Комунальне питання

11 грудня 2013 року Кабінет Міністрів України затвердив порядок перерахунку розміру плати за послуги по утриманню будинків, споруд і прибудинкових територій у випадку їх не надання або надання не в повному обсязі.

За словами міністра регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України Геннадія Темника, головна мета документу – забезпечити реалізацію права споживачів на зменшення розміру плати за неякісні послуги.

Зокрема, новий порядок визначає обов’язки виконавця вести облік доходів і видатків, кількісних і якісних показників надання послуг по кожному будинку і кожній складовій тарифу окремо. Крім того, до обов’язків комунальників входить інформування споживачів про структуру і склад фактичних видатків, об’єм виконаних і запланованих робіт, а також про здійснення перерахунку.

Також встановлено, яким чином проводити перерахунок за умови отримання від споживачів актів-претензій і визначати умови за яких перерахунок не робиться. Документ, безсумнівно, корисний і потрібний.
Але в кожному питанні є два боки медалі. Одна з них – організація, яка надає певні послуги, повинна бути добросовісною, в повній мірі виконувати свої обов’язки. Це – і чисті вулиці, і вчасний вивіз сміття, і тепло в оселях. І це – швидше «здорова» і логічна норма, а не вимога.



Інша позиція – це відповідальність самих споживачів. Світ стрімко змінюється навколо нас і диктує нові умови життя, бачення і сприйняття. Проблема тільки в тому, що самі ми не хочемо мінятися. І це проявляється у багатьох аспектах: як не дивно – навіть у комунальних. Давнє мислення таке, що нам всі щось повинні, але при цьому – ми ні за що не відповідаємо. Мабуть, «проблема» з того часу, коли все давалося безкоштовно – освіта, медицина, комунальні послуги. Люди настільки були певні, що кінця цьому не буде, що й дітей своїх виховували відповідним чином. Тож, і стимулу берегти щось, аби воно слугувало і приносило користь, немає.

Комунальна галузь – питання складне і специфічне, а головне - комплексне. Якщо треба результат, то при цьому важливі всі аспекти.
Наприклад, представники комунальних служб – зобов’язанні професійно виконувати поставлені перед ними завдання, шукати нові підходи у вирішення проблемних питань. А люди – вміти оцінити працю інших і не марнувати її.
Адже безглуздо говорити про збереження тепла, коли в під’їзді немає ні нормальних вікон, ні дверей, а сама будівля і помешкання в ній – не утепленні. Виходить, що левова частка теплової енергії – витрачається марно.



Ще один момент – хаотичне встановлення газових котлів. Був період, коли майже кожен міг перейти на індивідуальне опалення. Така непродумана політика призвела до плачевних наслідків – погіршення якості опалення і підвищення оплати за послуги. У Бучі – понад 700 таких квартир, що призвело до «розбалансування» теплової системи. Зараз, аби ще більше не погіршувати ситуацію, на індивідуальне опалення в квартирах накладено «мораторій». Комусь – образливо: мовляв, сусід встиг встановити котел і платить менше, а мені не можна. «Можна», - кажуть представники теплопостачальної організації, але – всім будинком. Тоді це буде доцільно. В іншому разі – 10 чоловік, які не зможуть придбати котли, платитимуть за опалення всього 80-квартирного будинку. Тож, потрібно не лише вимагати, але й вміти розуміти.

Ще одна проблема – величезна заборгованість населення за спожиті послуги. Всі ми розуміємо, що без фінансового ресурсу, надавати послугу, модернізувати і розвивати галузь неможливо. Боротися з боржниками можна у різні способи, але не всі вони ефективні.
Цікавим в цьому плані є досвід Вінниці. Там очільник одного з місцевих ЖЕКів запропонував мешканцям, які мають велику кількість непогашених платівок, реальну альтернативу «борговій ямі». Жителям замість судової і юридичної тяганини пропонують мітлу, совок або вантуз. Ідея запропонувати людям відпрацьовувати комунальні борги за допомогою мітли та лопати прийшла в голову чиновникам місцевого ЖЕКу.

А щодо Бучі. Заборгованість населення перед місцевим підприємством «Бучанським управлінням житлово-комунального господарства" досягла більше 1 млн. гривень. І це лише за квартплату. До цієї суми можна додати 327 тис. грн. боргу за вивіз сміття з приватного сектору. Сума досить серйозна, щоб почати вирішувати проблему. Адже позови до суду – малоефективні, якщо платити нічим. То, можливо, і бучанцям варто запропонувати позбутися боргів у такий нетрадиційний спосіб?
Не менш «вражаючі» показники і в нашого теплопостачального підприємства «Теплокомунсервіс», де заборгованість населення становить кілька мільйонів гривень. До речі, хтось може нарікати на його роботу, хтось хвалити, але є факти. Лише за останній рік у місті було побудовано щонайменше чотири нових котельні з сучасним, енергоекономним обладнанням. А це – вища якість послуги, модернізація мереж, які мають опалювати будинки, а не трасу. Зокрема, мова йде про котельну по вул. Малиновського (біля школи №1), вул. Києво-Мироцькій, Склозаводській, Кірова та ін. Чимало планів – і на наступний рік.
Крім того, вперше підприємство почало працювати за сезонним тарифом, затвердженим виконавчим комітетом Бучанської міської ради. Тобто, за послугу споживачі платять лише у ті місяці, коли вона надається.

Власне, були як прихильники цієї ідеї, так і ті, хто проти. Щоб зрозуміти думку бучанців, вирішили провести на Бучанському сайті опитування. На запитання: чи задоволені Ви, що Буча перейшла на сезонний тариф з теплопостачання?, - за тиждень отримали наступні відповіді (станом на 20.12.2013):


А взагалі, користі для комунального господарства (а отже і для нас) буде більше, якщо до мінімуму звести всі конфлікти і чітко знати: за що відповідають «вони», а за що – «ми». Адже, як і в кожному питанні, правда знаходиться посередині.
Людмила ГЛАДСЬКА 
газета: "Бучанські новини" №50 від 20 грудня 2013 року
 Інші новини по темі:
Юридична допомога: Не якісна питна вода

Юридична допомога: Не якісна питна вода

законодавтство
У місті Вишневе ЖЕК оштрафовано на 60 тис. грн.

У місті Вишневе ЖЕК оштрафовано на 60 тис. грн.

Суспільство
В Україні ввели новий механізм плати за опалення

В Україні ввели новий механізм плати за опалення

законодавтство
Кабмін дозволив тепловикам знижувати тарифи для населення

Кабмін дозволив тепловикам знижувати тарифи для населення

Суспільство
Тарифи з утримання будинків та дворів стануть прозорими

Тарифи з утримання будинків та дворів стануть прозорими

Суспільство
Житлово-комунальні послуги: Про надання послуг з постачання теплової енергії

Житлово-комунальні послуги: Про надання послуг з постачання теплової енергії

Буча та регіон
За тепло потрібно платити

За тепло потрібно платити

Бучанські новини
КП "Бучанське УЖКГ" інформує про зміни тарифів на послуги по утриманню будинків

КП "Бучанське УЖКГ" інформує про зміни тарифів на послуги по утриманню будинків

Бучанські новини
Про надання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення

Про надання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення

Буча та регіон
Тепловиків просять коректно перераховувати плату за опалення

Тепловиків просять коректно перераховувати плату за опалення

законодавтство
Бучанська ОТГ: Тарифи 2020 з централізованого водопостачання та водовідведення

Бучанська ОТГ: Тарифи 2020 з централізованого водопостачання та водовідведення

Бучанські новини
Юридична допомога: Комунальні питання

Юридична допомога: Комунальні питання

законодавтство
Ненадання показників квартирного теплолічильника не є підставою для нарахування оплати по-іншому

Ненадання показників квартирного теплолічильника не є підставою для нарахування оплати по-іншому

Суспільство
В платіжках за опалення надрукують заяву про розстрочку

В платіжках за опалення надрукують заяву про розстрочку

законодавтство
Електрична енергія: Якщо менше 50 кВт - отримайте універсальні послуги

Електрична енергія: Якщо менше 50 кВт - отримайте універсальні послуги

законодавтство
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.