» » » ГУ Міндоходів інформує

ГУ Міндоходів інформує

Книга обліку доходів і витрат в електронній формі для підприємців на загальній системі оподаткування



З метою створення комфортних умов ведення бізнесу Міністерство доходів і зборів України впровадило електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» в підсистемі якого передбачено режим «Ведення Книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді та формування податкової декларації».

Тож, фізичні особи – підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, за власним бажанням можуть вести Книгу обліку доходів та витрат (далі - Книга) в електронній формі.

Тобто, зазначені фізичні особи – підприємці у разі обрання за власним бажанням ведення Книги в електронній формі, зобов’язані звернутись до територіального органу Міндоходів за місцем обліку для укладення договору на отримання посиленого сертифікату відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів ІДД Міндоходів.

За допомогою електронного ключа у сервісі «Електронний кабінет платника податків» підприємець формує заяву на отримання Книги і надсилає її до контролюючого органу за місцем реєстрації засобами електронного зв’язку.
В свою чергу, територіальний орган Міндоходів за місцем податкового обліку фізичної особи - підприємця реєструє заяву на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів надсилає повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.

Після отримання повідомлення про реєстрацію Книги фізична особа – підприємець здійснює операції з її ведення відповідно до Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які проводять незалежну професійну діяльність, який затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481. При цьому, записи в електронній Книзі ведуться за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.


Новий порядок реєстрації фізичних осіб в Держреєстрі фізичних осіб – платників податків


З 28 січня цього року набрав чинності наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 № 2211/24743.

Зазначеним наказом, зокрема, визначено порядок:
- реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі;
- обліку осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- формування та ведення Державного реєстру;
- подання облікової картки фізичної особи - платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
- подання заяви про зміну даних, що вносяться до облікової картки або повідомлення;
- внесення до паспортів фізичних осіб даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру;
- видачі документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі;
- формування реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- ведення документів, пов’язаних із реєстрацією фізичних осіб у Державному реєстрі.

Також наказом передбачено порядок повідомлення фізичних осіб - суб’єктів персональних даних про мету збору персональних даних у Державному реєстрі.
Крім того, вдосконалено порядок обліку фізичних осіб в окремому реєстрі Державного реєстру фізичних осіб - платників податків. Запроваджено ведення нового журналу - Журнал надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків.
ГУ Міндоходів у Київській області 
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар