Буча новини міста, Буча сайт » відділ освіти » Квітка надії: Бучанський Тилофцентр

Квітка надії: Бучанський Тилофцентр

Коли ми в своєму повсякденному житті зустрічаємося зі словами: діти, дитячий садок, іграшки, виникають милі та рідні образи і на обличчі з’являється посмішка. Кожен був дитиною і ці слова нам несуть добрі спогади з дитинства, вони такі різні: про улюблених вихователів, іграшки, якими зовсім не хотілося ділитися, про смачні сніданки та ігри на майданчиках. Але ця посмішка враз зникає, коли ми чуємо такі терміни: міопія, амбліопія, далекозорість, астигматизм, косоокість, зниження гостроти зору та інші порушення зору.

Ці слова нам говорять про ускладнення розвитку дитини. А якщо з такою термінологією знайомлять батьків лікарі, то і до паніки недалеко. Маючи інформацію про порушення зору, мови (дуже часто зустрічаються комплексні дефекти), батьки починають швидко шукати шляхи подолання цих порушень і дуже часто це все закінчується розчаруванням, негативом, образами на всіх і все. Чи є вихід? Запитаєте ви. Авжеж! Як квітка, яка пробивається з під снігу весною, так і жевріє надія на подолання цих дефектів та порушень розвитку. І такою квіткою, таким променем надії є дошкільний навчальний заклад №4 «Пролісок» в місті Буча, де діє тифлоцентр, в якому надають допомогу дітям, що мають вади зору.

В садочку з усіх боків дітки оточені турботою спеціалістів, які виконують все можливе, щоб подолати недоліки розвитку дітей. Одним з таких турботливих спеціалістів є – Вашуленко Ірина Володимирівна, медсестра-ортоптистка, робота якої спрямована на подолання порушень зору апаратним лікуванням та вправами для зміцнення окорухових м’язів.

Коротко про апарати, лікувально-корекційні програми та їх призначення.

АПАРАТИ:
Амбліотренер АТР-1 – використовується як тренажер з поєднанням зорових, тактильних та звукових подразнень, для відновлення та закріплення монокулярної фіксації;
Макулостимулятор «КЕМ-01» – використовується для лікування косоокості та амбліопії.
АСО-2 – використовується для лікування косоокості та амбліопії, корекція порушень бінокулярно-зорових функцій;
Вакуумний масажер АВМО-2М – використовується для корекції діяльності зорового аналізатора;
«РУЧЕЕК» – профілактика міопії у дітей з підвищеним зоровим навантаженням та інші порушення зорових функцій;
АМБЛІОСПЕКЛ лазерний АЛ-01 – визначення рефракції ока, лікування амбліопії, зняття спазму акомодації;
Панорама – стимуляція сітківки ока.

ЛІКУВАЛЬНО-КОРЕКЦІЙНІ ПРОГРАМИ:
Контур – відновлення та закріплення бінокулярного зору;
АЙ – в основі вправ використовується методи плеоптики, ортоптики та диплоптики. Призначена для діагностики та лікування амбліопії та спів дружньої косоокості;
«Цветок» – інтерактивна тренувальна програма, яка носить ігровий характер. Призначена для лікування амбліопії та міопії.

Далі в процес корекції розвитку дітей з порушеним зором включаються тифлопедагоги Вишневецька Оксана Миколаївна та Ющенко Катерина Вікторівна. При організації роботи тифлопедагогів вирішуються такі завдання для дітей з порушеннями зору:
• збагачення зорових уявлень;
• розвиток зорового сприймання, зорово-рухової координації, слухової уваги;
• стимуляція зорово-пізнавальної активності;
• включення в предметно-практичну діяльність розумових операцій.
• розвиток зорового сприйняття в єдності з розвитком несенсорних психічних функцій (уваги, пам'яті, мислення, мови).

Практично 80% дітей дошкільного віку з вадами зору мають порушення мовлення. Логопедичні заняття проводить логопед Семененко Лілія Василівна, диференціюючи свої заняття з урахуванням стану зорової функції, рівня розвитку мовлення дітей, способів їх сприйняття та індивідуальних особливостей, тому що мовні порушення не є єдиним ядром аномалії. Формування мовлення таких дітей протікає в більш складних умовах, ніж у зрячої дитини.

У дітей з порушеннями зору частіше зустрічаються комплексні відхилення від норми, порушення просторової координації, погано розвинена дрібна моторика, проблеми в пізнавальній сфері. Важливою частиною роботи логопеда є підготовка дітей до навчання грамоти та розвиток зв’язного мовлення. Щоденне проведення артикуляційної гімнастики, виправлення вимови, автоматизація звука в складах, словах, заучування віршів створюють основу для подолання порушення мовлення.

Корекційна робота з дітьми, які мають порушення зору, мови в ДНЗ «Пролісок» спрямована на подолання та виправлення діяльності порушеного органа чи системи, включення та компенсаторний розвиток збережених аналізаторів. Але тільки завдяки спільним зусиллям компетентних фахівців: тифлопедагога, вчителя-логопеда, медсестри-ортоптистки, вихователів, музичного керівника, інших спеціалістів закладу та батьків ми можемо досягти бажаного позитивного результату.

Медсестра-ортоптистка – Вашуленко Ірина Володимирівна


Тифлопедагог – Вишневецька Оксана Миколаївна.


Вчитель-логопед – Семененко Лілія Василівна.
3 -2

Л.В. Семененко, вчитель-логопед ДНЗ №4 «Пролісок» 
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.