» » » Гаряча лінія з податковою: Боротьба із заробітними платами «в конвертах

Гаряча лінія з податковою: Боротьба із заробітними платами «в конвертах

Гаряча лінія з податковою: Боротьба із заробітними платами «в конвертахНещодавно з першим заступником начальником Ірпінської ОДПІ Оленою Крупновою на тему: «Звернення громадян. Боротьба із заробітними платами «в конвертах» розмовляли платники податків Ірпінського регіону.

До Вашої уваги питання та відповіді до них, що обговорювались під час «гарячої лінії»:

1. Які права при розгляді заяви чи скарги має громадянин?
Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:
- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
- ознайомитися з матеріалами перевірки;
- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;
- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

2. Чи є звернення, що не підлягають розгляду та вирішенню?
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 Закону України «Про звернення громадян», та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

3. В які терміни розглядаються повідомлення, що надходять на антикорупційний сервіс «Пульс»?
Сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія за номером: (044)284-00-07, на який громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників податкової та митниць, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України. Інформація приймається цілодобово.
Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів. Важливим є той факт, що результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.

4. До яких наслідків призводить отримання заробітної плати «в конверті»?
Працівник на неофіційній роботі позбавлений: допомоги по тимчасовій непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною; допомоги в зв’язку з вагітністю та пологами; допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи; одержання пристойної пенсії в старості, по інвалідності та в інших випадках, передбачених законодавством.
Нелегальна зайнятість та нелегальна заробітна плата – це відсутність захисту від незаконного звільнення, гарантій на безпечні та нешкідливі умови праці, права на відпочинок, оплачувану відпустку тощо.

5. Куди можна звернутися або кого повідомити про виплату заробітної плати «в конверті»?
В Центрах обслуговування платників встановлена спеціальна скринька «До заяв та пропозицій», де Ви можете залишити своє повідомлення про порушення трудових прав, отримання заробітної плати «в конверті» тощо.
ЦОП Ірпінської ОДПІ знаходиться за адресою: м.Ірпінь вул. Шевченко, 2а.

6. Як оформлюються трудові відносини між роботодавцем та працівником та на підставі якого документу здійснюється їх облік?
Відповідно до статей 24 і 24 прим.1 Кодексу законів про працю України наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 року № 260 було затверджено форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою.
Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою поширюється на фізичних осіб, які використовують найману працю: фізичних осіб - підприємців та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг (кухарі, няньки, водії тощо).
Укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у трьох примірниках фізична особа повинна подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи.

Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи (пункту 14 Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою).
Пунктом 297.3 статті 297 Податкового кодексу України платник єдиного податку виконує передбачені Податкового кодексу України функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.

При цьому, облік найманих працівників фізична особа – підприємець повинна вести самостійно з додержанням умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку.
Ірпінська ОДПІ 
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.