» » » Прийняття Податкового кодексу — історична подія для України

Прийняття Податкового кодексу — історична подія для України

Інтерв’ю з начальником Ірпінської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області ДПС Олегом Папенком.

- Олегу Миколайович, які на сьогодні пріоритетні напрямки роботи ДПС?
- Розроблена програма трансформації Державної податкової служби України з фіскального органу до сервісної служби, у якій чітко визначено місію, бачення та принципи діяльності податкової служби, які спрямовані на покращення взаємовідносин між платниками податків та органами ДПС України. Місію ДПС України сформовано так: адмініструвати податкову систему України, надавати послуги платникам податків і, як результат, забезпечити наповнення дохідної частини бюджету. Тобто зміни в роботі податкової служби нашої країни повинні бути суттєвими.
Як необхідний фундамент для конкретних дій, на основі місії та бачення відомства розроблено принципи роботи ДПС України, а також п’ять стратегічних цілей і напрямів на 2012 рік. Отже, ми розуміємо наших клієнтів і їх потреби, поважаємо їх; вважаємо, що більшість з них працюють чесно, довіряємо їм; прагнемо допомагати тим клієнтам, яким це необхідно, і повсякчас переслідуємо тих, хто обходить або порушує податкове законодавство; створюємо умови для професійного зростання та розвитку наших співробітників; пишаємося роллю нашої організації в житті суспільства.
Олег Папенко, начальник Ірпінської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області ДПС


Стратегічні цілі ДПС України на 2012 рік передбачають:
- удосконалення системи адміністрування податків і зборів;
- запровадження електронних сервісів обслуговування і нових моделей податкового супроводження великих платників податків;
- стимулювання інвестиційного клімату, зростання економіки, створення рівних конкурентних умов;
- неупереджене, справедливе застосування чинного законодавства, обмеження можливості корупційних проявів;
- забезпечення стабільного й ритмічного наповнення бюджетів усіх рівнів;
- стабілізацію податкового законодавства;
- ініціювання удосконалення законодавчих змін здійснювати в тісному діалозі з бізнесом і громадськістю, знаходити паритет інтересів держави і підприємців;
- підвищення рівня податкової культури і її пропаганда серед усіх учасників податкового процесу.

- Однак чимало розмов точиться щодо негативного впливу Податкового кодексу України на розвиток бізнесу. Чи можете спростувати ці судження?
- Прийняття цього документа - історична подія для нашої країни, яка завершилася наймасштабнішою ревізією законів, що регулюють цю сферу, були вилучені норми з неоднозначним трактуванням та ті, що вступали у суперечність між собою. Скажімо, закладено механізми, що захищають платника від свавілля або змін політичної кон’юнктури. Держава сама собі поставила обмеження: не змінювати правила пізніше, ніж за півроку до того, як вони почнуть діяти. Повноваження податкової служби не можуть бути розширені, запроваджуються принципи презумпції правомірності дій платника, розширено його права щодо оскарження результатів перевірок, які проводитимуться за ризико-орієнтованою системою і не стосуватимуться сумлінних платників.

Податковий кодекс суттєво вдосконалив адміністрування податків: знижено податкове навантаження на платників, спрощено механізм адміністрування податків, а найголовніше - зменшено вплив людського фактора при оформлені та подачі звітів.

- Які створено умови для платників податку?
- Для їх зручності на офіційному веб-сайті ДПС України створено чимало реально діючих сервісів, що суттєво спрощують діяльність сумлінних підприємців. Так, сервіс «Дізнайся більше про свого бізнеспартнера» інформує про підприємства, які є ризиковими й перебувають у зоні посиленого податкового контролю. Запроваджено новий формат роботи з платниками податків - інформаційний онлайн-супровід «Черговий по країні», «Податковий пульс». Не менш популярним є і колл-центр, кількість користувачів якого постійно зростає. Впровадження нових механізмів звітування шляхом подання звітності засобами електронного зв’язку - один з головних напрямів покращення обслуговування платників податків.

Ірпінською ОДПІ проводиться масово-роз’яснювальна робота на веб-сайтах Ірпеня та Бучі. Жителі регіону можуть подавати запити про отримання інформації на електрону адресу ОДПІ: [email protected]оdpa.кіеv.uа.
Тобто стратегія податкової служби - сервісна складова та розвиток сфери послуг. Іде курс на прості, комфортні та зручні правила сплати податків, на зближення стандартів бухгалтерського та податкового обліку.

- Які місце та роль Ірпінської ОДПІ у формуванні бюджету?
- Їх важко переоцінити: якщо поглянути на показники, то саме органи ДПС забезпечують 55% усіх надходжень і зборів до бюджету України. Нашою ОДПІ в січні-травні 2012 року до загального фонду Державного бюджету мобілізовано податків та зборів у сумі 91561,8 тис. грн., з темпом росту збору до відповідного періоду минулого року 143,3%, або + 27686,5 тис.грн.

До загального фонду місцевого бюджету цього року зібрано 88513,4 тис. грн. У порівнянні з минулорічними показниками це більше на 21320,6 тис. грн. Зокрема, податку на доходи з фізичних осіб надійшло 68997,7 тис. грн. Темп росту до відповідного періоду минулого року сягнув 138,2% (+10235,7 тис. грн.).

На червень 2012 року Ірпінській ОДПІ доведено завдання до загального фонду державного бюджету в сумі 15174,3 тис. грн. Розрахункова база буде виконана на 182,4%. Темп зростання становитиме 298,8% (+18409,5 тис. грн.). А завдання до загального фонду місцевого бюджету в сумі 17433,4 тис. грн. буде виконано на 101,6%, очікується зібрати 17716,2 тис. грн. (+282,8 тис. грн.). Темп росту сягне 108% (+1308,2 тис. грн.). По податку на доходи з фізичних осіб очікується зібрати 14219,3 тис. грн., розрахункову базу буде виконано на 100%. Темп росту до відповідного періоду минулого року - 106% (+813,2 тис. грн.). Це дуже важливо, якщо врахувати, що податок на доходи з фізичних осіб становить фінансову основу територіальних громад.

- Розкажіть про ЦОПП та переваги сервісних центрів обслуговування платників податків?
- Відкриття Центру обслуговування платників податків відбувається в рамках програми модернізації та реформування податкової служби з фіскального органу в сервісну службу і має на меті забезпечити платників якісними та своєчасними податковими послугами, повну обізнаність у податковому законодавстві. Платники у ЦОПП отримують належний рівень сервісного обслуговування від працівників податкової служби, заощаджують час і зусилля, отримуючи необхідні послуги та інформацію. У діяльності центру застосовуються сучасні технології, в залах встановлено комп’ютери з підключенням до мережі WI-FI Інтернет. Також функціонують скриньки Банку ідей, у яких громадяни можуть залишити свої зауваження, пропозиції, ідеї щодо покращення роботи податкової служби та вдосконалення чинного податкового законодавства. Уже найближчим часом плануємо відкрити ЦОПП в Ірпінській ОДПІ для покращення рівня сервісного обслуговування платників нашого регіону.
Розмову вела Раїса ЄМЕЦЬ 
газета: "Ірпінський вісник" № 28 від 6 – 12 липня 2012 року
  0
 QR-код адреса статьи
Коментарів: 0
Додати коментар