Використання новітніх методик – запорука успіхів у навчанні і вихованні дітей
Навчання кожної дитини починається ще задовго до школи – з дитячого садочка, де малюки не лише весело проводять час під наглядом дорослих, а й отримують перші знання, розвиваються фізично, починають розкривати свою особистість, виховуються, виявляють творчі здібності. І на цьому у сучасних дитсадках не обмежуються.
Наприклад, у Бучанському дошкільному закладі №1 «Сонячний» діти, окрім базової дошкільної освіти, мають можливість отримати ще й додаткові знання за сучасними методиками. Задля всебічного розвитку кожної дитини педагогічний колектив дитсадка не зупиняється на досягнутих успіхах, а намагається йти вперед разом з часом, враховуючи вимоги, які висуває перед нами сучасність.
– У нашому закладі розроблено систему організаційно-методичного забезпечення впровадження елементів інноваційних технологій, яка базується на основі наукових підходів: системності, інноваційності, цілісності, особистісної орієнтованості, діяльності та принципах гуманізму, диференціації, індивідуалізації, - розповідає завідувач ДНЗ №1 «Сонячний» Галина Поліщук.
Серед основних завдань дитсадка – впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій. Тому на основі різновікових груп дошкільного закладу було організовано надання додаткових освітніх послуг для дітей від 4 до 6-7 років. Навчають вихованців кваліфіковані педагоги, які підвищують свій професійний рівень, мають відповідні сертифікати й досвід роботи з дітьми.
Аби створити сучасний інноваційний простір, педагоги «Сонячного» зосередили свою увагу на впровадженні таких інновацій, як технологія саморозвитку Марії Монтессорі в дошкільних навчальних закладах, технологія розвивального читання за методикою Л.Шелестової, навчання математичного напрямку за науково-педагогічним проектом «Росток» (дошкільна ланка), створення Школи майбутнього першокласника за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Методика М. Монтессорі полягає в розвитку у дітей стимулу до самостійності. Всі заняття проводяться в ігровій формі, причому дорослі не повинні робити вправи за малюка, лише надавати дітям своєчасну допомогу. Ця технологія має на меті створення такого середовища, у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки.
Найвагомішим досягненням є саме особистісне зростання маленької людини, зміцнення її маленького «я». Вихованці позбавлені страху перед новим оточенням. Вони легко і невимушено вступають в контакти, прагнуть пізнавати цей світ і ставляться до нього позитивно.
Суть методики Л. Шелестової – викликати у дітей дошкільного віку інтерес до читання, використовуючи розвивальні завдання, вправи, ігрові ситуації; формування в дошкільників позитивної мотивації та емоційного ставлення до навчання, розширити у дітей уявлення про навколишній світ. Результат: сформовані навички і вміння читати словосполучення, речення, короткі тексти.
Велика увага у дошкільному закладі приділяється підготовці до подальшого навчання у школі. Дитсадок «Сонячний» один із двох дошкільних закладів Київської області, що бере участь у науково-педагогічному проекті «Інтелект України». Це створення Школи майбутнього першокласника, суть якої – у впровадженні в освітній простір пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей дошкільного віку; оволодінні комплексом знань, умінь, навичок, необхідних для всебічного розвитку особистості.
– Галино Михайлівно, зрозуміло, що кожна методика особлива і має свої переваги і результати, що загалом дає дитині та чи інша інноваційна програма?
– Використання ефективних методик та нових інформаційних технологій, які до того ж відповідають вимогам дидактики та вікової психології, – запорука успіхів у навчанні і вихованні дітей.
Науково доведено, що малюки, які займаються за сучасними методиками, більш підготовлені до шкільної програми, вчаться з великим завзяттям і витрачають на процес пізнання нової інформації набагато менше часу. Ніякого секрету в цьому немає - справа в тому, що, починаючи навчання з раннього віку, дитина звикає до певного режиму і сприймає навчання, як гру.
Як добре, що на сьогоднішній день у батьків маленьких бучанців є вибір, як розвивати свого малюка, лише за класичною програмою дитсадка чи ще й за допомогою сучасних методик.
Навчання кожної дитини починається ще задовго до школи – з дитячого садочка, де малюки не лише весело проводять час під наглядом дорослих, а й отримують перші знання, розвиваються фізично, починають розкривати свою особистість, виховуються, виявляють творчі здібності. І на цьому у сучасних дитсадках не обмежуються.
Наприклад, у Бучанському дошкільному закладі №1 «Сонячний» діти, окрім базової дошкільної освіти, мають можливість отримати ще й додаткові знання за сучасними методиками. Задля всебічного розвитку кожної дитини педагогічний колектив дитсадка не зупиняється на досягнутих успіхах, а намагається йти вперед разом з часом, враховуючи вимоги, які висуває перед нами сучасність.
– У нашому закладі розроблено систему організаційно-методичного забезпечення впровадження елементів інноваційних технологій, яка базується на основі наукових підходів: системності, інноваційності, цілісності, особистісної орієнтованості, діяльності та принципах гуманізму, диференціації, індивідуалізації, - розповідає завідувач ДНЗ №1 «Сонячний» Галина Поліщук.
Серед основних завдань дитсадка – впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій. Тому на основі різновікових груп дошкільного закладу було організовано надання додаткових освітніх послуг для дітей від 4 до 6-7 років. Навчають вихованців кваліфіковані педагоги, які підвищують свій професійний рівень, мають відповідні сертифікати й досвід роботи з дітьми.
Аби створити сучасний інноваційний простір, педагоги «Сонячного» зосередили свою увагу на впровадженні таких інновацій, як технологія саморозвитку Марії Монтессорі в дошкільних навчальних закладах, технологія розвивального читання за методикою Л.Шелестової, навчання математичного напрямку за науково-педагогічним проектом «Росток» (дошкільна ланка), створення Школи майбутнього першокласника за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Методика М. Монтессорі полягає в розвитку у дітей стимулу до самостійності. Всі заняття проводяться в ігровій формі, причому дорослі не повинні робити вправи за малюка, лише надавати дітям своєчасну допомогу. Ця технологія має на меті створення такого середовища, у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки.
Найвагомішим досягненням є саме особистісне зростання маленької людини, зміцнення її маленького «я». Вихованці позбавлені страху перед новим оточенням. Вони легко і невимушено вступають в контакти, прагнуть пізнавати цей світ і ставляться до нього позитивно.
Суть методики Л. Шелестової – викликати у дітей дошкільного віку інтерес до читання, використовуючи розвивальні завдання, вправи, ігрові ситуації; формування в дошкільників позитивної мотивації та емоційного ставлення до навчання, розширити у дітей уявлення про навколишній світ. Результат: сформовані навички і вміння читати словосполучення, речення, короткі тексти.
Велика увага у дошкільному закладі приділяється підготовці до подальшого навчання у школі. Дитсадок «Сонячний» один із двох дошкільних закладів Київської області, що бере участь у науково-педагогічному проекті «Інтелект України». Це створення Школи майбутнього першокласника, суть якої – у впровадженні в освітній простір пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей дошкільного віку; оволодінні комплексом знань, умінь, навичок, необхідних для всебічного розвитку особистості.
– Галино Михайлівно, зрозуміло, що кожна методика особлива і має свої переваги і результати, що загалом дає дитині та чи інша інноваційна програма?
– Використання ефективних методик та нових інформаційних технологій, які до того ж відповідають вимогам дидактики та вікової психології, – запорука успіхів у навчанні і вихованні дітей.
Науково доведено, що малюки, які займаються за сучасними методиками, більш підготовлені до шкільної програми, вчаться з великим завзяттям і витрачають на процес пізнання нової інформації набагато менше часу. Ніякого секрету в цьому немає - справа в тому, що, починаючи навчання з раннього віку, дитина звикає до певного режиму і сприймає навчання, як гру.
Як добре, що на сьогоднішній день у батьків маленьких бучанців є вибір, як розвивати свого малюка, лише за класичною програмою дитсадка чи ще й за допомогою сучасних методик.