В мене є чотири(!) приписи від СЕС, що в квартиру подається непитна вода, а технічна, яку вживати неможливо. Просив Водоканал
зробити перерахунок на воду як "технічну" - чекаю дуже довго. Цю воду я несплачую принципово. Як мені оформити позов до суду, щодо неякісних послуг Водоканалу?
Андрій, м.Буча
Відповідь:
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.
Відповідно до укладених договорів з КП «Ірпінь водоканал» про надання послуг з постачання холодної води і водовідведення споживач має право на отримання вчасно та відповідної якості послуг згідно із законодавством та умовами, договору.
Постановою Кабінету міністрів України від 21.07.2005 року № 630 затверджено Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення. Згідно п. 6 даних Правил послуги з централізованого постачання холодної та гарячої води повинні відповідати вимогам щодо якості води.
Порядок перерахунку вартості послуг з постачання холодної та гарячої води визначений «Порядком проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2010 р. N 151.
Відповідно до вказаного Порядку у разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець проводить перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з урахуванням вимог, наведених у додатку Порядку.
У разі невідповідності складу і властивостей холодної води державному стандарту на питну воду та вимогам санітарного законодавства, крім випадків допустимого тимчасового відхилення від встановлених вимог, перерахунок за надання послуг з централізованого постачання холодної води проводиться у разі оплати відповідно до, наприклад, встановлених норм (нормативів) споживання за формулою:

де C2 - сума, на яку зменшується розмір плати за надання послуг з централізованого постачання холодної води, розрахований на одну особу відповідно до встановлених норм (нормативів) споживання, гривень;
T2 - розмір місячної плати за надання послуг з централізованого постачання холодної води, розрахований на одну особу відповідно до встановлених норм (нормативів) споживання, гривень;
d1- строк, протягом якого відбувалося відхилення від кількісних і якісних показників, діб;
M - кількість днів у місяці.
Таким чином, при умові доведення безперервності подання послуг з водопостачання неналежної якості плата за воду зменшується в п’ять разів.
Перед подачею до суду позову має бути складений акт – претензія в порядку визначеному ст. 18 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"
Так відповідно до зазначеної статті у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.
Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.
Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
У разі встановлення за результатами аналізу факту погіршення нормованих показників якості води, витрати споживача, які він здійснив при оплаті вартості проведення аналізу води, підлягають компенсації за рахунок виконавця/виробника.
Таким чином, в разі відхилення претензії споживача щодо проведення перерахунку плати за водопостачання, останній може оскаржити дії водоканалу в суді.
Позовна заява подається до суду за місцем знаходження житлово – експлуатаційної організації в письмовій формі. Позовна заява повинна містити: найменування суду, до якого подається заява; ім'я (найменування) позивача і відповідача, а також ім'я представника позивача, якщо позовна заява подається представником, їх місце проживання (перебування) або місцезнаходження, поштовий індекс, номери засобів зв'язку, якщо такі відомі; зміст позовних вимог; ціну позову щодо вимог майнового характеру; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують кожну обставину, перелік документів, що додаються до заяви.
Оніщенко Павло Вікторович
м. Ірпінь вул.Тургенівська, 10 офіс 38
Тел: (04597) 61286; (067) 700-88-20