» » » Про електронні сервіси для платників податків

Про електронні сервіси для платників податків

Світлана Олександрівна ЛітошСвітлана Олександрівна ЛітошНещодавно Ірпінська ОДПІ провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з заступником начальника С.О. Літош на тему: «Впровадження та функціонування електронних податкових сервісів для платників податків».
Під час прямого спілкування Світлана Літош надав кваліфіковані та вичерпні відповіді на питання.
Пропонуємо Вашій увазі найактуальніші з них:

Яку функцію виконують створені електронні сервіси?
Відповідь: Електронні сервіси Державної фіскальної служби визначені як напрям діяльності відомства, який передбачає за рахунок використання сучасних інформаційних технологій можливість задовольнити запити платників з найвіддаленіших куточків України.
Наявність електронних сервісів – це реформування формату відносин з платниками, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів фіскальної служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів.

Розкажіть, будь ласка, про «Електронний кабінет платника податків»? Які можливості має платник податків користуючись даним сервісом?
Відповідь: «Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, з використанням електронного цифрового підпису такого платника.
«Електронний кабінет платника податків» надає суб’єктам господарювання можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:
- подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану або сформовану податкову звітність;
- отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків;
- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, назва платника податків, основний вид діяльності; ПІБ бухгалтера та директора тощо);
- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби;
- вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;
- переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема, про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Як налаштувати роботу сервісу «Електронний кабінет платника податків»?
Відповідь: З метою налаштування роботи сервісу «Електронний кабінет платника податків» необхідно зробити наступні кроки:
перший крок – отримати електронні цифрові підписи, які видаються Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС;
другий крок − підключитись до мережі Інтернет та зайти до «Електронного кабінету платника податків» по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайті Державної фіскальної служби України;
третій крок − авторизуватись в «Електронному кабінеті платника податків» за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.

Скажіть, будь ласка, якими сервісами надає можливість користуватися «Електронний кабінет платника податків» ?
Відповідь: «Електронний кабінет платника податків» надає можливість користуватися такими сервісами як: «Звітність», «Розрахунки з бюджетом», «Податковий календар», «Облікові дані», «Звірення розрахунків з бюджетом», «Книга обліку доходів і витрат».
Сервіс «Звітність» забезпечує користувачу можливість:
- створити пакет податкової звітності (декларації з додатками) або імпортувати таку звітність з бухгалтерських програм;
- самостійно перевірити створену звітність на наявність арифметичних помилок;
- вибрати орган ДФС, до якого має бути подана звітність;
- подати звітність в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття або неприйняття;
- переглянути подану звітність (незалежно від способу її подання) тощо.
Сервіс «Розрахунки з бюджетом» забезпечує користувачу доступ до інформації про стан його розрахунків із бюджетом. У зазначеному сервісі користувач, який перебуває на обліку в декількох ДПІ (за основним і неосновним місцями обліку), може вибрати ту ДПІ, яка його цікавить, зазначити бюджет, платіж і переглянути інформацію щодо розрахунків із вибраного платежу.
Сервіс «Податковий календар» нагадує користувачу про терміни подання звітності та сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).
Сервіс «Облікові дані платника» інформує користувача щодо його облікових даних за даними ДФС.
Сервіс «Звірення розрахунків з бюджетом» надає можливість платнику звірити розрахунки з бюджетом безпосередньо зі свого робочого місця, не витрачаючи час на відвідування органу ДФС.
Сервіс «Книга обліку доходів і витрат» забезпечує для фізичних осіб-підприємців (крім платників єдиного податку) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, можливість ведення Книг обліку доходів і витрат в електронному вигляді.

Чи можна через сервіс дізнатися про ризики щодо діяльності партнерів по бізнесу?
Відповідь: На головній сторінці офіційного веб - порталу Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.
Крім того, можливо перевірити статус перебування того чи іншого платника податків на обліку. Особливість сервісу полягає в тому, що дізнавшись про фактичний стан розрахунків платника податків з бюджетом, суб'єкт господарювання отримує можливість обміркувати доцільність співпраці з таким партнером по бізнесу.
Тобто, за допомогою такого сервісу як «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - сумлінні платники можуть мінімізувати ризики підприємства та оцінити діяльність свого бізнес-партнера.

Які основні переваги у користуванні сервісом «Електронний кабінет платника податків»?
Відповідь: «Електронний кабінет платника податків» має безліч переваг у роботі, а саме:
- унеможливлення помилок в обов’язкових реквізитах поданої декларації, оскільки при створенні податкової звітності ці реквізити заповнюються автоматично даними платника податків, які наявні у базі даних органів фіскальної служби;
- унеможливлення випадків подання звітності не в повному обсязі, оскільки звітність приймається пакетом (декларація з усіма додатками);
- можливість здійснення перевірки складеного звіту на наявність арифметичних помилок;
- можливість збереження заповненої форми звіту у режимі «Чернетки» та використання її при створенні наступних звітів;
- можливість імпорту з бухгалтерських програм (наприклад, 1-С) сформованої електронної звітності, перетворення її у пакет документів з послідуючим направленням до органів фіскальної служби;
- отримання квитанції про прийняття органами фіскальної служби надісланого звіту на протязі декількох хвилин;
- можливість перегляду всієї інформації щодо своїх розрахунків з бюджетом, у тому числі з урахуванням філій, відокремлених підрозділів, які знаходяться на території України, а також зобов’язань по сплаті певних податків, зборів, які, відповідно до чинного законодавства України, мають сплачуватися за місцем розташування об’єкта оподаткування (наприклад, плата за землю);
- ведення Книги обліку доходів та витрат в електронному вигляді;
- наявність податкового календаря, який забезпечує нагадування строків подання звітності та сплати податків, зборів;
- отримання оперативної інформації щодо особистих реєстраційних даних, які наявні в базі даних органів фіскальної служби на час сеансу;
- можливість подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби.

Які можливості має довідковий ресурс «ЗІР»?
Відповідь: Загальнодоступний інформаційно-довідковий сервіс «ЗІР» запрацював у тестовому режимі з 1 січня 2014 року та об’єднує в собі понад 12 тисяч запитань-відповідей з «Бази знань», 586 нормативних та інформаційних документів та 380 витягів з письмових консультацій.
Даний сервіс дозволяє здійснювати пошук інформації з певного податку, напрямку чи діяльності, працює з використанням ключових слів та шляхом перегляду інформації за певні періоди. Варто зазначити, що через сервіс «ЗІР» платники мають змогу користуватися Податковим кодексом України.
Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру.
податкова
  0
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.