Детальніше про це розповідає старший системний адміністратор компанії Андрій.
- Які функції буде виконувати даний центр? На що розраховувати вашим клієнтам?
- Якщо клієнт відчуває якусь необізнаність щодо роботи обладнання чи мережевих програм, протоколів, поштових серверів, то він може звернутися до нас. Ми з’ясуємо в чому причина, надамо консультації – все це безкоштовно. Можна працювати і в телефонному режимі. Але краще все-таки прийти до офісу і взяти із собою «проблемну» техніку. Налаштовуємо медіа-приставки для роботи ір-телебачення, бо самому це зробити надто складно (треба змінити прошивку).
Якщо зовсім детально, то робимо діагностику і налаштування абонентського обладнання:
- маршрутизаторів (роутерів);
- медіаприставок для IP-TV;
- ноутбуків і ПК (налаштування мережевих сервісів);
- програмного забезпечення, що має відношення до роботи Інтернету.
Консультативна робота полягає в роз’ясненні різних питань, які стосуються принципу роботи Інтернету та локальних мереж. А також:
- роботи мережевих пристроїв (роутерів, комутаторів, WIFI-обладнання);
- компонентів і програм ОС Windows, які мають відношення до роботи Інтернету;
- принципу роботи різних протоколів (WIFI, DNS, NAT, DHCP, Ethrnet, VoIP, IPTV і т.д.);
- порядок аналізу і усунення несправностей мережі та обладнання, перед дзвінком на техпідтримку;
- роз'яснення про термінальні та інтернет-платежі;
- технологій підключення абонентів (оптика, мідь).
Раніше в Бучі таких послуг не було і дане нововведення – для зручності й допомоги нашим абонентам.
- Наскільки поширеними є платежі через термінали та Інтернет?
- Даний напрямок у роботі тільки почав розвиватися. Стартували з Києва, бо у столиці більш розширена мережа терміналів. Для зручності клієнтів поступово впроваджуємо таку послугу в Бучі. Система працює, але в нашому регіоні не скрізь є необхідні термінали (зокрема система Укрпейс). Тому слід звертати увагу на цей фактор.
- Зараз багато спірних моментів щодо ір-телебачення. Тож, як воно працює? Для кого є доступним?
- Включення ір-телебачення залежить від обладнання, яке встановлюється на будинок. Телевізійні канали транслюються на комп’ютер абонента, для цього необхідно встановити спеціальний медіаплеер та імпортувати список каналів, для просмотру IPTV на звичайному телевізорі необхідно придбати цифрову телевізійну приставку, зараз транслюється понад сто адаптованих телевізійних каналів у цифровій якості.
На жаль, ми не можемо відразу замінити його в усіх багатоповерхівках нашого регіону. Тому обирали об’єкти для надання цієї послуги в пріоритетному порядку. Тобто, в особистому кабінеті є розділ, який називається «ір-телебачення». Там можна залишити побажання щодо підключення до ІР-ТV. А ми потім дивимося на «рейтинг» і технічно забезпечуємо той будинок, що набрав найбільшу кількість «балів» (заявок на підключення), загальна модернізація завершиться у першому півріччі цього року. У планах – скрізь замінювати застаріле обладнання на нове, адже новітні технології дозволяють не тільки надавати послуги з ір-телебачення, але й контролювати трафік (оперативно шукати несправності тощо).
- Якими технологіями у роботі користується компанія?
- Повністю переходимо на оптичні мережі й через погану якість в наданні доступу відмовляємося від радіопідключення. Сьогодні всі багатоповерхівки в Бучі, Ірпені, Гостомелі, Коцюбинському мають гарантовану швидкість понад один гігабіт. Тому майже всі наші пакети – від 100 мегабіт. А за бажанням абонента можемо його підключити і на гігабіт.
Сучасні технології дозволяють надавати по оптичних мережах не тільки Інтернет, але й телефонію та телебачення. Крім того, в планах – надавати послуги канального ТV. Це такий собі економ-варіант, коли будуть транслюватися близько 40 українських центральних телеканалів. Розрахована послуга на тих клієнтів, які не мають можливості підключитися до Інтернету тільки заради того, щоб дивитися телебачення.
- Чи проводите «моніторинг» скарг споживачів своїх послуг?
- Звичайно. Найчастіше у абонентів виникають проблеми з роутером. Дане обладнання повинне бути якісним (як, правило, коштує від 400 грн), надійної фірми. Дешеві пристрої не завжди підтримують заявлені компанією-виробником 100 мегабіт. Тому досить часто виникають непорозуміння, коли клієнти телефонують і скаржаться на швидкість Інтернету. Намагаємося пояснити в чому причина. Нерідко для цього виїжджає наш спеціаліст і робить заміри швидкості каналу.
Тому порада: щоб протестувати швидкість Інтернету, зробіть це в обхід роутера.
- Яка нині схема підключення для нових абонентів?
- Усе залежить від місця проживання – багатоповерховий чи приватний будинок.
Для мешканців багатоповерхівок немає проблем: всі об’єкти підключені оптикою. Потрібно лише подати заявку і спеціаліст виїжджає на місце. Як правило, це займає 3-5 днів.
Якщо мова йде про приватний сектор, то слід зважати на деякі обставини, які ускладнюють підключення до мережі Інтернет. Ця послуга буде коштувати від 4000 грн з протяжністю кабелю до 100 метрів (якщо протяжність більша, то оплата вища). Пояснюється це тим, що абоненту персонально підводяться оптичне волокно, оптичний кабель, два оптичних модуля та ін. Сюди ж входить і вартість робіт по прокладанню кабелю.
Якщо разом підключаються жителі котеджного містечка чи група абонентів з 4-5 осель, то є можливість трохи здешевити цей процес.
- За яким графіком працює Центр з технічного обслуговування?
- Офіс працює без вихідних на 3-му поверсі ТЦ «Буча-Пасаж». У будні дні – з 9.00 до 19.00 години, у вихідні – з 9.00 до 17.00 години. Завжди на місці два спеціаліста служби технічної підтримки, які працюватимуть з обладнанням. А з понеділка по п’ятницю адміністратор техцентру вестиме діалог з юридичними особами. Телефон: (044) 377-7-377
Такі сервісні пункти будуть відкриватися в Ірпені, і додатково в Києві, бо в цьому є потреба.