» » » Зареєструвати нерухоме майно або земельну ділянку відтепер можна не лише за місцем проживання

Зареєструвати нерухоме майно або земельну ділянку відтепер можна не лише за місцем проживання

Зміни в системі держреєстрації значно спрощують та здешевлюють для громадян громіздку процедуру отримання речових прав

Всі знають як багато часу та зусиль і в Україні взагалі, і на Київщині зокрема потребує реєстрація прав на нерухоме майно та земельні ділянки. Знайти кілька вільних годин, відстояти довжелезну чергу (добре, якщо одну) та ще й "умастити" людину, котра вирішує твою справу, – саме так традиційно отримували права власності. Та нині влада намагається повернутися обличчям до громадян. Зокрема, Міністерство юстиції почало реформування реєстраційної служби, і днями в Київській облдержадміністрації було презентовано нові ініціативи у сфері відповідних послуг.

Згідно з наказом Мінюсту №240/5 від 23 лютого 2015 року з 6 квітня стартує пілотний проект, який значно спростить систему держреєстрації та сприятиме її очищенню від корупції. А здолати останню можна, лише відокремивши особу, яка ухвалює рішення, безпосередньо від громадянина, який подає документи до реєстраційної служби. Ось чому, як пояснив начальник Головного територіального управління юстиції у Київській області Олексій Пономарчук, найважливішими є два нововедення. По-перше, відтепер подавати заяви на реєстрацію, скажімо нерухомості, жителі Київщини – незалежно від свого місцезнаходження – зможуть в будь-якому зручному для них органі юстиції або офісі реєстрації у межах області. По-друге, подальша доля цих заяв більше не буде зосереджена в руках однієї людини. Тобто прийматимуть заяви одні особи, розглядатимуть ж їх та виносити конкретні рішення – інші. Варто також додати, що приймати та видавати реєстраційні документи будуть також нотаріуси та центри надання адміністративних послуг і сформують єдину чергу заяв для всієї області.

Таку систему реєстрації започаткували в Грузії, де подібний досвід називається системою фронт- та бек-офісів. Слова складні й незрозумілі – система проста і зручна: у фронт-офісі документи лише приймаються та обробляються, а в бек-офісі ухвалюється безпосередньо рішення про реєстрацію чи відмову.

Окрім того, найближчим часом запрацюють послуги «Онлайн-витяг» та «Онлайн-довідка», і громадяни через мережу Інтернет самостійно зможуть отримувати електронні витяги та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Держреєстру прав на нерухоме майно. Це збереже час не тільки нам з вами, але самим органам юстиції, які лише протягом минулого року видали понад 1,3 млн. різноманітних довідок та витягів.
Зареєструвати нерухоме майно або земельну ділянку відтепер можна не лише за місцем проживання


Всі ці зміни, певен перший заступник голови КОДА Лев Парцхаладзе, дозволять реально долати корупцію в реєстраційній сфері, яка зачіпає інтереси безлічі людей. Щороку лише на Київщині, розповів він на пресс-конференції в КОДА, фіксується близько 200 тисяч реєстраційних операцій, і "саме на Державну реєстраційну службу отримали значну кількість скарг від громадян в рамках проекту "СТОП корупції в Київській області", запущеного місяць тому.
Нововведення допоможуть скоротити черги, зробити отримання держпослуг зручним для громадян і на 70 відсотків зменшити хабарництво вже за 4–5 місяців".
юрконсультація законодавство
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.