В Бучі це вже третій за нинішній місяць круглий стіл після «Перспектив розвитку освітньої системи» та «Всеукраїнського тижня права». Поставлена задача форуму – допомогти створити правову базу і регуляторні механізми для роботи органів місцевого самоврядування в цій сфері. З цією метою учасники отримали чисті аркуші паперу з проханням записати свої пропозиції для подальшого їх опрацювання з юристами.
Відразу кидається у вічі відсутність на круглому столі спеціалістів юридичного відділу міськвиконкому, а також інспекції благоустрою, представників будинкової громадськості, кварталів, мікрорайонів та забудовників. Депутатський корпус був представлений на 10 відсотків; далеко неповним було також представництво громадських організацій та об’єднань. Може, не запросили? Або чітко не окреслили перелік питань?

Як позитив даного круглого столу, можна порадіти за відхід від формату розширеної наради, хоча ще залишається тяжіння до формату громадських слухань. Активність, зацікавленість та повага до думок учасників були зразковими, адже зібралися люди не просто небайдужі, а такі, що вболівають за комфорт і красу рідного міста. А ще, два десятки учасників круглого столу зійшлися у спільному бажанні – удосконалювати функціональні дії громади в правовому полі. А для цього необхідно формулювати пропозиції до законодавства, а також йти шляхом покращення місцевих правил забудови і благоустрою. Загалом, цей форум став ще одним кроком до удосконалення місцевого самоуправління. На це звернула свою увагу і присутня тут представниця виконкому міста Южноукраїнськ.
Питання про те, чи буде в плані зонування зазначено про висоту парканів, викликало настільки жвавий відгук, що його обговорення «потягло» на півтори години! По ходу виявилися цікаві речі, що в законі виключене таке поняття, як «правила забудови міста». Є «Закон про врегулювання містобудівної діяльності», «Закон про екологічну експертизу», «Закон про охорону довколишнього середовища». Також, що громада не має правових підстав регулювати висоту, ширину та глибину огорож. Тому й маємо такі явища, як негарні залишки огорожі з правої сторони від входу в міський парк та височенний «в’язничний» мур в кінці того ж таки парку, по вулиці Р.Люксембург, та ще біля школи №1. Якби ж то це були лише поодинокі явища! Виявляється, що загорожі – це питання малої архітектурної форми, а, значить, стосується благоустрою.
Світлана Остапа:
Як на практиці реалізовується питання встановлення парканчиків або загорож навколо будинків, організацій та бізнесових установ.
Пані Максимова:
Обмежити рух сторонніх людей через внутрішні подвір’я будинків заради безпеки мешканців. Також визначити концепцію «квартал» при обговоренні питання забудови міста.
Микола Григорусь:
Пропозиція закріпити в «Правилах благоустрою міста» окремо вимоги до приватних підприємств та приватного сектору щодо парканів. Вимагає більш пильного контролю естетичний вигляд території вздовж залізниці, варшавки, навколо підприємств. Конче необхідні шумозахисні огорожі. Реальність Бучі – через місто проходить лінія «приміського трамваю» з трьома посадковими платформами, а також багато приміських автобусних маршрутів з двома десятками зупинок в межах Бучі, в західному та південно-західному напрямках.
Анатолій Федорук:
Особливість міста полягає в тому, що у нас 90 відсотків старої забудови, триває нове будівництво, провадиться реконструкція (в тому числі капітальна). Тому й обмеження стосовно висоти парканів мають бути прописані в містобудівних умовах або будівельному паспорті. А стосовно існуючих забудов, то тут діють правила благоустрою. В усякому разі, вимоги мають бути однаковими. Завжди є можливість регулювати зовнішній периметр забудови. Рішенням сьогоднішнього круглого столу може бути, наприклад, внесення змін та уточнень до містобудівної документації у частині, що стосується прилеглої території, парканів, навісів, сараїв, гаражів і так далі. Всі ці речі можна прописати в правилах будівництва. І ми затвердимо це, як регуляторний акт.
Сергій Борисович:
Важливо закріпити концептуальний підхід до нашого міста – чи це спальний район, додаток до Києва, місто-сад, курортна територія тощо. Може, варто дати місту статусну назву.
Ігор Бартків:
В Бучі не прийнятий стратегічний план розвитку, який визначає обличчя міста.



Пропозиція: Потрібна правова база на місцевому рівні, а тому треба внести зміни в правила благоустрою та ухвалити правила забудови в місті Буча. Необхідні правила, які б визначали висоту парканів, кольорову гаму міста тощо.
Зовсім трохи часу учасники круглого столу залишили також на обговорення питання громадських вбиралень в центрі та в районі вокзалу.

В кінці круглого столу були зібрані письмові пропозиції, які були додані до протоколу. Прийнята також пропозиція: розіслати електронною поштою висновки і рішення форуму до всіх зацікавлених осіб та об’єднань, адреси яких є в базі даних. Організатор круглого столу – відділ архітектури та містобудування виконкому – заявив про готовність приймати по пошті та через засоби масової інформації всі пропозиції на цю тему для подальшого їх правового опрацювання.
Всі учасники одностайно зійшлися на думці, що даний круглий стіл можна вважати лише попереднім наближенням до розгляду заявленої тематики. На часі – наступні подібні зустрічі з широким колом зацікавлених учасників.

Микола ДЕМ’ЯНОВ