Буча новини міста, Буча сайт » Бучанська податкова інспекція » Публікації » Податкова: Про електронне адміністрування ПДВ

Податкова: Про електронне адміністрування ПДВ

Нещодавно з ВО.Начальника Ірпінської ОДПІ Оленою Крупновою відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо електронного адміністрування ПДВ. Пропонуємо найбільш актуальні питання- відповіді.

Що таке СЕА ПДВ?
Система електронного адміністрування податку на додану вартість (далі СЕА ПДВ) призначена для безперервного оперативного контролю формування важливої складової бюджету країни — податку на додану вартість. Головною метою впровадження СЕА ПДВ є запобігання зловживань шляхом незаконного отримання відшкодування ПДВ із бюджету.
Завдяки СЕА ПДВ інформація про об’єми бюджетних ресурсів з ПДВ стає доступною у кожний момент часу (а не по закінченню звітного періоду, коли платники склали декларації), крім того, СЕА ПДВ дає можливість оперативно регулювати процес формування зобов’язань і податкового кредиту кожного з платників таким чином, щоб в цілому по країні сума відшкодування ПДВ не перевищувала суму надходжень цього податку до бюджету.
Система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін в загальні принципи стягування ПДВ, затверджені Кодексом. Норми Кодексу, що визначають коло платників ПДВ, об'єкт оподаткування, принципи формування податкових зобов'язань та податкового кредиту, залишаються незмінними.

Що таке ПДВ-рахунки?
Електронні ПДВ-рахунки – одна з головних складових СЕА ПДВ. Саме за допомогою ПДВ-рахунківздійснюється безперервний та ефективний контроль формування та відшкодування податку на доданувартість.
Створення ПДВ-рахунку не потребує додаткових дій від власників бізнесу чи бухгалтерів – рахунок відкриває Казначейство на підставі даних ДФС та сповіщає про це платника податків. Відкриття та обслуговування електронних рахунків здійснюється на безоплатній основі, так само як і надання інформації про рух коштів на них (за відповідним запитом платник податків) .

Який порядок відкриття/закриття ПДВ-рахунків?

Відкриття ПДВ-рахунку.[/b]
Після реєстрації особи платником ПДВ та присвоєння індивідуального податкового номера платника податку ДФС надсилає Казначейству інформацію щодо такого платника податку.
В Казначействі зареєстрованому платнику податку відкривається ПДВ-рахунок.
У день відкриття ПДВ-рахунку Казначейство направляє до ДФС повідомлення про відкриття рахунку відповідно до положень наказу Міндоходів від 26.12.2013 р. №853 «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21.01.2014 р. за № 121/24898.
ДФС здійснює взяття ПДВ-рахунку на облік, направляє повідомлення про взяття на облік до Казначейства та повідомляє платника податку про реквізити його ПДВ-рахунку.
При кожній повторній реєстрації платником ПДВ відкривається новий ПДВ-рахунок.

[b]Закриття ПДВ-рахунків.

Після анулювання реєстрації платника податку та завершення всіх розрахунків з бюджетом за відповідний період реєстрації платником ПДВ ДФС для закриття рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ надсилає Казначейству:
а) за наявності на ПДВ – рахунку залишку коштів - реєстр на списання коштів до бюджету та наступного дня після списання коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити;
б) у разі відсутності на ПДВ – рахунку залишку коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити.
Казначейство на підставі відповідних реєстрів податку перераховує кошти до бюджету, закриває ПДВ-рахунок та у день закриття повідомляє про це ДФС.

Який термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН із запровадженням системи електронного адміністрування ?
Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН із запровадженням системи електронного адміністрування залишився без змін та становить 15 календарних днів з дати складання відповідного документу. При цьому, з 01.07.2015 за порушення вказаного терміну реєстрації в ЄРПН від одного до п’ятнадцяти календарних днів застосовується штраф у розмірі 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної у податкових накладних/розрахунках коригування.

Який порядок отримання платниками податку інформації з Системи електронного адміністрування ПДВ?
Платники податку засобами клієнтського програмного забезпечення направляють електронні запити щодо отримання відомостей з Системи електронного адміністрування ПДВ:

1) Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1300103).
Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1400103) який надається платнику, містить інформацію щодо:
виданих та/або отриманих податкових накладних та розрахунках коригування до податкових накладних зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, як на вказану дату, так і в розрізі контрагентів із зазначенням дати та номеру документа, а також суми податку.

2) Запит про стан рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та суми податку, на яку мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування (J/F1301204).
Витяг з системи електронного адміністрування (J/F1401204), який надається платнику, містить інформацію щодо:
стану рахунку (залишок на рахунку/заборгованість),
суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування,
складових формули розрахунку такої суми.

3) Запит на отримання інформації щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ΣНакл), за рахунок сум від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів до 1 лютого 2015 року, що були задекларовані платником у додатку 2 до декларації з ПДВ (J/F1301301).
Витяг з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних (J/F1401301), який надається платнику, містить інформацію щодо:
суми збільшення на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних,
суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування,
реєстраційний номер та дату декларації, в якій було задекларовано таке збільшення.

4) Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1301401).
Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1401401), який надається платнику, містить інформацію щодо:
виданих податкових накладних та розрахунків коригування зареєстрованих з порушенням граничного терміну реєстрації за запитуваний період.

5) Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (J/F1301901).
Витяг в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (J/F1401901), який надається платнику, містить інформацію щодо:
- типу операції,
- дату та номер документа,
- суму операції.

Електронні формати документів розміщені на офіційному сайті ДФС України в розділі (банер): Електронне адміністрування ПДВ/До уваги платників податків та розробників програмного забезпечення.

Яким чином можна отримати додаткову інформацію щодо електронного адміністрування ПДВ?
Для зручності платників на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (sfs.gov.ua) функціонує банер “Електронне адміністрування ПДВ”, в якому розміщено актуальні питання-відповіді, перелік електронних сервісів та форматів для отримання інформації з системи електронного адміністрування ПДВ, роз’яснення щодо особливостей реєстрації податкових накладних та складання податкової звітності, тощо.

Окрім того, нагадуємо, що у ДФС функціонує Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс. У розділах ЗІРу «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Письмові консультації» розміщена необхідна інформація щодо електронного адміністрування ПДВ. Телефони «гарячої» лінії Інформаційно-довідкового департаменту: 0 800 501 007.
0 0

 Інші новини по темі:
Податкова: Електронне адміністрування ПДВ органами ДФС

Податкова: Електронне адміністрування ПДВ органами ДФС

Публікації
Затверджено порядок електронного адміністрування ПДВ!

Затверджено порядок електронного адміністрування ПДВ!

Публікації
Ірпінська ОДПІ: Щодо окремих питань справляння ПДВ у 2010 році

Ірпінська ОДПІ: Щодо окремих питань справляння ПДВ у 2010 році

Публікації
Ірпінська ОДПІ повідомляє

Ірпінська ОДПІ повідомляє

Повідомлення!
Автоматичне відшкодування ПДВ – зручний та сучасний сервіс

Автоматичне відшкодування ПДВ – зручний та сучасний сервіс

Публікації
Внесено зміни до податкової звітності з податку на додану вартість

Внесено зміни до податкової звітності з податку на додану вартість

Публікації
Ірпінська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області  проводить роз’яснює

Ірпінська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проводить роз’яснює

Публікації
Податкова: ДФС роз'яснює питання подання декларацій з ПДВ

Податкова: ДФС роз'яснює питання подання декларацій з ПДВ

Публікації
Податкова: Платникам Київщини відшкодовано близько 2 млрд. гривень

Податкова: Платникам Київщини відшкодовано близько 2 млрд. гривень

Публікації
До уваги платників податків

До уваги платників податків

Повідомлення!
Автоматичнее бюджетне відшкодування сумлінним платникам податків

Автоматичнее бюджетне відшкодування сумлінним платникам податків

Публікації
Податкова: Щодо процедури податкового компромісу

Податкова: Щодо процедури податкового компромісу

Публікації
Про актуальні питання оподаткування йшлося на семінарі

Про актуальні питання оподаткування йшлося на семінарі

Публікації
Податкова: Зміни в адмініструванні ПДВ

Податкова: Зміни в адмініструванні ПДВ

Публікації
Податкова: Оновлено форму податкової декларації з ПДВ

Податкова: Оновлено форму податкової декларації з ПДВ

Публікації
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.