» » Мандри містами Європи

Мандри містами Європи

Бучанська ЗОШ №5 відома поміж іншого ще й тим, що в ній люблять організовувати поїздки школярів до країн Європи. Досвідом цієї діяльності діляться ентузіастки європейських подорожей – Ірина КУКУШКІНА та Наталя УШАКОВА. Нас найперше цікавить почути, що в цій справі їх, як вчителів, цікавить більше: знайомство учнів з європейським життям, розширення кругозору чи практика іноземної мови.

– Насправді, – першою бере слово Ірина Ернестівна, – у нас були різні поїздки: і практика мови, і звичайні подорожі. Ми вже два-три роки працювали з фондом «Оберіг», який саме й займається поїздкам. Ми побували в європейських містах: Гамбург, Дрезден, Берлін, Амстердам, Брюссель, Прага, Париж, Нюрнберг, Вроцлав. Ще існує можливість нагороджувати безкоштовними поїздками переможців обласних та національних олімпіад з основ наук. Так, відбулися подорожі в Грецію та на Кіпр, спонсоровані відділом освіти. І це дуже правильно, бо діти прикладають велику працю до навчання. А два роки тому, коли проводилися дні України в Страсбурзі, від нас туди їздив шкільний хор. Психологічно діти дуже адаптовані до далеких подорожей, вони залюбки знайомляться з європейськими містами, роблять безліч фотографій.

Зазвичай дитячі подорожі плануються на шкільні канікули – літні, осінні, весняні. Ось і зараз, наприкінці липня, планується поїздка в Мюнхен і Зальцбург. Діти проживатимуть в молодіжних центрах і будуть знайомитися з околицями німецьких та австрійських міст. А в серпні 10 учнів школи №5 будуть представляти Україну в міжнародному молодіжному таборі в Бельгії з участю представників шести країн. Організатор – український фонд «Приятелі дітей». Це тематичний тижневий табір, де розвиватимуться тренінги і семінари з питань європейської співдружності, демократії тощо.


– Відбувається не тільки практика мови, але й знайомство з культурою та побутом, – вступає в розмову Наталія Григорівна, – тобто ми вивчаємо країну зсередини, спілкуючись з місцевими мешканцями навіть в сім’ях. Важливо збагнути уклад німецького життя, розуміння людей, побутову культуру. На уроках німецької мови ми вчимо теми про німецькі свята, і діти згадують, як німці особливим чином декорують свої домівки і помешкання напередодні і протягом святкувань. Відкриттям для нас було те, що багато прикрас виробляються власноруч, а не купуються. Є багато дрібниць та нюансів, про які можна довідатися тільки в поїздках. Все це надзвичайно цікаво для всіх нас. Одним словом, під час подорожей нас цікавлять не самі лише пам’ятки та знаменні місця.

А починалося все дуже давно, коли після Чорнобильської катастрофи бучанським дітям почала допомагати організація «Обласний молодіжний ринг» з баварського міста Бадкіссінген. Члени цієї суспільної організації щиро піклуються про наших дітей. Німці запрошували до себе на відпочинок та оздоровлення, причому не тільки інтернатських дітей-сиріт, але й сімейних. З деякими дітьми вони продовжують дружити, хоча ті вже виросли. А з 2000 року благодійники почали брати дітей також на обстеження, лікування та операції. Протягом двадцяти років поїздки були суто благолійними. Таким чином, між німецькою стороною та нашою школою склалися тісні багаторічні стосунки. Ці ділові стосунки продовжують плідно розвиватися, хоча зараз такої широкої програми вже немає.

– Ось минулого року, – підхоплює тему Ірина Ернестівна, – на осінніх канікулах була проведена навчальна поїздка, коли учні по три години в день вчили німецьку мову в форматі мовного табору. Туди приїхали діти з різних міст України, а заняття проводилися місцевими вчителями-носіями мови. Учасники цього табору отримали сертифікати.
Кабінет №103, де відбувалася наша бесіда, нагадує штаб, тому що сюди постійно заходили з запитаннями діти і батьки. Ось посеред розмови залітають дівчатка, яким конче терміново треба знати про деталі оформлення запланованої на кінець червня дванадцятиденної поїздки до Болгарії в міжнародний табір. Такі поїздки суто з метою відпочинку практикуються в школі вже третій рік поспіль. А цього року, з огляду на ситуацію, що склалася, найкращий варіант відпочинку дітей на Чорному морі – це, звичайно, Болгарія. Діти ретельно готуються, а під час поїздок намагаються спілкуватися на всіх знайомих їм мовах. Де треба, там англійською, а де треба – німецькою. Пробують також польською. Самі питають, самі купують.

Наші наступні запитання – про розмір груп, наскільки діти керовані під час поїздок, чи бувають проблеми, і які.
– Поїздка в Берлін зібрала 46 дітей, а в Прагу їздило 47; це повні автобуси. Групу супроводжують троє вчителів і один лікар. Група цілком керована – це ж наші діти. Де б ми не бували, у місцевих завжди залишалося прекрасне враження про українських школярів. Насправді, європейці в захваті від культури поведінки наших дітей, і це не просто комплімент, тому що наші діти вирізняються з-поміж інших підлітків своєю чемністю, хорошими звичками, вмінням прибирати за собою. Для європейців приїзд наших дітей – це відкриття України, так само, як для нас – це відкриття Європи. На відміну від 90-х років, коли європейцям було важко відрізнити Україну від решти пострадянського простору, зараз всі прекрасно обізнані з нашою країною.

Є ще один важливий результат європейських мандрів бучанських школярів. Безумовно, це зростання мотивації до навчання взагалі, а особливо до вивчення мов. Багато хто вже хоче навчатися в Європі. За тижні перебування в іншомовному середовищі у дітей, звичайно ж, формується відповідний світогляд. Після кожної такої поїздки вони роблять в класах презентації, діляться своїми враженнями від побаченого за кордоном. В школі №5 знають, як створювати належне ставлення до вивчення мов, та дбають про культурне зростання учнів. З викликами сучасної лінгвістичної освіти успішно справляються 17 енергійних викладачів іноземних мов в класних та позакласних заходах. Вчителями німецької, англійської, французької та польської мов накопичена солідна матеріальна і методична база. Про якість їхньої роботи свідчать численні дипломи учнів та вступ багатьох випускників до університетів на мовні спеціальності.

P.S.
Після спілкування з пані Іриною та пані Наталею виникає жагуче бажання піднятися з насидженого місця, поринути в світ мандрівок і зустрічей з незвіданим, щоб відкривати незнане і переймати все краще. Адже наше життя не може обмежуватися лише споживанням усталених речей, треба ще й поновлювати запаси ентузіазму і накопичувати нові враження. А у випадку учнівської молоді – це ще й важливий досвід для подальшої самореалізації та привід для важливих рішень в житті.


опубліковано в газеті "Бучанські новини" №25 від 4 червня 2014 року
Микола ДЕМ’ЯНОВ 
СЗОШ №5
  3
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати новини на сайті можна тільки протягом 370 з дня публікації.