації будинку і землі подається одна заява

При реєстрації будинку і землі подається одна заява

законодавтство
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.